1: De 'Hernieuwing'

32 2 0
                                    

De hernieuwing, dat is hoe iedereen het noemt..Alles opnieuw, de wereld, de volkeren, maar net iets anders dan de voorgaande keer, er lijkt namelijk elke keer iets over te blijven uit het vorige bestaan. Maar hier zal het vooral over de dwergen gaan..

De dwergen reisden in een grote groep door het land, op zoek naar bergtoppen. Dagen gingen voorbij, zonder enig oponthoud. Dat vond Boënndal de koning van de dwergen, zeer gunstig. "We moeten vroeg of laat een of twee bergtoppen gaan zien.. je berekeningen en wat je ook doet zijn juist neem ik aan, Tholinndal?" vroeg Boënndal met een klein beetje zorg in zijn stem. "Ik heb mijn best gedaan, binnen nu en een week lopen gaan we de berg zien!" Zei Tholinndal uiteraard zelfverzekerd.

En ja hoor, na 6 dagen met de alle dwergen gelopen te hebben, was daar de berg.. mooier dan verwacht. Overal waar ze keken in het bos, lagen kleine steentjes, keien en grote rotsen, vol met blauw graniet, alle tinten blauw waren in het steen te zien. "Blauw.. mooie kleur!" Riep Garrdal, de generaal van het dwergenvolk. "Zeker" riep Roïnndal, die vlak erachter liep.De koning liep een kleine helling op, waarna hij een kleine afgrond tegenkwam, en een mooi uitzicht. Zijn goede vrienden uit de Dal-clan (de dwergen waarvan hun naam eindigd met 'dal') volgden zijn voorbeeld. En daar stonden ze: Boënndal, Tholinndal, Rarrdal, Garrdal, Roïnndal, Balinndal, Barunndal en Frarrdal. De berg was prachtig, de uitlopers vormden een soort ster, een blauwe ster, stekend uit een tapijt van bos. Ook was er een heldere rivier.Een locatie werd uitgezocht voor de grote poort van Belegost, en daar werd een kamp opgezet. Een paar jaar besteedden de dwergen aan het mijnen in kleinere mijngangen verspreid aan elke kant van de berg, en later stond er een prachtige poort die werkelijk waar de macht van het dwergenvolk uitstraalde. De Dal-clan en de Inn-clan, zouden er nog vele eeuwen doorbrengen, in de blauwe zalen onder de sterrentop. De unieke gastvrijheid van de dwergen zal iedereen die een vredig bezoek brengt niet teleurstellen!

~Boënndal keek op een dag naar de nachtlucht, en besefte iets. "Ik.. herinner me, deze plek heel vaag.. vreemd."~

Wordt waarschijnlijk vervolgd (als men dat wilt)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 06, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Zebracraft 2.0: De dwergen keren terug naar huis.. 'terug'?Where stories live. Discover now