TET TET TET TET TET TET TET
"Ahhh,serabut arr.Nak tidur pun tak senang."
TET TET TET TET TET TET TET
"DIAMLAH!!!",aku baling bantalku ke arah jam loceng yang berada di atas meja kerjaku.
Balingan tepat.Bantal menolak jam loceng jatuh ke lantai.Hampir saja jam loceng menyentuh lantai,bantal mendahului jam membuatkan jam loceng jatuh di atas bantal.Hebat?Entah berapa puluh jam loceng rosak sejak aku sekolah menengah.Setakat yang ini,sudah mudah bagiku.
Mesti korang ingat aku kaya,kan?Mana ada,aku beli kat kedai 2 ringgit je.Mur2 laa katakan,hahaha.Ouh lupa nak kenalkan diri.Yang baling bantal itu aku.Ya lah aku.Korang tahu aku tu aku je bukan nama sebenar aku kan?
Nama aku yang aku tahu,Muhammad Adam Bin Idris Nuh Hud Salleh Ibrahim Lut Ismail....Hahaha okay gurau2.Alaaa korang ni serius sangat kenapa?Eh merajuk ke?Hahaha apa laa korang ni tak boleh bawak gurau.Okay2 aku serius,people usually call me...
Back to the story
Aku tersenyum bangga."Wow,rekod yang ke-100 untuk 1 jam loceng!Ada sesuatu yang menarik akan berlaku ke?Who knows,let's have a look shall we?"
"WAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH",aku menggeliat seperti seekor gorilla raksasa.Selimut di peha ku terajang masuk ke dalam almari sebelahku.Ku tutup pintu almari itu.Tak boleh bayang almari tu,lebih kurang IKEA punya je.Tak payah susah-susah fikir.Okay,aku pun pergi ke tandas.Tuala sudah tergantung di dalam bilik air.
Singlet kelabu yang aku pakai semalam aku selak ke atas sehingga terlucut dari anggota badan aku.Boxer batik yang aku pakai semalam perlahan-lahan aku tanggal dari bahagian bawah badan.Aku berdiri di hadapan cermin panjang.Aku memang perlukan cermin panjang.Dah nama lelaki memang kena jaga penampilan,kalau tak sila jadi TR*SH.Oopss maaf terkasar.
Aku melihat tubuh badanku.Tersengih macam kerang busuk teringatkan badan zaman sekolah rendah dulu hahaha.Okay taknak throwback.Mata aku melirik ke bawah,berhenti di tengah.Bukan aku sorang saja yang bangun nampaknya.Alhamdulillah subur lagi.Aku bergerak ke bawah 'shower'.Aku membuka pili air.
Air menitik dan membanjiri tubuh badanku.Aku selak rambutku ke belakang menggunakan kedua-dua belah tangan.Aku gelengkan kepala seperti seekor anjing handsome woof woof hahaha.Mandi laa macam biasa aduu.Ratakan air seluruh badan merupakan syarat sah mandi wajib.Eh?Haa pastu dah rata,sabunkan badan.Dari leher,bahu,ketiak jangan lupa bahaya kalau situ kepam.Turun ke dada,perut,pusat tu haa entah berapa lama tak korek euwww.
Haa turun ke 'joystick'.Gosok dia elok2,asahkan dan panjangkan.Jangan lama2,nanti terkena hahaha.Celah punggung jangan lupa,turun lagi ke peha,lutut,betis.Sampai kaki tu gosok kasar sikit,celah2 jari sekali tau.Tapak pun kena bersih,jangan hitam macam lantai rumah diperbuat dari arang.
Dah settle sabun,kita shampoo rambut pula ya.Ikut suka hati aku laa nak start dari mana dulu,sibuk pahal.Make sure shampoo tu ada apa yang korang perlukan.Macam aku biasanya kulit kering laa so pakai yang antixdandruff.Makes sure gosok sampai kau rasa angau hahaha.Serius tak tipu.Dah settle sabun shampoo semua,kita pun buka pili air semula untuk membersihkan segala kotoran daki-daki.
Bergerak ke sinki,lihat pada cermin.Basahkan muka,ambil pencuci muka.Bukan sabun kau gosok bontot tadi tau.Ratakan di seluruh muka,gosok kat bahagian hidung,pipi,dahi semua tu lah.Biarkan ia meresap haa macam biskut cicah roti tu,ehh cicah teh tu haa.
Gigi pulak.Gosok gigi dalam bentuk bulatan macam cerita upin ipin tu.Bulat-bulat-bulat hahaha.Dah puas hati,nafas pun bau fabreeze baru lah cuci muka.Kumur air pastu sembur kat sinki tu hahaha takdelaa tak payah laa sembur.Jangan lurus sangat.
YOU ARE READING
Hari Itu...
RomanceHari itu... Perkongsian pengalaman hidup seorang pemuda yang telah mencapai banyak perkara dalam hidupnya setelah __________ . Adakah hidupnya bakal berubah kembali bermula pada hari itu...? Nantikan Kehidupan Dewasa ini🙊😈