Part 1:New Neighbour

110 20 4
                                    

"Hmm?jiran baru?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hmm?jiran baru?.."Ussy meneruskan perjalanannya ke sekolah.

setelah 15 minit berlari akhirnya Ussy tiba di hadapan pintu kelasnya.

"Ussy Vendick..kamu lambat lagi hari ni.."suara wanita itu membuatkan bulu roma Ussy menaik tinggi.Guru kelasnya,Puan Glora.

"M-maaf Madam!Saya tidur lambat la semalam..hehe"selepas Ussy habis berkata kata,Glora mengetuk kepala Ussy menggunakan buku yang digulung.

"Lain kali tidur awal,faham?"Ussy tersenyum mendengar ucapan Glora."Pergi duduk"

Selepas Ussy mengambil tempat duduk dia melihat tempat duduk kosong di sebelahnya.Kawan baiknya dah pindah semalam.Terasa kosong saja di sebelahnya.

lagi lagi kawan baik dia tu seorang Angel dan sangat jarang nak dapat kawan manusia mistik sebab banyak manusia mistik menyorok.Sekarang dia selalu sendiri..

"Ussy chan!Jom rehat sama sama!"kata beberapa pelajar perempuan dan lelaki.

Dalam kelas je la dia alone tapi keluar kelas dia ada ramai kawan sebab dia peramah.

"Okey!~"

~~~

"Hah...akhirnya waktu balik,harini banyak gila pelajar mai berdempet sebab Suchan dah takda.."Ussy mengumam sendiri

Pada masa yang sama Ussy sibuk berfikir tentang apa yang mamanya tengah masak.Usyy ni memang suka sangat makan.

"Aku..tak pernah lagi hisap darah witch"Terhenti pergerakkan Ussy dengan ayat tersebut.Automatik kepalanya berpusing memandang pemilik suara tersebut.

"Hai...~"Senyuman yang manis diserlahkan oleh perempuan berambut putih bermata merah tersebut.

"Vam..pire...kah?"Mata Ussy tidak berhenti memandang mata milik perempuan tersebut

Kali ini perempuan itu tersenyum seram.

"Witch kah?"secara tiba tiba perempuan itu dihadapannya.

"Bi-bila masa..?!" Ussy yang terkejut entah kenapa tidak dapat menggerakkan diri.

"Kau..dari keluarga mana?"Perempuan itu berbisik ke telinga Ussy

"Vendick"secara spontan perkataan itu keluar secara mengejut.Ussy sendiri tidak mempercayai apa yang dia katakan.

"Ouh ya ka?Jadi kau ni anak Puan Carla kan"Perempuan itu tersenyum manis kembali

"Ya..ada apa ya?Dan macam mana kau tau aku Witch?"Ussy memandang perempuan itu berhati hati

"Mestilah sebab aku pernah nampak kau guna kuasa kau,lagipun bau darah kau tu terlalu kuat untuk Vampire you know?"Perempuan itu tersenyum sinis

"Ouh ya?Jadi kalau itu je yang kau nak cakap aku pergi dulu"Usyy cepat cepat pusing dan berjalan

The Cursed Where stories live. Discover now