~Emils perspektiv~
"Emiiiiil vakna nu, jag vill käka frukost" säger Maria och hoppar runt i sängen.
"Jaa vi ska, kan jag få klä på mig först?" Säger jag hest.
"Helst inte" säger hon.
"Hahah men det är nog bäst att jag gör det ändå va?" Säger jag och reser mig för att ta på mig mina mjukiskläder.
Vi båda hoppar i våra tofflor och går ner till frukosten.
Väl nere vid frukosten möts vi av det mesta du kan tänka dig i frukost väg. Pannkakor, ägg, bacon, våfflor, korv, köttbullar, mackor, yoghurt och smoothies i alla dess former.
Jag plockar på mig en tallrik med lite av varje innan jag sätter mig mittemot Emil.
"Hur känns det inför matchen i eftermiddag då?" Frågar jag när vi börjat äta.
"Känns väldigt bra, tror vi har en bra chans på dom ikväll. Vad tror du då?"
"Tror alltid på vinst vet du ju, även om jag vet att djurgården har det varit tufft mot dom senaste åren. Men jag tror på er" säger jag och ler.
"Då är det bara för oss att se till att leva upp till det oxå, men vi hoppas på de" svarar han.
"Vilken tid var samlingen föresten?"
"14.00, matchen börjar 18.00" svarar han.
"Okej, då käkar vi lunch tillsammans innan samlingen va?"
"Såklart, ska du gå på stan och shoppa innan matchen börjar den eller?" Frågar han.
"Hahha det kan du lita på, men lär ju gå ganska så fort att bli klar om man kollar på mitt konto" säger jag.
"Det är nog lika bra, men se till att va där 2 timmar innan så hinner vi säga hej innan vi ska värma upp på isen" säger han.
"Hahah jag vill ändå inte missa uppvärmningen så kan lova dig att jag är där" säger jag.
"Hmm bäst för dig. Ska vi gå upp till rummet eller va säger du?"
"Ja det låter bra, vi kan ju till och med hinna med en nap om vi har tur" säger jag och gäspar.
"Du och ditt sova asså, men absolut vi hinner nog vila en timme eller 2"
"Hahah älskar att det alltid blir som jag vill oavsett vad du tycker, love u" säger jag och ger honom en slängkyss när vi går i korridoren mot rummet.
Så fort vi kommit in på rummet och lagt oss raklånga i sängen så ringer min mobil.
'Felicia kusin<3' fyller skärmen och jag tycker på den gröna ikonen innan jag sätter mobilen mot örat.F:"heeeej kusin"
M:"hejsan kusin"
F:" jag tänkte egentligen bara fråga om du har tid att ses på en fika eller något idag, vore så kul å träffas en stund"
M:"ja jättegärna, Emil har match ikväll så jag är själv från 14, du har inte lust att hänga på och kolla på match då?"
F:"absolut, var hundra år sen vi gjorde det sist! Ska vi ses på stan vid 14 då?"
M:"låter toppen, vi ska käka i stan så är nog klar vid 13.30 typ, så om du åker in till stan till dess så kan vi väll ses vid centralen typ?"
F:" det blir jättebra, ses då!"
M:"det gör vi, hejdå"
F:" hejdå!""Felicia hänger med mig på matchen, fixar du en till biljett?" Säger jag och kollar på Emil med valpögon.
"Absolut, är ju glad om du slipper vara själv! Vill du still stå i klacken?"
"Ja såklart, hon får lov att heja på leksand för en kväll"säger jag.
"Då fixar jag det, du får möta mig vid bakingången 16 och hämta dom då?" Säger han.
YOU ARE READING
Lantis girl
RomanceDalkullan Maria bor i en liten by utanför Orsa i dalarna. Skattungbyn som byn heter har mindre än 500 invånare, pga av det finns Det ingen gymnasieskola i byn. Så när Maria ska börja i första ring, blir hon tvungen att flytta till leksand(ca en tim...