yunan ve roma mitolojisi LGBTİ

23 0 0
                                    

Greko-Roma mitolojisi, kendisini oluşturan ana mitlerin çoğunda erkek eşcinselliğine sahiptir, bununla birlikte "LGBT" adı altında gruplanan çoğu yönelime ve toplumsal normlarla kabul edilen kısıtlı cinsiyetlerin ötesindeki figürlere de ev sahipliği yapar.

Yunan mitolojisinde eşcinsellik deyince akla gelen ilk isimlerden birisi Dionysus'dur. Annesi, Zeus tarafından boğularak öldürüldükten sonra Zeus'un kalçasının içinden dünyaya gelir. Şarap tanrısı olmasının yanı sıra "eşcinsellerin, transseksüellerin ve hermafroditlerin ana tanrısı" olarak kabul edilmiştir. Diğer tanrılardan bazıları "erkekler arasındaki homoseksüel ilişkinin" temsilcisi olmuşlardır, Eros gibi. Ayrıca antik Yunan ozanı Sappho'nun şiirinde Afrodit lezbiyenlerin tanrıçası olarak anılır.

Mitler insanlarla ilişkili hikayelerde de devam eder; Caeneus ve Mestra, ikisi de çeşitli tanrıların fani sevgilileridir ve doğduklarında kadın bedenlerine sahiplerdir. İkisine de farklı mitlerde tanrılar tarafından erkeklik bahşedilmiştir. Caeneus bir kadın iken erkeğe dönüşmüştür, Mestra ise onun aksine istediği zaman kadın istediği zaman erkek olabilmektedir.

Apollon'un kör rahibi Thebes'li Tiresias ise bir erkek iken kadına dönüşmüştür, çünkü çiftleşen bir çift yılana sopasıyla vurup rahatsız etmiştir. Bu, tanrıça Hera'nın hoşuna gitmemiştir ve onu yedi seneliğine kadına dönüştürmüştür. Başka bir versiyonda ise Tiresias'ın cinsiyet değişimi Zeus ile Hera arasındaki bir tartışma yüzündendir; erkekler mi seksten daha fazla zevk alır yoksa kadınlar mı diye tartışmaktadırlar, daha sonra bunun deneyini yapmak için onu kadına dönüştürürler. Cinsiyet değişimi geçiren diğer karakterler arasında Siproites, Iphis ve Leucippus da sayılabilir.

Yunan mitolojisi en çok eşcinsel miti barındıran mitolojilerden biridir. Bu mitlerden
çoğu erkek eşcinselliğine sahiptir;

Achilles ve Patroclus

Achilles ve Troilus

Agamemnon ve Argynnus

Ameinias ve Narcissus

Apollo ve Branchus

Apollo ve Carnus

Apollo ve Cyparissus

Apollo ve Hyacinth

Apollo ve Hymenaios

Apollo ve Iapis

Chrysippus ve Laius

Cycnus ve Phaethon

Daphnis ve Pan

Dionysus ve Ampelus

Dionysus ve Prosymnus

Euryalus ve Nisus

Eurybarus ve Alcyoneus

Heracles ve Abderus

Heracles ve Hylas

Heracles ve Iolaus

Hermes ve Crocus

Hermes ve Perseus

Ianthe ve Iphis

Poseidon ve Nerites

Poseidon ve Pelops

Polyeidos ve Glaucus

Orpheus ve Thracians

Orpheus ve Kalais

Silvanus ve Cyparissus

Thamyris ve Hyacinth

Zephyrus ve Hyacinth

Zeus ve Callisto

Zeus ve Ganymede

Zeus ta yani kadın erkek demeden hepsi ile şettmiş kralmı ne ldndkfödme

Mitolojik Tanrıçalar / Tanrılar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin