Del 1

729 32 7
                                    

Jag heter Charlie. Jag 1027 år gammal fast alla säger att jag ser ut som 17. Livet innan min förvandling mins jag inget av, inte mer än mitt namn. Mitt ända mål i livet är att rädda de varma, de som brys sig och de som älskar. Men så finns det ju undantag, de som dödar. Jag vill igentligen inte äta men ni vet "äta bör man annars dör man", så jag hittade på en lösning: jag äter bara de som dödar.
Och just det, Jag är vampyr.

Under snart 4 år har jag vakat över en tjej som jag tror heter Tess, bara en gissning men det står det på hennes sovrums dörr. Och nej, jag är inte stalker, jag ser mig mer som "livvakt" eller "skyddsängel". Hon bor iallafall hos någon familj som tar hand om henne. Tess (nu kallar jag henne det) har i vilket fall som helst varit med om mycket, mer än hon borde. Jag träffade henne för fösta gången när hon var 12.

"Flashback"
Det är sent på kvällen och bara månen lyser upp vägen framför mig. Plötsligt hörs två skrik. Jag går dit ljudet kom ifrån och får snart se två små flickor och en man med huva, manen håller i en stor tjock pinne. Den ena flickan sitter på huk i den våta leran och hennes vän ligger på marken bredvid henne medvetslös. Jag smyger bakom ett träd så att de inte ska få syn på mig och lyssnar noga.
"Nej, snälla jag gör vad du vill!" hinner den vakna flickan säga innan hon får en hård smäll i sidan och ramlar omkull.
"Ha! tror du verkligen jag går på sånt trams, jag är ingen mjukis ska du veta" skriker mannen. flickan snyftar och gör sig bered på ett slag till när jag kliver fram. Jag har dragit luvan över huvudet och grå mot honom. När jag står en halvmeter ifrån honom stannar jag.
"Vem är du och vad vill du?" frågar mannen argt men förvirrat.
"Alltid samma frågor: Vad vill du? vem är du? men det stora frågan är vad håller du på med?" säger jag.
"Det har du inte med att göra!" skriker mannen samtidigt som han svingar pinnen mot mitt huvud. Jag sätter lätt fram handen och tar tag i pinnen innan han knappt hunnit blinka och slänger det på sidan. Sedan vänder jag mig mot flickorna och säger lugnt men bestämt:
"spring"
Den vakna flickan som måste vara mint fem är äldre en sin vän tar den lilla i famnen och snubblar iväg. Sedan vänder jag mig mot mannen igen och tittar på honom.
"tur för dig att jag inte är en av dem som plågar sinna offer till döds" säger jag och innan han hinner svara lägger jag läpparna mot mannens hals och biter.

"Flashback slut"

Tack så hemskt mycket för att du läste, jag uppskattar det väldigt mycket.

SaverWhere stories live. Discover now