232 10 2
                                    

Do fitka som vošiel napálený ako už dávno nie. Čo si tá ženská o sebe vôbec myslí? Očividne až príliš! Že slepý kokot?! Ona je slepá, keď nevie rozoznať cestu od chodníka.

,, Hej, kámo, spomaľ!"zastavil ma cestou kamarát Pete.

,, Prepáč, nevidel som ťa."

,, To mi je jasné. Čo sa ti stalo, keď si  takto nahnevaný? "

,, Ale nič! Len jedna ženská očividne nevie ako sa správať. Pozri, je to na dlhšie a ja sa ponáhľam. Je tu už pán Domes?"

,,Áno a čaká ťa vzadu v kancelárii. Som zvedavý čo od teba chce. Ten si nevšimne len tak hocikoho. "

Len som jeho reči prikývol a vydal sa do kancelárie.

Pred pár dňami za mnou prišiel, keď som boxoval do vreca. Do ruky mi strčil vizitku s tým, nech sa dnes stavím tu. Bol som zvedavý, takže som poslúchol. Pete bol so mnou, keď ma ten chlap zastavil a dal mi vizitku.

,, Dobrý deň! " povedal som, keď som vošiel.

,, Dobrý deň, Alex! Posaď sa." ukázal na stoličku pred seba. Musel to byť niekto veľmi dôležitý, keďže sme sedeli v kancelárii riaditeľa, ktorým on určite nebol. Ževraj sa tu motal často.

,, Prečo ste ma chceli vidieť?"prešiel som priamo k veci.

,, Chcem ti dať ponuku, ktorá je jedinečná a môže ti zmeniť život. " usmial sa na mňa vráskavým úsmevom.

,, O čo ide?"

,, Videl som s akou silou a vášňou boxuješ. Porazil si dokonca aj niekoľkých trénerov. Pôsobivé, keďže to robíš len pol roka."

,, Dali ste si ma preklepnúť? Prečo? Čo vás na mne zaujíma?" zamračil som sa. Nepáči sa mi, že o mne zisťoval veci.

Zasmial sa a odpovedal mi.

,,Si veľmi vnímavý, mladý chlap. A ako hovoríš zaujímaš ma. Aby si mi rozumel, patrím medzi jedných z hľadačov talentov na box. Ide o zápasy v jednej hale za mestom. "

,, Nelegálne alebo legálne? "opýtal som sa narovinu. On mi odpovedal otázkou.

,, Čo myslíš? Ale keďže sa ti box páči a myslím, že si tak trošku užívaš mlátenie ľudí, možno ťa zaujme aj suma. Začal by si o dva mesiace. Mesiac intenzívny tréning a mesiac do prvého zápasu by si mal pripravné zápasy. Za každý vyhratý dostaneš 50% zo stávok na teba plus  dvetisícky. Za prehratý nedostaneš províziu zo stávok, ale tisícka je tvoja. Jediné, čo máš zakázané, je prijímať úplatky, aby si vyhral alebo prehral." vysvetlil mi celý priebeh, hoci som ho o to nežiadal.

,, Ste si priveľmi istý, že vašu ponuku príjmem. Pre vašu informáciu, neužívam si ubližovanie druhým. Taktiež nikomu nechcem ublížiť. A navyše, tieto zápasy väčšinou nemajú pravidlá. Kto mi zaručí, že sa mi nič nestane? Alebo že niekomu nezničím jedným zápasom život? Prepáčte, ale na toto aj musíte nájsť niekoho chladnokrvnejšieho než som ja. "

,, Poznáš anatómiu ľudského tela. Stačí zlý úder a môže to dopadnúť zle, no môj tím ťa naučí ako máš udierať a brániť sa, aby ani jedna strana neprišla k úrazu." stále hovoril, akoby som nemal inú možnosť, než povedať áno.

,, Dobre, povedzme, že mňa by ste to naučili. Ale kto to naučí druhú stranu? Moja odpoveď je myslím si jasná. Nájdite si niekoho iného. " odbil som ho a otočil sa na odchod.

,, Myslíš, že ťa bude celý život baviť robiť obyčajného taxikára? Poskoka druhým? Nechceš niečo dokázať aj sám a odraziť sa od dna a začať znovu? Tie peniaze by ti pomohli a rovnako aj skúsenosť. Nechceš si dokázať akým dobrým si sa za taký krátky čas stal? Dám ti ďalší návrh. Vyskúšaš to, prejdeš výcvikom a ak sa ti nebude páčiť prvý cvičný, ale pritom vážny zápas, dáš od toho ruky preč. Nechám ťa potom tak, ale teraz ti nedám pokoj, kým nedostanem kladnú odpoveď. " usmial sa na mňa, no ja som sa naňho mračil. Nepáčilo sa mi to, ale zároveň ma to lákalo. Chcel by som si to vyskúšať. Môže to byť dobrá skúsenosť. Nemám čo stratiť. Mám?

,, Dobre. Súhlasím. Ale len cvičný zápas a potom uvidím." vzdychol som si. Za skúšku nič nedám.

Chlap sa na mňa spokojne usmial a nastavil mi ruku, ktorej som sa chytil.

,, Radosť s tebou obchodovať. Teším sa na našu prvú spoluprácu. Tu máš adresu miesta, kde cvičíme. Budeš mať trénera. Občas cvičíme aj tu. Uvidíme ako ti to pôjde. Ale podľa toho, čo mám odsledované, si rodený talent. "povedal mi, pobúchal ma po ramene a odišiel.

Rukou som si prešiel po čele a tiež som ho nasledoval von z kancelárie. Len som dúfal, že som práve neuzavrel pakt s diablom.

,,Tak? Čo od teba chcel?"zastavil ma Pete, ten istý kamarát ako predtým.

,, Hlúposti. Nič podstatné. Budem mať od neho druhého trénera na box." viac-menej som mu hovoril pravdu. Domyslel som si, že toto by som mu vešať na nos nemal.

,,Čiže nič zaujímavé? A čo tá baba? Zostal som zvedavý, keďže každému sa nepodarí ťa takto naštvať." zasmial sa a ja som sa naňho nepriateľsky zamračil. Pomyslel som na ňu a hneď sa mi dvíhal tlak.

,, Len očividne nerozoznaná chodník od cesty a má pocit, že sa nachádza na Havaji a nie tu. A ešte mala tú drzosť nazvať mňa slepým kokotom! Neviem kto z nás je na tom so zrakom horšie." zavrčal som nevrlo. Pete ale vybuchol do smiechu.

,, Že slepý kokot? Tak tá musela mať naozaj skvelú náladu, keď ťa hneď počastovala takýmto pomenovaním." smial sa ďalej a ja som si nemohol pomôcť. Nakoniec aj mne to prišlo vtipné. Takú fúriu stretne človek len raz za život...

,, Asi áno, ale mala radšej ostať doma, keď má v pláne sa správať takto ku každému koho stretne." poznamenal som a pozrel sa na hodinky.

,, Prepáč, ale musím ísť.  Deti za chvíľu končia. Keď prídem neskoro, tak ma ukrižuje celá moja rodina. Porozprávame sa inokedy." zasmial som sa a vyrazil von z budovy.

Až tam mi vlastne došlo, čo som vnútri urobil. Upísal som sa chlapovi, ktorý usporadúva nelegálne boxerské zápasy. Ak sa mi to zapáči, budem musieť pokračovať a potom... Potom budem vyhrávať niekoľko tisíc za jeden zápas. To nebola zlá vízia do budúcnosti. Jediný háčik bol v tom, že akonáhle sa to dozvie Leona s Brunom ukrižujú ma a zamknú doma, aby som si neublížil.

Z toho mi vyplýva jediná vec. Leona ani Bruno sa o tomto nikdy nesmú dozvedieť. Nesúhlasili by s tým.

Toto vedomie ma v istom smere podporilo v rozhodnutí urobiť to. Nerozumel som však prečo. Malo by ma to práveže odradiť, nie?

BojovnýWhere stories live. Discover now