Dzisiaj jesteśmy na najszybszym w sezonie torze F1. Wielkie nadzieje związane z Leclercem i Vettelem.
ŚWIATŁA GASNĄ I ZACZYNAMY WYŚCIG. Charles Leclerc z dobrym startem. Hulkenberg wyprzedza Vettela. Russel na 15 pozycji, a Kubica 13. Bardzo dobry start w wykonaniu kierowców Williamsa. Verstappen w alei serwisowej. Holender już na początku uszkodził przednie skrzydło i potrzebna była jego wymiana. Charles z rekordowym czasem okrążenia. Alex Albon po wewnętrznej wyprzedza Sainza, ale Hiszpan nie pozwala mu odebrać sobie pozycji. Albon zderza się z Sainzem i wywozi Taia poza tor. Max z rekordowym czasem okrążenia. Daniel Ricciardo poradził sobie z kolegą z teamu i jedzie na piątej pozycji. Alexander Albon szuka miejsca, żeby wyprzedzić Kevina Magnussena. Max Verstappen nie wyhamował i musiał zjechać na trawę. VETTEL WYLATUJE POZA TOR. Bolid Niemca obrócił się. Sebastian wyjeżdżając zablokował drogę Strollowi, który nie szczędził 'miłych' słów przez radio. Stroll zaś wyjeżdżając z pobocza zablokował Pierre'a. Teraz do głowy przyszło mi tylko jedno:
Vettel z uszkodzoną przednią oponą. Niemiec zmienia opony na twarde. Sędziowie wezmą pod lupę sytuację między Lance Strollem i Sebastianem Vettelem. Grosjean także obrócił się i musiał zjechać do pit stopu. Perez szuka okazji do wyprzedzenia Magnussena, ale Duńczyk, jak to na niego przystało, próbuje wypchać go za tor. Vettel z karą 10 sekund za sytuację ze Strollem. Sędziowie zajmą się także Kimim Raikkonenem, który wystartował na nieodpowiednim zestawie opon. Fin powinien startować na oponach miękkich, a wystartował na pośrednich. Max znowu informuje, że traci moc. Albon wyprzedza Giovinazziego, a Verstappen Raikkonena. Kierowcy Red Bulla pną się w górę.
Stroll z karą przejazdu przez aleję serwisową za sytuacje między nim, a Gaslym. Alex Albon z karą 5 sekund za ścięcie szykany i odebraniu pozycji Kevinowi Magnussenowi. Verstappen pnie się coraz wyżej i zostawia za sobą Pierre'a. Holender ciągle kręci rekordy okrążenia. Raikkonen z karą 10 sekund. Hamilton zjeżdża do pit stopu i zmienia opony na pośrednie. Leclerc zmienia opony na twarde. Monakijczyk zaliczył szybszy pit stop niż kierowca Mercedesa, którego pit stop liczył 2,6 sekundy, zaś pit stop Leclerca trwał 2,3 sekundy. Norris goni Pereza, a Norrisa goni Verstappen. Brytyjczyk trafił między młot, a kowadło. Leclerc zabiera pozycję Hulkenbergowi. MONAKIJCZYK WYWOZI HAMILTONA ZA TOR, KIEDY BRYTYJCZYK PRÓBOWAŁ GO WYPRZEDZIĆ. Leclerc pokazał pazurki. Monakijczyk dostał ostrzeżenie w postaci czarno białej flagi. Lewis oczywiście narzeka na tą sytuację. Leclerc z rekordowym czasem okrążenia. Leclerc 'połyka' Ricciardo. Australijczyk pomaga trochę Leclercowi i blokuje na chwilę Lewisa. Dzięki Daniel :) Carlos Sainz ze źle dokręconym prawym przednim kołem. BRAWO MCLAREN.
CZYTASZ
F1 okiem kobiet
Non-FictionJak mówi tytuł, nie tylko mężczyźni interesują się królową motosportu (Rozdziały będą pojawiać się wtedy, kiedy przyjdzie mi temat do rozmów 💁♀️) Analizy wyścigów są pisane PODCZAS WYŚCIGU za rzeczy, które ujawnia się po wyścigu nie mam wpływu. Za...