Kapitel 8

153 7 1
                                    

Polisbilen susade fram på vägen med sirener.

Den uniformerade polisen bredvid Jonas som körde sa:

''Nu har vi honom''

Bakom dom satt två poliser.

''Vi vet inte hur farlig han är, så ha pistolerna brädda men skjut inte förrän han gått till attack''

Polisbilen stannade utanför gatan, 6C stod det på en skylt. Två poliser skyndade sig in genom porten först och Jonas och en polis stannade och tryckte vid vardera sida så inte Austin skulle kunna ta sig ut och fly.

Plötsligt sprakade det till i Jonas radio.

"Ni kan komma in''

Jonas gick in först brädd på att Austin skulle komma farandes efter att ha hållit sig gömd i en vrå. Jonas och polisen gick igenom dörren.

''Sök igenom hela lägenheten... Henrik ta vardagsrummet, Alrik ta och vakta utgången här, Erik ta toaletten och jag tar köket.

Jonas gick in i köket. Mitt i köket stod ett litet köksbord med två stolar, det stod en spis vid fönstret och till väggen stod en diskbänk och ovanför satt en hylla.

I nästa sekund hörde han ett brak. Jonas vände sig om och såg hur en man sprang mot ytterdörren. Jonas tryckte av ett skott mot benet som missa med ett millimeter. Han sprang ut ur köket. Han såg sig över axeln, Erik satt livlös lutad mot väggen med Henrik vid sidan av sig.

"Han är bara medvetslös!" skrek Henrik.

"Alrik, Austin kommer ner ta honom!'' sa Jonas genom radion.

"Okej."

Alrik stod med tjänstevapnet riktad mot trappuppgången. Snart kom Austin synlig för polisen.

''Stanna'' skrek Alrik.

Men Austin stannade inte och snart hade han knuffat bort polisen och sprang gatan neråt. Plötsligt kom en figur som kastade sig över Austin.

Mördarens hämdTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang