çin mitolojisi LGBTİ

32 0 0
                                    

Çin mitlerine ve geleneksel halk hikayelerine baktığımızda, özellikle Taocu, Konfüçyüs ve Budist olmak üzere dini inançlardan büyük ölçüde etkilendiğini görürüz. Çin mitindeki cinsel aktivite, genellikle askeri açıdan metaforik olarak tanımlanmaktadır. Bu, bazı okuyucuların, savaş sahnelerini cinsel metaforlar olarak yorumlamalarına yol açar. Halk hikayeleri, eşcinsel romantik karşılaşmalar hakkında daha sonraki edebi anlatımlara kıyasla genellikle daha nettir. Geleneksel Çin metinlerinde çok az sayıda lezbiyenlik tasviri görülmüştür.

Taoizm ve Konfüçyüs öncesi Çin gelenekleri daha çok şamanistik idi. Şamanların çoğu kadındı. Erkek eşcinselliği mitsel olarak Güney yönüne atfedilmiş idi, Güney'de yaratılmış olduğuna inanılırdı, bu yüzden gey erkekler bazen hala "Güney rüzgarı" olarak anılır. Bu süreçte birçok ruh yada tanrı eşcinsellik ve transseksüellik ile ilişkilendirildi. Chou Wang, Lan Caihe (sekiz ölümsüzden biri), Shan Gu, Büyük Yu ve Gun bunlar arasındadır.

Cinsel perhiz, kendini tutma ve cinsel dürtüyü inkar etme halinden kaynaklanıyorsa genel olarak erdemli bir hareket olarak görülmüştür ama hadım ediliş buna dahil değildir. Çin mitlerinde hadım edilmiş olanlar genelde açgözlü ve korkak bir mizaç ile tasvir edilmiş, kadınlar ile özdeş bir disiplinleri görülmemiştir.

Eşcinselliğin Çin halk hikayelerinde sık rastlandığı bir yer de Xian isimli doğa ruhlarının anlatıldığı hikayelerdir. Bu ruhlar genellikle erildir ve kendi cinsiyetinden gençler ile birlikte olmayı severler. Bazı hikayelerde bir Xian'ın Perilerin Efendisi'nden erkek sevgilisi ile dünyada kalmak için izin istediği görülür, perilerin realitesinde zaman çok daha farklı aktığından bu onun için uzun bir süre demektir. Eğer Perilerin Efendisi bir gün bunu hatırlarsa, ilişkilerini yarıda kesebilir, dolayısıyla bu tür ilişkiler genellikle kısadır ve insan olan tarafın terk edilmesinin getirdiği melankolik sonlar ile biter.

Mitlerde Çin ejderhaları güçlü yaratıklardır ve erkek gücün fallik sembolü konumundadırlar. Gey aktivist ve tarih araştırmacısı Xiaomingxiong'a göre Çin ejderhaları hikayelerde yaşlı erkeklerle cinsel ilişkilerden sürekli olarak zevk alırlar. Buna bir örnek olarak "Old Farmer ve Dragon" ("Yaşlı Çiftçi ve Ejderha") hikayesi örnek gösterilir. Homoerotik etkileşimlere ve transseksüel figürlere sahip diğer öyküler arasında "Farmer and Pig" ("Çiftçi ve Domuz") ve "Fox Fairy and a Scholar" ("Tilki Perisi ve Bilgin") bulunur.

Çin mitinde yer alan "Kadın Krallığı" (veya Kadınlar Ülkesi) de eşcinsel unsurlar içerebilir. Efsaneye göre burası Güney Tibet'te veya yalıtılmış bir adada bulunan bir ülkedir, ada hırçın sular ile çevrelenmiştir ve tüm gemileri batırmaktadır. Bir gün bir grup gezgin bir kasırga ya da hortum yüzünden kendilerini adada bulurlar. Adada sadece kadınların yaşamakta olduğunu görürler. Bu kadınlar erkekler olmadan yaşamlarını işlevsel bir şekilde sürdürmektedirler ve bu nedenle tek ilişki kadınlar arasındadır. Bu kadınlar soylarını dışarıda uyuyarak devam ettirirler, güney rüzgarının onların bedenlerine doğru olan esintileri kadınları hamile bırakır. Bu sayede doğan bebek eğer erkek içe üç yaşına gelmeden önce ölür.

Halk hikayelerinde başka bir Kadın Krallığı'ndan daha bahsedilir. Bu mitsel mekanda ise kadınların ve erkeklerin sosyal rolleri ters yüz edilmiştir. Erkekler kadın, kadınlar erkek olarak tanınır. Erkekler geleneksel kadın kıyafetleri giyip hane halkına bakarlar. Kadınlar ise erkek botları, şapkaları giyerler ve kamu işlerinden sorumludurlar.

Mitolojik Tanrıçalar / Tanrılar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin