thirty five

109 8 0
                                    

Woojin's pov

Sampai je rumah Daeun, aku terus berborak dengan Mrs. Kang. Memang kitorang bercakap pasal macam macam benda sampai aku sendiri tak perasan yang kitorang dah berborak for few hours.

"Woojin-ah, sekejap eh." Mrs. Kang tiba tiba bangun and masuk bilik dia. She then came back with 3 album gambar dekat tangan. "Woojin tengok la gambar Daeun dengan Daniel masa kecik ni dulu. Ajumma nak masak untuk lunch."

"Jom, Daeun tolong." Daeun nak bangun dari sofa tapi Mrs. Kang halang dia.

"No need, Daeun teman je Woojin tengok tu. Nanti dinner baru Daeun tolong eomma." Mrs. Kang cakap lepastu terus pergi dapur and tinggalkan kitorang berdua dekat ruang tamu. 

Aku terus bukak album yang pertama. Gambar Daniel hyung, tengah peluk Daeun yang masih baby. "Oh my god Daeun-ahhhhhh comelnya awak!! Tembamnya badan awak!"

"Jangan la cakap saya macam tu. Malu la."

"Neomu gwiyeobda.." aku selak lagi. Gambar Daniel hyung sorang je. "Awak dekat mana masa ni?"

"Hmm.. tak tahu la. Mungkin saya belum lahir lagi."

"Ooo.. AIGOOYA!!" Aku macam hearted eyes bila tengok gambar dekat next page. Gambar Daeun macam baru 2 tahun, tengah menangis dengan sepotong kek dekat tangan.

"Bojima.. malu la." Dia macam merajuk. Aku peluk bahu dia sambil gelak. "Masa ni birthday Daniel oppa. Saya menangis sebab tak dapat hadiah."

"It's not your birthday, of course la tak dapat." Aku gelak makin kuat buatkan muka Daeun makin malu. "Okay la.. i'm sorry. But you look so cute oh my god i wanna pinch those cheeks so badly."

"Tengok la gambar lain pulak."

"Arrasseo." Aku selak lagi ke mukasurat sebelah. Gambar sorang lelaki, dukung Daeun dekat tepi pantai. "Hmm.. awak memang cantik sejak lahir la. Oh by the way, this is your appa right?"

Aku memang dah tahu sebenarnya yang parents diorang berpisah dari diorang kecik. Tapi aku tak tahu pulak sejak umur diorang berapa. Bila aku pandang Daeun, muka dia tengah tersenyum tapi senyuman dia tu nampak sedih. "Daeun.. awak okay ke?"

"I miss him."

Aku pun terus peluk dia bila nampak yang mata dia dah berair. "Gwaenchanhayo.. i know he misses you as well." Bila Daeun angkat balik muka dia, aku guna dua dua ibu jari aku, lap air mata dia. "Aigoo.. crybaby."

"Yah! Don't call me a baby."

"Arrasseoyo Kang Daeun-ssi. Tapi please jangan menangis lagi, hati saya rasa macam kena koyak la bila tengok orang yang saya sayang menangis."

Dia tergelak. "What a sweet talker." 

"Hehe. Am i?"

"Park Woojin, i'm warning you okay. Stop making my heart flutter."

"I can do something which can make your heart flutter even more." Aku jawab sambil tayang muka nakal.

Daeun rolled her eyes, malas nak layan. "By the way Woojin, lepas lunch ni saya nak pergi rumah Lucas tau. Awak ikut okay?"

Aku berfikir sekejap lepastu angguk. "Alright."

🤸🏻‍♂️

Daeun's pov

Woojin pandang rumah banglo besar dekat kawasan perumahan atas bukit ni. "Ni ke rumah Lucas..?"

"Haah. Sekejap eh." Aku tekan loceng.

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now