Hazel berjalan ke sana sini mencari kelibat Kris namun masih tidak menjumpai lelaki itu. Entah di mana Kris menyorokkan diri pun dia tidak tahu. Hantu ni susah sangat nak cari.
"Hayden!!!" Hazel menjerit nama abangnya sambil berjalan menuju ke luar rumah.Abang aku ni pun dah nak jadi halimunan kot.
"Hayden!where are you?" jerit Hazel sekali lagi dengan kuat. Rasa macam nak tercabut tekak ni pun ada juga.
"I'm here..." balas Hayden yang berada di tepi kolam ikan. Kris juga ada di situ.
Dengar rupanya ingat dah pekak.Wah!mamat hantu ni pun ada juga baguslah tak adalah menyusahkan plan aku.
Hazel tersenyum penuh jahat memandang Hayden dan Kris yang sedang memberikan makanan kepada ikan sambil berbual.
Hazel berdiri di antara Hayden dengan Kris sambil memikirkan idea jahatnya.
"Kenapa kau nampak macam pelik?" kata Hayden tiba tiba.
"Saya tak pelik korang berdua yang pelik sebab-" Hazel yang baru ingin menolak Kris ke kolam tidak jadi kerana tangannya sempat ditahan oleh lelaki itu.
"I know what your plan and don't think i don't know it," kata Kris dan tangan Hazel masih lagi di genggamannya.
"Patutlah nampak pelik semacam je tadi rupanya ada plan pula," kata Hayden pula.
"Ma-mana ada!isy lepaskan tangan saya!" Hazel menarik tangannya dari genggaman Kris. Hayden hanya tersenyum memandang dan terkadang bingung memikir sama ada Kris dan adiknya mempunyai hubungan atau tiada.
"Kau nak buat plan apa tu wahai adikku?cuba kongsi sikit mana tahu ada manfaatnya," Hayden menjongketkan keningnya.
"Tak ada!aku tak buat apa-apa plan pun," ujar Hazel sambil berpeluk tubuh. Dia masih lagi tidak mahu mengaku walaupun hakikatnya Kris dan Hayden sudah pun tahu.
"Eh tu apa dekat kaki kau!ada spiderlah..." kata Hayden sambil menunjuk ke arah kaki Hazel.
"No!no!tolong ambil!please..." Hazel menutup mukanya menggunakan kedua dua belah tangan. Dia langsung tidak mahu menoleh ke bawah. Spider?not a good idea!I hate this!
Kris menahan tawa melihat reaksi Hazel.
"Kriss...yang kau tengok je kenapa?tolonglah ambil spider tu pergi buang jauh jauh!" saat ini Hazel dapat merasakan spider itu mula bergerak. Oh no!
"Your reaction is so funny," Kris dan Hayden mentertawakan Hazel tanpa henti. Kasihan Hazel dijadikan bahan untuk kali yang kedua.
"Guys!please help me. Im scared if the spider bite me!" Hazel seakan mahu menangis pun ada juga saat itu.
Kris tiba-tiba perasan akan sesuatu. Dengan pantasnya dia mengambil spider itu lalu membuang spider tersebut.
"Ingat dah tak reti nak tolong!" sejurus berkata Hazel terus berlalu pergi meninggalkan mereka berdua dengan muka yang masam mencuka.
"Sorry..." Kris dan Hayden sempat mengatakan kata maaf kepada Hazel sebelum gadis itu hilang dari pandangan mereka itu.
Badan dihempaskan di atas katil lalu mata dipejamkan seketika. Kedengaran bunyi pintu bilik dikuak dan dengan pantas Hazel bangun dari pembaringannya. Dia memandang Kris yang sudah pun duduk di kerusi berhadapan dengannya.
"Did my brother see you walk in to my room?" tanya Hazel perlahan.
"No. Im just change to immortal element so that only you can see me but sometimes there is a time that nobody can't see me including you. I have a reason for that," balas Kris.
"Kris kenapa kau munculkan diri depan kawan saya dan Hayden?macam mana kalau mereka tahu siapa diri kau sebenar. You know what you scared me," kedengaran begitu serius suara Hazel.
"Don't worry. I know how to control myself but if one day they know that I am a ghost that's would be okey,"
"Yes it would be okey for you!but what if....urgh it's nothing," Hazel tidak jadi meneruskan kata-katanya.
"Hazel why are you so caring with me?human doesn't need to take care about ghost life. It sound so funny. You just focus on your own way dont worry about me because I'm already di-" Kris terhenti berkata sebaik sahaja Hazel memintas kata katanya.
"Stop. I dont want to hear anything. By the way hari sabtu ni Jade nak ajak-"
"No. I'm not going somewhere far from here. Just say thanks to her," kali ini Kris lagi memintas kata-kata Hazel.
"Good. Now I need to take some rest and need to sleep," kata Hazel lalu menarik comformoter sehingga paras dada.
"Sorry for just now," kata Kris dengan memperlahankan suaranya tetapi masih dapat didengari oleh Hazel.
Dalam diam Hazel tersenyum. Pemaaf rupanya hantu ni.
Kris memerhati Hazel sehingga gadis itu tertidur dengan lena. Setelah memastikan Hazel sudah pun terlelap dia terus berlalu keluar dari bilik.
Enjoy🍀
YOU ARE READING
ʟᴏᴠᴇ Fʀᴏᴍ Dɪғғᴇʀᴇɴᴛ Wᴏʀʟᴅ ✔ [Completed]
Lãng mạn#Rank No.2 in Supernatural [21.08.2020] #Rank No.8 in Humor [18.08.2020] #Rank No.8 in paranormal [27.03.2020] #Rank No.3 in humor[3.04.2020] #Rank No.1 in Paranormal [18.05.2020] #Rank No.1 in supernatural [28.10.2020] [PROCESS IN EDITING] Takdir i...