𝐈𝐧𝐭𝐫𝐨 : 𝐋𝐚 𝐕𝐢𝐞

122 11 1
                                    

3 Januari 2019

Tarikh yang menjadi titik permulaan bagi semua murid batch'06 .

Berlatar belakangkan keluarga yang berbeza-beza. Pelbagai jenis karenah.

Ada yang terpaksa, ada yang rela untuk bergelar ' budak hostel '.

Kaki melangkah menuju ke dewan, tempat mendaftar.

[ 🦡 ] : Uyoo.. besar gila . Macam dewan kahwin pulak dah .

On the other side ...

[ 🐢 ] : Kenapa ? Wajib ke aku sekolah sini ? Sekolah agama pulak tu ..

Rela tak rela, kami melangkah juga dan automatik menjadi rakyat negara Atas Bukit yini.

Masuk-masuk, pergi ke meja pendaftaran. Guru tak ramai. Pelajar-pelajar je yang lebih. Ada baju kuning, ada baju ungu, ada juga baju putih.

[ MT ] : Selamat datang ke Sekolah Atas Bukit !! Boleh cek nama dan pergi ke stesen seterusnya.

[ ☃️ ] : Macam kereta api ada stesen bagai.

Selesai mendaftar, kami mendengar taklimat daripada pengetua dan guru GPK .

[ Pengetua ] : Blablablablablabla--

Setelah tamat, kami meneruskan perjalanan hidup kami di sini dengan menuju ke koop untuk menuntut barang-barang peribadi rasmi sebelum menuju ke penjara ( asrama )

{ Takdelah betul² macam penjara. Saja nak bagi ayat dramatik}

Aspuri

[ MT ] : Boleh letak beg kat atas meja tu sebelum naik dorm. Kami nak cek takut ada barang larangan macam spray dan sebagainya.

[ 🌻 ] : Spray ? Spray apa ? Spray lipas ?

Terus kami melangkah menaiki 56 anak tangga menuju ke dorm kami.

Bayangkan. Ada 56 anak tangga. Kat tangan ada 1 beg luggage 1 baldi 1 beg sekolah dan barang ekstra.

Nak naik sampai atas tu .. PERGGHH--
Macam daki gunung kinabalu. Dahlah sekolah ni atas bukit, kena daki gunung pulak .

Mujur ada senior-senior berbaju ungu membantu. Ada juga yang pakai baju casual  beshe.

Sesampainya di atas...

B3-1

[ 🦒 ] : Katil depan banyak orang dah cop. Ada pun katil atas. Memang taklah aku nak katil atas. Tak ke terlanggar siling tu. Tahulah aku zirafah. *jalan sampai hujung dorm*
Hah, ada pun katil bawah. Loker pun dekat je.

Maka, kami meng' un-pack' barang-barang kami dan disumbat-- eh salah, di simpan ke dalam loker.

Semua siap ? Moh lah kita say goodbye pada parents kita.

Homesick ? Jangan menshen. Admin pun homesick tapi tak sedor.

Selepas mengucapkan kata-kata sayang kepada ibubapa, ramai antara kami yang noob-noob ini akan duduk di atas katil selepas menukar baju.

Buat apa atas katil? Tak bosan?

Kami, membaca ye semua. Contohilah kami.

Apa yang kami baca anda tanya ?
HoHoHo .. Kami baca ----

BuKu PeRaTuRaN .

Betapa noob nya kami untuk membaca buku peraturan yang telah pun kami khatam sejak azali.

Ohoks .

Perlahan-lahan, satu dorm mula tegur-menegur antara satu sama lain.

Yang extroverts terlajak,
Yang introverts terbabas.

Ada juga yang satu dorm dengan kawan satu sekolah dulu. Siap sekatil lagi.

(Katil kami double-decker ye kawan² . Jangan salah faham)

Dan di situlah, kenangan kami membuka helaian pertamanya.

Bersambung ....

𝕀𝕟𝕧𝕚𝕔𝕥𝕦𝕤 𝕃𝕒 𝕍𝕚𝕖Where stories live. Discover now