Στην Μακεδονία του παλιού καιρού

16 4 2
                                    

Αυτός ο άνθρωπος έχει χαραχθεί ανεξίτηλα στην μνήμη εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλη την οικουμένη.Ήταν ένας στρατηλάτης,ένας αυτοκράτορας,ένας Έλληνας ηγέτης που θέλησε να ενώσει την Ελλάδα για έναν κοινό σκοπό,ενάντια στους Πέρσες.Το μόνο του λάθος ήταν που παρέμεινε στην Ανατολή και δεν γύρισε στην Πέλλα.Ίσως αν γυρνούσε θα μπορούσε να κάνει την Αυτοκρατορία του πιο ισχυρή.Η μεγάλη φιλοδοξία του δεν τον άφησε να δει την αλήθεια.Με μιας όλα σβήστηκαν όταν στις 10 Ιουνίου του 323 π.Χ άφηνε την τελευταία του πνοή.Από εδώ και στο εξής η αυτοκρατορία θα ήταν έρμαιο τον Επίγονων του και τελικά θα χανόταν μια για πάντα.

Η Μακεδονία ως περιοχή προσδιόριζε τα στενά όρια της σημερινής μας Μακεδονίας κατά την Βασιλεία του Φιλίππου Β'.Ο γιος του κατάφερε να την μεγαλώσει και να την φτάσει μέχρι την Ινδία.Τα σημερινά Σκόπια (Βαρντάσκα) ήταν μέρος αυτής της αυτοκρατορίας χωρίς να σημαίνει πως ήταν από πάντα στους Μακεδόνες.Η περιοχή αυτή ήταν στους Παίονες και ουδεμία σχέση έχει με τους σημερινούς κατοίκους εκείνης της χώρας.Σλάβοι και Αλβανοί μεταναστευτικά φύλλα που έφτασαν στην περιοχή τον έκτο και αντίστοιχα τον ένατο αιώνα μ.Χ.

Όποιος δεν έχει ιστορία ψάχνει να βρει από κάπου αλλού για να νιώσει αυτός λίγη υπερηφάνεια.Όλοι οι λαοί έχουν ένα μικρό κομμάτι ιστορίας,άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο, δεν πρέπει όμως να σφετεριζόμαστε την ιστορία των άλλων γιατί ενώ όλοι ξέρουν πως οι Μακεδόνες είναι Έλληνες κάποιοι προσπαθούν να τους χαρακτηρίσουν Σλάβους.Τέτοιες προπαγάνδες είναι συνηθισμένες σε χώρες που μαστίζονται από την φτώχεια και την πείνα.Οι διάφορες κυβερνήσεις χρησιμοποιούν εθνικά θέματα ή κατασκευάζουν για να τους τραβήξουν την προσοχή και να ξεχάσουν την πείνα τους.Άλλος λόγος που εξακολουθεί να υφίσταται μια τέτοια προπαγάνδα είναι η ημιμάθεια του πληθυσμού.Η ημιμάθεια είναι πολύ χειρότερη από την πλήρη άγνοια καθώς από το πρώτο ο άνθρωπος δεν θέλει να καταλάβει το λάθος του και απαιτεί από τους άλλους να τον πιστέψουν ενώ αυτός που δεν γνωρίζει λίγες είναι οι φορές που θα θέλει να πάρει μέρος σε μια τέτοια συζήτηση.Η προπαγάνδα είναι ο βοηθός των καθεστώτων για να κρατάνε το πλήθος σε λήθαργο και να μην αγωνίζονται για τα πραγματικά τους δικαιώματα.

Πολλοί λένε πως οι Βαλκανικοί Πόλεμοι ήταν ένα δυσάρεστο γεγονός που δεν έπρεπε να γίνει.Τους ρωτάω τον λόγο.Εκεί βρίσκονταν πολλοί Έλληνες άλλοι ελληνόφωνοι και άλλοι σλαβόφωνοι με ελληνική όμως συνείδηση.Ερωτώ πως γίνεται να χωρίζονται δύο αδέρφια.Ο πόλεμος δεν ήταν ιμπεριαλιστικός αλλά απελευθερωτικός.Όταν οι Τούρκοι παρέδιδαν την Θεσσαλονίκη στους Έλληνες είπε ο Πασάς της πόλης Χασάν Ταχσίν «Από τους Έλληνες πήραμε την πόλη και στους Έλληνες θα την παραδώσουμε» γιατί να το πει αυτό ένας Τούρκος αν δεν έγινε στην πραγματικότητα; 

Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να επαναστατήσουν οι προγονοί μας γιατί ίδρυσαν ένα κράτος κατακτώντας εδάφη μιας αυτοκρατορίας.Ένας υποδουλωμένος λαός έχει δικαίωμα στην ελευθερία και αν με τον ένοπλο αγώνα μπορεί να τα καταφέρει τότε δεν σημαίνει πως ο πόλεμος που ανοίγει είναι κατακτητικός.Παίρνει πίσω εδάφη που του άνηκαν και του τα κλέψανε.

Τα Βαλκάνια ήταν πάντα μια φλεγόμενη περιοχή.Όπου όλοι προσπαθούσαν να κλέψουν κάτι από τον άλλο.Οι βόρειοι βαλκάνιοι είχαν μια πιο νέα ιστορία και για αυτό για να διεκδικήσουν εδάφη από την Οθωμανική Αυτοκρατορία έπρεπε να τεκμηριώσουν πως ήταν από πάντα εδώ.Πως θα το κάνουν αυτό; Μα παίρνοντας την ιστορία που υπήρχε από παλιά και ήταν πιο κοντά.Για τους Βούλγαρους με προιστορία στην κόντρα με τους Έλληνες η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία,για τους Σκοπιανούς η Μακεδονία και για τους Αλβανούς η δήθεν καταγωγή τους από τους Ιλλύριους και η αλβανική καταγωγή του Πύρρου.Η Ελλάδα απούσα όπως πάντα στην διπλωματία,το μόνο χαρτί που της έμεινε να παίξει ήταν ο στρατός.Και τα κατάφερε.Σχεδόν....

Μπορεί κάποιοι να πικραθούν αλλά η αλήθεια είναι μία,όπως και η Μακεδονία!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 24, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Για την Μακεδονία του ΑλέξανδρουWhere stories live. Discover now