Autumn Leaf

20 3 1
                                    

5 november

Jag beundrade de vackra löven som långsamt föll från träden utanför, det såg nästan magiskt ut. Solen lyste in genom det smutsiga fönstret, och jag kände hur trött jag blivit.
Lektionen började nu närma sig sitt slut och jag lutade mig mot träbänken.
Jag kollade diskret upp mot klockan som sitter fastskruvad i väggen .
''tio över fyra..'' mumlade jag för mig själv.
Blicken fokuserade sig på de rostiga skruvarna som håller klockan uppe, folk ville hela tiden ändra på tiden så lärarna hade inget annat val än att skruva fast den.
Jävligt löjlig idé tycker jag, kunde de inte bara låta oss ha mobilerna istället?
Jag drog handen genom mitt axellånga hår och kände hur kort det var, kändes annorlunda då jag klippte mig för några veckor sedan.
Mitt hår har alltid varit långt och blont, måna brukade säga att jag påminde lite om en barbiedocka.
''Allison?..''
En röst drog mig tillbaka till verkligheten och jag tittade hastigt upp, min lärare stod plötsligt bredvid mig.
''Vi har slutat'' sa han bestämt och tryckte upp sina svarta läsglasögon på den trubbiga näsan. Min blick färdades runt klassrummet och jag märkte att alla redan gått, som vanligt är det bara jag kvar.
"Oj förlåt, jag fastnade med blicken bara" Förklarade jag.
"Det är okej, men skynda dig ut nu"
Han lät irriterad, så jag började snabbt samla ihop mina saker.
Tröttsamt gick jag ut genom dörren, just nu ville jag bara komma hem.

~

Vinden blåste ordentlig och mitt ljusa hår fladdrades vilt omkring. Det började bli väldigt kyligt ute.
"Jag borde ha tagit en varmare jacka på mig"
Sa jag till mig själv samtidigt som jag begravde ansiktet i den varma röda scarfen.
De nu kalla händerna stoppade jag ner i de fluffiga jackfickorna.
Alla löven som fördes med vinden var så vackra i de olika färgerna, främst orangea.
jag kolla runt på alla löv med ett leende på läpparna. Höst, det är min favorit årstid.
Allting är så vackert och lugnande, speciellt regnet. Jag log för mig själv och gick genom en lång gång med massa stora träd på båda sidorna. Jag stannade till en stund för att kolla på allt runt omkring, nu när solen håller på att gå ner ser det ut som något hämtat från en film.
En starkare vindpust kom och jag såg hur fler löv började falla, min hand sträcktes ut för att fånga ett. Den blev fångad, men inte utav mig.
En annan hand höll i det röda lönn lövet och mitt huvud vände sig långsamt åt sidan för att möta personen.
Där stod någon, bara några centimeter från mig.
Vi kollade in i varandras ögon, Hans mörkblåa ögon glittrade av nyfikenhet.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

 Train To AutumnWhere stories live. Discover now