🏥 YEOLNE 🏥

24 2 2
                                    

Mingyu sampai awal ke hospital bukan sebab ada meeting pun cuma nak siasat je pasal semalam.

Mingyu terus masuk ke bilik doctornya dan duduk di kerusi .

"Nak  jumpa Nahee lah" Cakap Mingyu sambil tersenyum sinis.Mingyu kau nk buat apa wehh?!.

Mingyu berjalan saja ke wad Nahee.

Ttoktok

Mingyu mengetuk perlahan pintu wad Nahee dan muncullah orang yg dicarinya.

Nahee baru saja nk menyapa Mingyu tapi Mingyu terlebih dahulu masuk ke wad Nahee tanpa menyapa pada Nahee pun.

"Hai-

Mingyu terus duduk di sofa berdekatan katil Nahee sambil bersilang kaki.

Nahee memandangnya dgn pandangan 'asal mamat ni tak makan ubat ke?'

Mingyu senyum pada Nahee.

"Oh hai saya duduk kejap eh" Cakap Mingyu pada Nahee yg kaku tu.

Mingyu mengerutkan mukanya.

"Emm tv awak ni rosak kan?"

Nahee mengangguk.

"Ohh nnti saya panggil maintaner betulkan"

"Tapi saya tak nak tgok tv pun" Jawap Nahee.

"Ohh takpelah nanti awak tak boring "

Nahee sekadar diam je.

"Ke awak ada benda lain yg buat awak tak boring yelah membawang ke layan ig ke kan,?" Kata Mingyu tapi ditekankan membawang tu dan muka Nahee dah ketakutan.

"Ehh membawang apanya bukannya saya duduk kat dapur pun" Jawap Nahee acuh tak acuh alaaa nk selamatkan diri.

"Hahaha awak niii membawang bukan potong bawang kat dapur tu aduhaii" Mingyu ketawa mendengar Nahee jawap.

Nahee tersengih.

"Semalam awak ada buat apa ke?takdelah saya macam rindu sangat kat awak!nak tido pun tak boleh asik terngiang muka awak je.." Mingyu ni mengada-ngada pulk aihh,taulah nk pancing Nahee kan.

"Takdelahh saya tido je mana ada buat apa pun " Eh Gyu aku tampo kau nnti.

"Hehe alaa saja nk usik awak..alolo comell je dia!oklah saya gerak dululah nk pegi breakfast" Mingyu tersengih melihat muka Nahee yg macam tilapia takut tu.

"Awak nak ikut breakfast juga tapi gula2 dulu" Mingyu pandang Nahee sambil membuat muka.

"TAKBOLEHH BLUEKKK PEGI MANDILAHHH BUSUKK LA SAYANGGG!!" Mingyu terus pecut meninggalkan Nahee kesepian busuk tilapia disitu.

Nahee membau di armpitnya dan.....

"PERGHH AKU LUPE MANDI SIAA!!"Sejujurnya Nahee bangang.

Haeyun yg baru keluar dari wadnya nak amik angin dipagi hari terkejut tengok Mingyu dan Nahee saling bersweet tu.

"Aku?tah bila hansol tu nak confess pstu boleh gila macam diorang tu..hmm MUNAFAKE SIAA MAMAT TU ISHHH!!alahh jgnlah dia bagi fekhop kat aku sudahla, memang aku blah dari sini yelah aku pun dah naik muak dgn muka2 kat hospital ni" 'Haeyun berkata sendirian dalam hati.

S.S.H [SVT(RL)]Where stories live. Discover now