Het is donderdag eind van de middag en ik zit samen met Sophie en mijn 2 kleine nichtjes thuis op de bank een film te kijken. We hebben net de begrafenis van Sam gehad en iedereen is bek af, maar mijn ouders vonden het een goed idee als Soof en ik mijn twee nichtjes: Bella van 4 en Odette van 7 mee naar huis zouden nemen voor wat afleiding. Mijn broertje is net begraven en twee kleuters van 4 en 7 zijn mijn afleiding. Leuk bedacht mam en pap. Ik hou van kinderen, begrijp me niet verkeerd, maar op dit moment wil ik alleen Sophie om me heen hebben.
Nadat mijn nichtjes weer zijn opgehaald en Sophie naar huis is gegaan komen mijn ouders thuis met twee tassen met eten. 'We eten chinees vanavond,' kondigt mijn vader aan als hij de huiskamer binnenloopt. Hij ziet er slecht uit en als ook mijn moeder binnenkomt kan ik niet veel goeds over haar zeggen.
De begrafenis was ontzettend mooi gedaan. Mam, pap en ik hebben alle drie ons zegje gedaan en mijn oom Peter heeft met zijn gitaar op schoot nog een mooi nummer gezongen. Van mijn vrienden was alleen Sophie erbij. Want al had ik Harry, Liam, Louis en Zayn uitgenodigd, dan had Niall ook moeten komen en dat kon helaas niet gebeuren. Het is een erg raar idee en gevoel om nu enig kind te zijn. Sinds mijn derde heb ik altijd een klein broertje gehad en zo opeens is hij weg. Mijn steun en toeverlaat in moeilijke tijden, verdwenen. Ik voel de tranen weer in mijn ogen springen en sta vlug op van de bank om mijn ouders te helpen met het dekken van de tafel.
Tijdens het eten zijn mijn ouders muisstil. Zo stil, dat het lijkt alsof ze niet eens hun eten kauwen, of ademen. Dan uit het niets staat mijn moeder op. 'Ik ga even een rondje lopen. Laat de borden maar staan straks, dan heb ik wat te doen als ik terug ben.' Zonder verder nog wat te zeggen trekt ze haar jas aan en loopt de deur uit. Mijn vader zucht. Ook hij staat en vertrekt naar boven. Ik mag toch hopen dat avonden zoals deze niet vaak zullen voorkomen, want anders hou ik dat echt niet vol. Kon ik maar met Niall praten.
JE LEEST
They don't know about us (ft. Niall Horan)
FanfictionRachel Waldorf is een 17 jarig meisje uit Londen, met een gelukkig leventje en veel lieve vrienden die om haar geven. 1 van die vrienden is Niall Horan. Niall is Rachels beste vriend. En ze begint een beetje gevoelens voor hem te krijgen. Ook Niall...