japon mitolojisi LGBTİ

190 1 0
                                    

Japon Mitlerine baktığımızda karşımızda daha belirgin ve radikal örnekler görürüz. Japon kültürü ve mitolojisine göre, eşcinsellik Shinu No Hafuri ve sevgilisi Ama No Hafuri tarafından dünyaya tanıtıldı. Bunlar ilkel bir tanrıçanın, muhtemelen güneş tanrıçası Amaterasu'nun hizmetçileriydi. Shinu'nun ölümü üzerine Ama üzüntüden intihar etti ve çift aynı mezara birlikte gömüldü. Hikayenin bazı anlatımlarında aşıklar mezardan çıkartılıp ayrı ayrı gömülene dek güneş cenaze yerine ışığını vermedi. Güneşe yönelik işlenmiş bir suçtan bahsedilir ama efsanede bunun nedeninin çiftin eşcinsel olduğu için mi kaynaklandığı hala bir soru işaretidir.

Bir başka masalda, Amaterasu, kardeşi Susanoo'yla çatışmasından, güneş ışığı ve yaşam Dünya'yı kendisinden mahrum ederek bir mağaraya çekilir. Amaterasu'yu mağaradan ikna ederek çıkartmak için mizah ve dans tanrısı Ame No Uzume ona seksüel bir dans performansı sunar, göğsünü ve vajinasını açıp Amaterasu'yu kendisine hayranlık duymaya davet eder. Amaterasu'nun mağaradan çıkması üzerine transseksüel Kami Ishi Kori Dome büyülü bir ayna oluşturur. Dansın ve aynanın yansımasının birleşimi Amaterasu'yu o kadar büyüler ki, diğer ruhlar onun arkasındaki mağara girişini kapatırken o bunu fark edemez.

Eşcinsellik ile ilişkili diğer kamilere örnek vermek istersek akla Shirabyōshi gelir, transmaskülen kami, yarı insan yarı-yılan olarak tasvir edilir. Genellikle transseksüel erkekler olan ve geleneksel erkek giysilerinde ritüel dansları yapan, aynı adı taşıyan Şinto rahipleri ile bağlantılıdır. Doğurganlığı koruyan transseksüel dağ ruhu Makyamakui de örneklere dahildir. Ayrıca Inari, çeşitli cinsiyetler ile tasvir edilen tarım ve pirinç kamisidir, en yaygın temsilleri genç bir kadın gıda tanrıçası, pirinç taşıyan yaşlı bir adam ve androjen bir bodişivadır. Inari aynı zamanda şekil değiştiren hilekar tilki ruhları Kitsuneler ile ilişkilidir. Kitsuneler bazen insan erkeklerini kendileriyle cinsel ilişkiye sokmak için kadın şekline bürünürler. Ortaçağ Japonya'sındaki yaygın bir inanış, özellikle akşam karanlığında ya da geceleri tek başına dolaşan bir kadının Kitsune olabileceğiydi.

Mitolojik Tanrıçalar / Tanrılar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin