Sudah berapa kali Rufina mendapat mesej dan surat ugutan.. Yang dia akan dibunuh dan dia haruslah berwaspada disekelilingnya.. Tetapi kali ini.. Lain!!.
"Erkk.. Ini darah!!.. Dia dah mula bermain dengan kita. Jangan risau aku dengan Fathia akan siasat dan tangkap dia.. Apa yang penting sekarang engkau kena jaga kesihatan dan bayi engkau sekarang. Jangan stress nanti kang.. Susah keadaan.. Okey? "kata Ryna dari duduknya disofa..
"Aku faham.. Aku tahu jaga diri aku.. Tapi kalau boleh selesaikan secepat mungkin.. Aku takut.. "Kata Rufina memandang perutnya yang sedikit semakin kedepan.. Menunjukkan perkembangan yang baik!..
Tersenyum Rufina.
"Engkau takut apa? "Soal Ryna..
'Tak kan Miss Mafia takut kut.. Dulu maut datang pun dia boleh tempuh'. Bisik hati Ryna..
"Aku takut dia akan apa apa kan anak aku.. Jadi.. Engkau kena janji, akan cari jalan secepatnya.. "Kata Rufina Berwajah sayu.
"Engkau jangan bimbanglah.. Aku tahu.. Kita dah lama dalam bidang ni.. Maut, senjata, gengster dan Kumpulan mafia lain kita boleh bunuh dan tempuh habis habisan.. Jangan ingat aku ni tak pandai okey dalam bidang ni okey!! "Kata Ryna tersenyum..
"Aku tak kisah kalau engkau nak beritahu Saif pasal .."
"Tak!!.. Dia tak perlu tahu!! "Potong Rufina..
"Tapi engkau kena ingat.. Dulu mungkin kalau apa apa berlaku engkau petik jari boleh 'clear' kan tapi sekarang.. Satu nyawa engkau perlu prihatin kena jaga..Ingat.. Selagi aku dan Fathia tak bagi arahan pada engkau.. Jangan nak gatai nak berlawan"kata Ryna..
"Terima kasih.. Engkaulah kawan aku.. Sayang engkau, macam Fathia.. Love u.."Kata Rufina sambil memeluk Ryna..
"Tapi engkau kena ingat.. Aku lagi sayang Saif okey"kata nya lagi dengan berwajahkan terkecil matanya..(  ̄︿ ̄)
"Itu aku tahulah.. "Balas Ryna.. (-_-///)..
"Any way.. Mana Fathia?! "Soal Rufina.. Baru tersedar.. (⊙o⊙).
"Alah.. Engkau tahu Dia tengah kemaruk cinta dengan Tengku Hazriq a.k.a sepupu suami engkau tu.. "Balas Ryna pergi ke dapur.
"Okey lah aku pergi dulu bye. "Balas Rufina.
*************
"Assalamualikum...!! "Kata Rufina membuka pintu..
Saif yang menonton TV bangun dari sofa dan berlari menuju ke Rufina.
"Sayang... "Kata Saif.
Berkelip kelip mata Rufina melihat larian Saif.
-_-||
"Rindu.. "Kata Saif berwajah. ≧﹏≦.
"Eii.. Abang ni dah kenapa.. Dah laa.. Jom.. Fina nak masak ni! "Kata Rufina menuju ke dapur.
"Meh.. Abang tolong.. " baru sahaja Saif baru nak melangkah.. Terkejut dia melihat Rufina yang hampir jatuh ke lantai sebelum Saif menyambut tubuh Rufina.
"Sayang.. !!!"
Diam seketika mereka..
"Erk..!!! "Tengku Sarah dan Khairy yang berada di pintu utama terdiam mereka melihat kakuan Saif dan Rufina .
Terdiri Saif.. Menarik Rufina berdiri.. Sebelum dua dua menggaru rambut belakang..
"Halah.. Halah.. Halah.. Sweetnya.. Sang.. Bilalah kita nak macam tu kan. "Kata Khairy menolak bahu Sarah.
"Ada yang kena dengan aku ni.. "Bisik Sarah.. →_→..
"Alah.. Sayang ni malu malu pulak.. "Kata Khairy sambil terkepit kepit pahanya. (= ̄ω ̄=)..
"Aku ke dia yang malu sekarang ni.. " [-_-//].
Next..
Kalau typo... Abaikan.. ~T_T~~T_T~
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
Roman d'amourDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...