Aku Disukai atau dipermainkan ?

22 1 0
                                    

Semuanya bermula apabila aku bersekolah di SK TAMAN MUHIBBAH.Aku seorang pengawas yang dilantik sejak darjah 3.Masatu aku noob noob lagi...noobies..tapi hati aku mula kosong sejak tiada sesiapa yang mahu dengar isi luahan hati aku.Namun,ada seorang budak lelaki yang berbaju kolot berpindah ke sekolah aku.Dia tu duduk kelas hujung,aku duduk kelas pandai..Aku jumpa dia kat perhimpuanan pagi sebab aku kena jaga kelas dia..Aku berasa jijik sebab kenapa aku kena jaga kelas ni..aku ni bertaraf tinggi kot..

Tapi tanggapan aku salah apabila budak yang bernama,Hasnain berkata,"Pengawas-pengawas..nama awak sape..pengawas nak tahu tak..budak ni nama zulfayri..panggil dia zul je..dia suka awak sangat-sangat","Shhhh..diamlah..dengar cikgu kat depan tu !!!!",Kata aku.Dalam hati aku..comel sangat dia..darjah 3 kot..mana tak comel.Tapi aku kena kawal perasaan jugak la.Malu air muka aku nanti.

Waktu menuju ke kelas,aku cakap dengan kawan aku,Umaira,"Umaira,nak tahu tak..tadi ada budak nama zul kot dia confess kat aku..dahla budak kelas hujung..serabai..nak terima ke ?,""Ntahla wei...aku pun tak tahu..tapi yang pasti aku suka kat seseorang..namanya",kata Umaira balik.Alaaa...mula la ceritanya..aku baru nak cite..hmmmm."nama dia..........HAMZAH !!!!!!",sambung cite ngarot nye."oiii..tu bapak aku la",aku balas."Biarlah..crush aku hensem daripada bapak kau tau..,"kata dia."Cisss..macam-macam la kau ni,"aku kata dengan nada yang biasa."dah-dah sambung cite aku pula..,"blaa bla bla bla dah habis..(sama cite mcm mula-mula).

Cikgu dah ajar-ajar-ajar..dah rehat !!!! Aku menuju ke kantin dengan laju..taknak ade orang amik tempat aku..aku beli roti sardin yang berharga rm1.Aku makan-makan-makan..budak Hasnain pulak..bagi aku surat."nah..untuk kau..baca tau ,"kata dia..terus lari sebab malunya dia tu tak terkira.."Uiii..surat cinta ke ????,"tanya Balqis,salah seorang kawan aku yang berminat dengan pencintaan seseorang.."Jap..aku baca..surat cinta kot,"balas aku.

"Hai..nama saya Hasnain..saya suka awak sangat-sangat..saya nak kenal dengan awak lebih rapat..selagi saya hidup..saya harap awak suka saya balik.Hidup tak lama..saya harap kita bersama selamanya..."

𝓘 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝔂𝓸𝓾 Aniesya

Setelah aku membaca surat itu..aku terus berfikir sejenak..aku ragu-ragu..last-last aku biarkan je..aku tulis la surat balik..

"Aku bukan ape..tapi aku just dah berpunya..sorry again..bye"

Aku ikutkan masa tu baru je lepas putus dengan jiran sebelah..ehek..geli pulak..

Kejadian tu pun berlalu..ikutkan hati aku gelisah sangat-sangat..wau..aku disukai..lepas dia dah terima surat tu..ok..dia terima..Hasnain kata,"takpe..aku dah suka orang lain dah".ok fine..tak kesah pun..

Ada sesuatu kejadian yang pernah buat aku rasa nak mengamuk..beg aku hilang..n then.."Wei..korang..nmpak beg aku tak..dah hilang la..korang..tolong carikan beg aku.."akhirnya..aku jumpa beg aku disorokkan di dalam almari sekolah aku..shit..tak habis2 dgn perangainya tu..taulah sakit hati aku tak terima dia..hari seterusnya..buku aku diselerakkan dia atas meja dengan air minuman aku yang berlimpahan..wei..buku aku basah..tiba2 dua ekor budak tu dtg kelas aku..cakap"hahahahahaha..padan muka",ohhhh..sakitnya hati aku..kenapa semua ni terjadi pada aku..

Keesokkannya,aku tak jalankan tugas sebab malas..aku beratur sebelah mamat poyo tu..n then ada cikgu kat depan aku..aku pun cakap"Cikgu..nak tahu tak..mamat ni kan asik kacau saya je..bla bla bla bla sampai habis""dia suka awak la tu.."balas cikgu."mana ada CIKGU...cikgu ni",aku cakap.aku takkan menerima orang yang kacau aku..walaupun dia pernah confess kat aku..Seminggu lepas tu dia hantar hadiah kat atas meja aku..bunga tipu2..

"oh..sweetnya..sapa ni bgi..",cakap aku..tak pernah ade orang bagi hadiah kat aku..adakah Hasnain atau Zul yang bagi aku..aku nak terima ke tak tawaran dia..hmmmm

________________________________________________________________________________

𝐎𝐤 𝐭𝐚𝐤 𝐜𝐢𝐭𝐞 𝐧𝐢..𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲..𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐟𝐢𝐫𝐬𝐭 𝐭𝐢𝐦𝐞 𝐭𝐮𝐥𝐢𝐬 𝐛𝐮𝐤𝐮..𝐧𝐚𝐤 𝐭𝐚𝐡𝐮 𝐜𝐢𝐭𝐞 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬𝐧𝐲𝐚..𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐜𝐚 𝐠𝐮𝐲𝐬 ;)


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 02, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Si Pakar ConfessWhere stories live. Discover now