انا صحيت ملقتش بنتي ...هو ده ال حصل.... كاانت نايمه في اوضتهاا عادي بس لماا صحيت لقيتهاا اختفت ..... !
اناا مروان عندي 32سنه دكتور اسنان متجوز من 10سنين وعندي بنت صغيره اسمهاا هدي عندهاا 7سنين....!
كنت فرحاان وزعلان في نفس الوقت اناا ومراتي زينب ان بنتناا هتدخل المدرسه
لان بنتناا هدي كاانت كل حاجه ليناا ....مكنتش بحب حد زيهاا ...وكماان علشان قبلهاا مرااتي كاانت تعبانه.... وهدي جت بعد سنتين تقريباا من جوازناا وبعملياات كماان لان مراتي عندهاا عيب خلقي في القلب وبيمنعهاا من الحمل...
وبعد م خلفناا هدي حاولناا كتير نجيب طفل كماان بس منفعش خاالص ..والدكتور قالي ان هيبقاا في خطوره كبيره علي مراتي لو خلفت تااني ....
ف علشان كده ملنااش غير هدي في الدنياا دي .....
وبعد اسبوع تقريباا بنتي دخلت المدرسه ...
وكان كل شئ طبيعي ومكنش في اي حاجه غريبه .....وكماان بنتي اتعودت علي المدرسه وبقت تحبهاا ...
لحد م جي اكتر يوم بكرهوا ....
وهوواليوم ال رجعت فيه من شغلي لقيت بنتي هدي قاعده قدام التلفزيون وهو مقفول وحاضنه عروسه غريبه ....محبتش اضايقهاا
ونديت ل مراتي وقولتلهاا
هياا اي العروسه الغريبه الي مع هدي دي ؟
قالتلي دي عروسه هدي بتقول انهاا لقيتهاا في فصل من فصول المدرسه وعجبتهاا واخدتهاا....
اضايقت ونديت ل هدي وقولتهاا
انتي ختي العروسه دي ليه ؟
قالتلي ...انهاا سألت عليهاا في كل فصول المدرسه ومحدش قال انهاا بتاعتوا .....وانهاا حبيتهاا وقررت تاخدهاا معاهاا البيت ....
فكرت شويه وبعدين قولتلهاا تمام خلي العروسه معااكي ....
وفي نفس اليوم بليل صحيت علي الساعه 2 بليل اشرب
وطلعت الصاله لقيت بنتي قاعده قدام شاشه التلفزيون وهياا مقفوله والشقه كلهاا ضلمه وماسكه العروسه ...وكاانت بتتكلم مع شخص ...
قربت منهاا من غير م هياا تحس
وسمعتهاا بتقول ...لا يا مريم اناا بحبك وعايزه اجي معاكي ....
زعقتلهاا وقولتلهاا هدي ...انتي اي الي مقعدك هنا انتي مش وراكي مدرسه بكره الصبح
وبعدين مين مريم دي؟
قالتلي اناا سميت العروسه دي مريم ...
قولتلهاا طب ادخلي ناامي علشان تروحي المدرسه ......
مفتش وقت كتير وع الساعه 4 الفجر
صحيت تااني اناا ومراتي بس ع صوت صريخ بنتي ......