Pengenalan

134 21 7
                                    

Dunia manusia. Bumi. Adakah hanya manusia yang tinggal disini? Maaf.. Anda tersilap.

Bukan hanya manusia yang ada di sini.

Witch

Vampire

Werewolf

Demon

Angel

Kami semua ada disekitar anda. Tetapi anda tidak pernah perasan kerana wujud kami menyerupai manusia..

dan.. Jika manusia mengetahui wujud sebenar kami, mereka akan membunuh kami.

Aku. Ussy Denvick seorang anak daripada Witch dan manusia.

Ya! Aku ialah anak campuran, Papa aku manusia dan mama aku Witch.
Siapa kata kitorang tak boleh bercinta dengan manusia?

Tapi ada satu masalah...setiap kali manusia mistik dan manusia biasa bercium manusia mistik iaitu kami akan bertukar wujud sebenar.

Ianya merupakan sumpahan.

~~~

"Ussy..!bangun,sampai bila kamu nak tidur?Nanti kamu terlambat tau?"Ussy menggosok wajahnya yng bengkak bengkak itu kerana tidur lewat.

"Sekarang pukul berapa mama?.."Ussy memandang jam di dinding biliknya.Samar -samar kerana dia masih mengantuk

Carla menggeleng kepala melihat gelagat anak sulungnya itu.Dia saja tak malas tau waktu kecil dulu.

"Pukul 7:58 dah"selepas Carla memberitahu waktu terus kelam kabut Ussy bersiap.Mau kena denda lagi macam semalam dia fikir.

"Kenapa mama tak kejut lagi awal?"Ussy mula merungut

"Hey,kamu fikir mama ada masa nak layan karenah kamu  tiap pagi?Mama nak kena masak lagi,kamu bukan nak bangun awal tolong"Carla terus keluar dengan dingin

"Merajuk la tu.."fikir Ussy

Setelah 5 minit dengan super pantas Ussy pun siap.Ussy yang sudah bersedia untuk berlari dari rumah terhenti memandang rumah sebelahnya yang dipenuhi kotak dan manusia manusia yang sedang mengangkat perabot memasuki rumah tersebut.

"Jiran baru huh?"Ussy terus berlari ke sekolah

<><><>

Halo halo semua!!

Haha cerita baru ni,Fantasy juga tapi ni main sorok sorok sikit tak macam YMD la.

And..aku perlukan watak untuk cerita baru ni.Tak kisah la berapa orang masuk ja.

HAN

The Cursed Where stories live. Discover now