Belki de Yunan Mitolojisi'nden sonra en çok eşcinsel öğe barındıran mitoloji Hint Mitolojisi'dir. Hindu destanı, cinsiyet değiştiren, farklı zamanlarda farklı cinsiyetler olarak tezahür eden androjenik ve hermafrodit varlıklar olarak tezahür eden birçok tanrı ve tanrıça örneğine sahiptir. Tanrılar cinsel birleşmelere olanak tanımak için cinsiyet değiştirir veya karşı cinsin bir Avatarı olarak tezahür eder. İlahi varlıklar, tanrıların eylemleriyle, lanet ya da nimetlerin sonucu olarak ya da reenkarnasyonun doğal sonucu olarak seks-değişimlerine uğrarlar.
Hindu destanları cinsel ilişkilerin cinsel olmayan, kutsal bir amaca hizmet ettiği birçok olay içerir; bazı durumlarda bunlar aynı cinsiyetten etkileşimlerdir. Bazen tanrılar bu etkileşimleri kınamakta, bazı zamanlarda da onların kutsamalarıyla gerçekleşmektedir.
Genel olarak Hinduizm'in kabul ettiği toplumsal cinsiyet ve cinsel geçiş hikayelerine ek olarak, modern bilim adamları ve queer aktivistleri daha az bilinen metinlerde LGBT temalarına dikkat çekmiş ya da geleneksel olarak homoerotik alt metine sahip olmadığı düşünülen hikayelerden bahsetmiştir. Bu tür analizler antik hikayelerin gerçek anlamı hakkında tartışmalara neden oldu.
Hinduizm'de ve Hint destanlarında pek çok tanrı, hem farklı zamanlarda hem de farklı bedenlerde kadın ve erkek olarak temsil edilir, Tanrı Shiva ve onun eşi olan Parvati'nin birleşmesiyle yaratılan Ardhanarishvara gibi. Ardhanarishvara ismi "yarısı kadın olan Rab" anlamına gelir. Shiva'nın bu biçimi "dualitenin ötesinde olan bütünlüğü" temsil eder; faniler ve tanrılar arasındaki ve kadınlarla erkekler arasındaki iletişim ile ilişkilidir. Alain Danielou, "Hermafrodit, eşcinsel ve travesti sembolik bir değere sahiptir ve ayrıcalıklı varlıklar olarak kabul edilmektedir" der. Benzer birleşme, güzellik ve refah tanrıçası Lakshmi ile kocası Vishnu arasında, hermafroditik veya androjen Lakshmi-Narayana'yı oluşturur.
Bhagavata Purana kitabında Vishnu, şeytanları hayatın iksiri olan Amrita'dan vazgeçirmek için büyücü kadın Mohini'nin şeklini alır. Shiva daha sonra Mohini'ye çekilir ve spermini altına dönüşen kayalara döker. Brahmanda Purana'da, Shiva'nın karısı Parvati kocasının Mohini ile birlikteliğini gördüğünde "başını utançta sallar". Bazı hikayelerde Shiva Vishnu'dan Mohini formunu tekrar almasını ister, böylece kendisi için gerçek dönüşümü görebilir. Shiva'nın Mohini'nin gerçek doğasını bildiği hikayelerin "seksüel çekimde cinsiyetin değişkenliğine işaret ettiği" düşünülür.
Mahabharata'nın Tamil versiyonlarına göre, Vişnu'nun bir enkarnasyonu olan tanrı Krishna da Mohini formunu aldı ve Aravan ile evlendi. Aravan'a ölmeden önce sevgiyi deneyimleme şansı vermek için gönüllü oldu. Krishna, Aravan'ın ölümünden bir süre sonra Mohini formunda yas tutmaya devam etti. Aravan'ın bu evliliği ve ölümü her yıl Thali olarak bilinen bir ayinle anılır.
"Cinsiyet değişimleri ve travestilik/trans deneyimler/drag performanslar"; "karşı cinsiyete özgü giyinme pratikleri", ilahi olmayan figürler hakkındaki destanlarda da görülür. Mahabharata destanında bir karakter olan Shikhandi böyle bir figürdür. Aslen, Panchala kralı Drupada'nın "Şikhandini" adlı bir kızı olarak doğdu. Bir önceki yaşamda Shikandini, Bhishma kahramanı tarafından tasnif edilemeyen Amba adlı bir kadındı. Aşağılanmış, Amba sert tavırlar üstlendi ve tanrılar onun Bhishma'nın ölümünün sebebi olmasını istediler. Bu yüzden Amba, Shikhandini olarak yeniden doğdu. İlahi bir ses, Drupada'ya Shikhandini'yi bir oğul olarak yetiştirmesini söyledi; Drupada onu bir erkek gibi büyüttü, onu savaşta eğitti ve bir kadınla evlenmek üzere tembihledi. Düğün gecesinde, Shikhandini'nin karısı, kocasının bir kadın olduğunu keşfetti ve onu aşağıladı. Shikhandini kaçtı ama daha sonra onun cinsiyetini değiştiren bir yaksha (doğa ruhu) ile tanıştı. Shikhandini, 'Shikhandi' ismiyle penis sahibi olarak geri döndü. Kurukşetra savaşı sırasında, Bhishma onun Amba'nın reenkarnesi olduğunu anladı ve bir "kadın" ile savaşmayı reddetti. Buna göre Arjuna, neredeyse yenilmez Bhishma'yı yenmek için Shikhandi'nin arkasına saklandı. Javani anlatımında Srikandi bir erkek değildir, ama erkek savaşçılar ile eşit güçte bir kadındır ve Arjuna'nın karısıdır. Ölümünden sonra Shikhandi'nin penisi yaksha'ya geri transfer edildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mitolojik Tanrıçalar / Tanrılar
No FicciónTanrıçalar Tanrılar Efsaneler Yazılış tarihi: 13 ekim 2017 Yayınlanış: ne zaman istersem Bitiş: daha bitmedi