U zdravlju i bolnici

330 43 104
                                    

Ne ide tako? Aha, u zdravlju i bolesti, OK. Ali ajmo sada o bolestima i bolnicama.

Plaćanje operacija

Tko od nas se ne bi rasplakao na bolesnu majku / sestru / brata i očajnu djevojku koja čini sve moguće da svog najmilijeg, koji joj je jedini član obitelji, spasi od patnje i smrti? Tome se još doda okrutan svijet koji tu mladu, pametnu i očajnu curu ne želi zaposliti pa se ona jadna muči konobareći ili čisteći da bi skupila novac za preskupu operaciju koja jedina može spasiti život njoj najvažnije osobe.

Zašto skuplja novac? Pa, operacija je beskrajno skupa, košta desetke tisuća dolara, a svaki dan je bitan. I tako cura juri svaki dan na svoj konobarski posao i skuplja li ga skuplja taj novac, ali koliko god se trudila i živjela na kruhu i vodi ne može skupiti dovoljno, a majci / sestri / bratu je svakog dana sve lošije. Sljedeći je korak u toj tragediji da se nekako pojavi ON koji ima love i pod određenim uvjetima će pomoći da se spasi nečiji život.

I živjeli su sretno...

Lijepo. Ali imamo temeljni problem u fabuli: zdravstvo je na ovim našim prostorima još uvijek besplatno za većinu ljudi, pa su im tako i sve te komplicirane operacije besplatne. Dobro, uvijek koštaju lijekovi, neka dodatna terapija, netko hoće privatni apartman pa to posebno plaća, ponekad treba dati mito da pacijent brže dođe na red ili dobije bolji tretman, plaća se neka participacija, ali u osnovi: spašavanje života je BESPLATNO.

Sve te dramatične fabule o maničnom prikupljanju desetaka tisuća dolara za operaciju vrijede za Ameriku u kojoj nema besplatnog zdravstva i u kojoj su sve takve usluge silno skupe. U Hrvatskoj, Bosni, Srbiji... da bi vam spasili život operirat će vas i bez desetaka tisuća dolara. Naplatit će vam zdravstveno nepotrebnu operaciju uljepšavanja nosa, grudi, dupeta, ali ne bi se valjda za nešto takvo djevojka ubijala od posla ili prodala svoje tijelo bogatom skotu.

Operacija dijabetesa i bakterija

U srcedrapateljnim pričama o bolestima i hitnim preskupim operacijama naišla sam i na problem same bolesti. Pa je tako u jednom slučaju cijeli zaplet nastao jer je potrebna hitna operacija dijabetesa (?)! Dijabetes, naravno, nije bezazlena bolest i u nekoj kasnijoj fazi može izazvati probleme poput gangrene zbog koje jest potrebna operacija, ali se sam dijabetes ne može operirati. Ne možeš ga izrezati iz tijela. Isto tako se iz tijela ne može operacijom odstraniti bakterija koja izaziva bolest. Može se odstraniti, recimo, čir na želucu kojeg uglavnom izaziva jedna bakterija.

***

Antibiotici i temperatura

Puno puta sam naišla i na scene u kojima roditelj juri liječniku s djetetom koje ima temperaturu. Tamo mu ustanove virusnu infekciju / upalu i za to dobiju ANTIBIOTIK. Ne! Virusne infekcije se ne liječe antibioticima, oni su za bakterijske infekcije. To znam i ja, potpuni laik, koji nema baš nikakve veze sa zdravstvom.

Ti bolesni klinci znali su imati temperaturu od 43-44 stupnja. Stvarno? Na 43 stupnja tjelesne temperature dolazi do oštećenja mozga, a 44 stupnja su sigurna smrt jer su se proteini u tijelu raspali, a organi su „zakuhali".

***

Pretučena

Čitala sam scene u kojima je mlada djevojka, junakinja priče, ozbiljno pretučena - polomljena su joj rebra, krvari, ima slomljenu ruku, sva je u masnicama i onda otrči od napadača. Ma nema šanse! Ili ju u sceni nemojte baš toliko prebiti ili joj dajte spasitelja na mjestu događaja jer ona tako prebijena NE MOŽE trčati. Ne da biologija.

***

Danima bez vode

Junak naše priče otet je, pretučen i zatvoren bez hrane i vode u nekom podrumu kod zlikovca koji ga je oteo. I tako danima. Bez hrane ljudsko tijelo može relativno dugo izdržati (sve ovisi kakve su zalihe bile na početku pa je to jedna od rijetkih situacija u kojima će bolje proći debeli), ali bez vode je puno veća panika.

„Bez unosa tekućine možete preživjeti 100 sati, ako je temperatura zraka prosječna, odnosno sobna. Ako je hladnije, možda možete i malo dulje, a ako ste na suncu, vrijeme preživljanja je kraće", tvrdi profesor s uglednog sveučilišta. No, i tih sto sati će biti gadno – glavobolja, otiče jezik, muti se vid, raste tjelesna temperatura... Naš junak se nakon pet dana bez hrane i vode sigurno neće moći ustati, urlati na zlikovca i tući se s njegovim gorilama. Može biti spreman jedino za infuziju, ako je još uopće živ.

***

Krvne grupe (dopuna)

Žena jako krvari i hitno joj treba krv. Njen sin je tamo, sestra mu izvadi krv, napravi analizu i kaže mu da mu to nije majka jer nemaju istu krvnu grupu????? Uhh... Pa evo još malo gradiva koje je samo stupanj iznad one priče o pčelama i cvijeću. Da bi nastalo dijete potrebni su žena i muškarac, mama i tata. Dijete nasljeđuje i majčine i očeve gene te majčinu i/ili očevu krvnu grupu. Ovako:

Dakle, ako nema majčinu krvnu grupu, onda ima očevu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dakle, ako nema majčinu krvnu grupu, onda ima očevu. Ili nulu, ili kombinaciju ako su AB. Tabela sve lijepo kaže. Uz to, krvna grupa se može i promijeniti u nekim specifičnim okolnostima, no to su već posebne priče.

A evo i kome možemo dati krv i od koga je možemo primiti ako smo:

Sve sam ove činjenice iskopala ja kao obični laik jer sam, opet kao obični laik, uočila propuste u pričama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sve sam ove činjenice iskopala ja kao obični laik jer sam, opet kao obični laik, uočila propuste u pričama. Nemam veze sa zdravstvom. Ali imam internet.

***

Molim uključite se i dopunite me ili ispravite, znam da mnogi od vas znaju o ovoj problematici puno više nego ja

Ahh! Te činjenice! 🔛Where stories live. Discover now