18

2.4K 196 12
                                    

Penceresinin hemen altında öten horozla gözlerini açan Evanlyn dışarı baktığında havanın henüz aydınlanmadığını gördü. Sırtını pencereye dönerek uykusuna devam etmeye çalıştı ama uyanmıştı işte bir kere. Yine de yatağından kalkmadı. Böyle tembellik yapmaya çok alışmıştı genç kadın. Bir süre sonra ise gözleri kapanmış tekrar uyumuştu. Bu sırada Sarah her sabah olduğu gibi erkenden kalkmış, kahvaltıyı hazırlamak ve evin diğer işlerini yapmak için harekete geçmişti. Genç kız burada işe başlamadan önce büyük bir tedirginlik yaşamıştı. Bay Wright'ın yanında yaşayan adamlar köyde ve kasabada kötü bir şöhrete sahip olmuşlardı. İstenmeyen bir topluluk olduğu için Archer Wright'ın da onlar gibi olduğu düşünülmeye başlanmıştı bir süre sonra. Fakat yaşlı adam bazı zamanlar yalnız başına köye gelir oradan kasabaya geçerdi. O zamanlar kimse ne yapmaya çalıştığını anlamamıştı. Genç kız daha sonra Bay Wright'ın köyde ve kasabada saygınlığı olan insanlardan özür dileyip zararlarını kapattığını, en kısa zamanda bu adamlardan kurtulacağını sadece biraz daha sabretmelerini istediğini öğrenmişti. Uzun zamandır burada yaşayan biri olduğu için insanlarda ona arka çıkmışlardı. Geçtikleri bir yıl içerisinde oldukça sevilen ve saygı duyulan bir adam haline gelmişti Archer Wright. Sahip olduğu toprağı kaybetmekten son anda kurtulmuş ve onu işleyerek gelir elde etmeye bile başlamıştı. Sarah burada çalışmaya başladığı için asla pişman olmamıştı. Yaşlı adam onu kızı gibi görmüş ve ona bir oda dahi vermişti rahat edebilmesi için. Daha sonra adamın yaşadıklarını öğrendiğinde ise ona karşı saygısı biraz daha artmıştı. Sonsuza kadar kaybettiğini düşündüğü kızı geri döndüğünde ise yaşadığı mutluluğu görebilmişti Sarah.

Hatırladıklarıyla hafifçe sırıtan Sarah yukarı çıkarak genç hanımı uyandırmanın vakti geldiğini fark etti. Odadan çıkmadan önce masaya son kez dönerek eksik bir şeyler olup olmadığına baktı. Her şeyin yerli yerinde olduğuna kanaat getirdiğine göre artık hanımını uyandırabilirdi. Merdivenlere yaklaştığı sırada ceketini giymeye çalışan Bay Wright'ı gördü. Ona doğru hızlanarak 'Günaydın' dedi ve cekete uzandı. Düzgünce giymesine yardımcı oldu.

-"Teşekkür ederim Sarah." diyerek gülümseyen yaşlı adam güzel kokuların geldiği, kahvaltı masasının hazır bir şekilde onları beklediği odaya doğru uzun adımlarla yürüdü.

Hızlıca merdivenleri çıkan genç kız Evanlyn'in odasının önüne geldiğinde duyulabilir bir şekilde kapıyı çaldı ve açarak içeri girdi. Hanımı yüzünü pencereye dönmüş, bir eli yastığın üzerinde diğeri karnında huzurla uyuyordu. Onu uyandırmadan önce tam kapının karşısında duran pencereye yönelerek kalın perdeleri açtı. Karanlık oda birden aydınlanınca Evanlyn de ışıktan rahatsız olmuş gibi kıpırdadı. Yavaşça diğer tarafa dönerken uyanmaya çalıştığı anlaşılıyordu.

-"Günaydın hanımım." diyen Sarah genç kadına doğru yaklaşmış tepesinde ona gülümseyerek bakıyordu.

Evanlyn ise uykudan açılmayan gözlerini ovuştururken bir yandan da doğrulmaya çalışıyordu. En sonunda huysuzca Sarah'a bakmış onu bu saatte uyandırmış olduğu için küçük bir çocuğa kızar gibi parmağını ona doğru sallamıştı. Genç kız ise hanımının bu haline çoktan alışmıştı hatta komik bile buluyordu. Saçları darmadağın olmuş, bir kuş yuvası gibi duran genç kadın etrafına huysuz bakışlar atarken küçük bir kız çocuğuna benziyordu.

-"Size çok güzel bir kahvaltı hazırladım. Ayrıca öğleden sonra bir davete gideceksiniz, artık kalkmanız gerektiğini düşünüyorum." derken pencerenin yanına konulmuş içi boş su kâsesine yöneldi.

Geniş kâsenin yanında duran ibrikten suyu boşaltırken Evanlyn de kalkmıştı.

-"Buraya geldiğimde o saçma davetlerden kurtulduğum için sevinmiştim." demiş ve temiz suyla yüzünü yıkamıştı.

Yalancı AşıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin