ادمین اینستاگرام چه موجودی است؟

15 0 0
                                    


ادمین اینستاگرام علاوه بر اینکه یکی از اصطلاحات رایج در این شبکه اجتماعی می باشد، بعنوان یک شغل بعضا پردرآمد نیز شناخته می شود. شاید در مورد شخصی که بدون خروج از خانه، درآمد ماهیانه مناسبی را کسب می کند، کنجکاو شده اید و از افراد نزدیک به او در مورد شغل ایشان پرس و جو کرده و در پاسخ متوجه شده اید که او ادمین پیج اینستاگرام است. این محتوا از سلسله مطالب اصطلاحات اینستاگرام می باشد که به طور کامل چه از لحاظ لغوی و چه از نظر ماهیت، ادمین اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهد. Admin اینستا کیست و چه وظایفی دارد؟ حقوق ماهیانه او چقدر است و یک ادمین باید دارای چه مهارت یا مهارت هایی باشد تا بتواند یک پیج را تحویل بگیرد...

کلمه Admin در زبان انگلیسی کوتاه شده کلمه Administrator می باشد. از آنجا که در دنیای IT به وفور از این اصطلاح استفاده می شود، این کلمه به مرور زمان به فرم کوتاه امروزی تغییر کرد و با همین فرم تثبیت شد. حتما شما در منزل یا محل کار خود یک کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ که از سیستم عامل ویندوز یا Mac استفاده می کند، دارید و اصطلاح ادمین، بارها و بارها به گوش شما خورده یا آن را در قسمت های مختلف ویندوز یا مثلا Ubuntu دیده اید. در اصل هر شخصی که کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت دارد، به شکلی یک ادمین به حساب می آید. اما کلمه ادمین در فارسی معادل چه کلمه ای است؟

این سوال از پایه اشتباه است. چرا که در پاسخ تنها می توان از کارمندان شرکت فیسبوک نام برد. وقتی می پرسیم ادمین اینستاگرام کیست، منظور اصلی این سوال، اطلاع از مدیر سایت اینستاگرام می باشد. همانگونه که اصطلاح Admin تا کنون بارها به گوش شما رسیده، احتمالا اصطلاح Webmaster نیز برای شما آشنا به نظر می رسد. Webmaster یعنی مدیر سایت. یعنی شخصی که یک سایت را بصورت کامل مدیریت می کند. محتوای جدید منتشر می کند، ظاهر سایت را تغییر می دهد، ایرادات آن را برطرف و به کامنت های کاربران سایت پاسخ می دهد. احتمالا یک سایت با عظمت اینستا، چندین Webmaster دارد و نمی توان به این سوال که ادمین اینستاگرام کیست، پاسخ دقیق و مناسبی داد. پس اصطلاح صحیح چیست؟ همانگونه که می دانید بیش از یک میلیارد حساب کاربری در این شبکه اجتماعی وجود دارد. هر حساب کاربری را یک پروفایل یا اکانت می گویند که هر پروفایل، حساب کاربری یا اکانت، یک پیج اینستاگرام بحساب می آید. بجای طرح سوال با عنوان "ادمین اینستاگرام کیست" یا "ادمین اینستاگرام چیست"، باید سوال خود را به: ادمین پیج اینستاگرام کیست یا چیست؟ تغییر دهید تا پاسخ مناسب آن را بدست آورید!

همانگونه که اشاره شد هر پروفایل، یک پیج یا صفحه منحصر به فرد در این رسانه اجتماعی محسوب می شود. تفاوتی نمی کند که پروفایل عمومی یا Public باشد یا خصوصی (Private). در هر دو حالت یک پروفایل اینستا، یک پیج منحصر به فرد یا Unique است. بدون محدودیت سنی، هر شخصی که در تلفن هوشمند خود نسخه Android یا IOS اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کرده باشد، می تواند اقدام به ساخت یک پیج اینستا کند. ناشناس یا سرشناس، برای اینستا تفاوتی ندارد. بجز چند تفاوت جزئی که بین پروفایل چهره های مردمی و سلبریتی با پروفایل های کاربران عادی وجود دارد، همه به یک شکل می توانند از امکانات این شبکه اجتماعی استفاده کنند. در فیلم هایی که زندگی افراد با Life Style (سبک زندگی) متفاوت نسبت به افراد عادی جامعه (بیزنس من ها و افراد مشهور) را به تصویر می کشند، مشاهده کرده اید که این افراد اغلب کارهای خود را به افرادی که مورد اعتمادشان هستند واگذار می کنند. در اصل این افراد را بعنوان مدیر بخشی از کسب و کار یا حرفه خود در نظر می گیرند تا بدلیل مشغله زیاد، بتوانند همه جوانب کسب و کار یا حرفه خود را تحت کنترل خود داشته باشند. هنرپیشه ها، کسب و کارها، افراد مشهور و در کل صاحبان پیج هایی که به دلیل مشغله زیاد قادر به مدیریت پیج اینستاگرام خود نیستند، از افرادی که مورد اعتمادشان است، بعنوان ادمین پیج خود استفاده می کنند.

ادمین اینستاگرام کیست؟Where stories live. Discover now