Omar's perspektiv
Detta ställe är tråkigt, det finns inget att göra. Leka med stenar går ju alltid att göra men hur kul är det liksom? Albin och jag hade gått runt huset några gånger och pratade lite om lite olika saker.
"Hörde du att det skulle vara en till klass här samtidigt som oss?" Frågade Albin mig helt plötsligt.
"Nej" svarade jag honom snabbt.
"Men sluta, du är ju skit tråkig om du ska hålla på sådär hela veckan. Jag skulle lika väl kunna hänga med någon annan än dig" muttrade Albin surt.
"Men jag kanske vill vara skit tråkig" påstod jag. Albin suckade till lite.
"Men iallafall, den där klassen kommer också idag" berättade han.
"Vänta va? Vilken klass?" Frågade jag honom. Han kollade på mig med en seriös min men sedan brast han ut i skratt. "Vilken klass menar du?" La jag till.
"Jag frågade ju dig innan om du hade hört att det skulle komma en till klass hit och du sa nej" flinade Albin och skrattade.
"Kan vi inte kolla om de har kommit?!" Frågade jag honom väldigt exalterad.
"Vad intresserad du blev nu då" påstod Albin och skrattade lite.
"Amen lägg av, kom så går vi och kollar!"
Vi gick mot själva uppfarten för att kolla om den där klassen Albin snackade om var där. Det var dem också, det stod i en stor ring och det var någon vuxen som höll på prata för fullt. Jag kollade lite diskret upp från makten och fick ögonkontakt med en tjej.
Hennes ljusbruna hår hade hon satt upp i en slarvig hästsvans. Hennes klädstil var väl precis som alla tjejer hade i vår ålder. Tighta jeans, antigen slitna eller hela och någon topp som passade bra till.
Det jag inte la märke till var att jag stirrade på den där tjejen. Verkligen stirrade. Snabbt tog jag bort blicken från henne och kollade ner. Shit vad pinsamt. Snabbt drog jag ned Albin bakom huset.
"Men vad var det där bra för?" Frågade han mig en aning surt.
"En sak" mumlade jag fram som svar.
"Den där tjejen som kollade på oss, hon verkar schysst" påstod Albin.
"Hon såg jävligt bra ut också" sa jag. Albin bara himlade med ögonen. Han började bli trött på mitt pratande om snygga tjejer. Men hon såg verkligen bra ut. Precis så började min telefon ringa. Jag drog upp den från fickan och såg Felix namn lysa upp på displayen.
"Albin jag måste ta det här, det är Felix" sa jag ursäktandes.
"Aha okej, men jag drar in" sade han bara och gick iväg. Själv stod jag kvar på stället och tryckte på den gröna luren på displayen.
"Aa det är Omar"
"Eyo Omar, det är Felix!" Utbrast han från andra sidan luren.
"Aah hej på dig. Ville du något särskilt?" Frågade jag honom.
"Nej du vet, ville ha någon och snacka med, jag har studiedag idag och vi behövde tydligen inte träna" förklarade Felix för mig. "Så, hur är det i skithålan då?" Frågade Felix mig och skrattade.
"Nu blev det faktiskt helt okej, det har kommit hit en till klass och en av tjejerna är sjukt snygg" berättade jag.
"Ofta?! Skicka en bild!"
"Men vafan tror du?! Jag känner ju knappt den där tjejen. Jag kan inte hålla på smygfotografera henne. Hon kommer ju tro att jag är galen!"
"Amen ändå! Liksom, vi snackar om en snygg brud" konstaterade Felix.
"Men ändå"
"Beskriv henne då! Vad har hon på sig?" Bad han mig göra. Jag gick tillbaka till själva uppfarten och såg dem.
"Hon har ljusbrunt hår som är uppsats i en hästsvans. Hon har på sig ett par tighta jeans" började jag med.
"Vilken färg?"
"Ljusblåa, sedan så hon en piké tröja som kommer från Ralph Laurens " fortsatte jag.
"Du får se till att lära känna den där bruden så du kan visa en bild på henne sen. Jag vill se!"
"Felix du är ju helt galen, du vet inte ens hur hon är" sa jag och skrattade.
"Men ändå. Dem brudar du faller för är oftast schyssta så aah. Antar hon är också en riktig skön typ" påstod Felix.
"Aa men jag måste ändå lägga på nu, vi får höras!" Sa jag.
"Ja absolut, jag vill veta mer om den där bruden. Du får ringa eller sms:a mig när du får veta något nytt!" Bad han mig göra.
"Okej, okej, visst, om du gärna vill det så! Men vi hörs!" Avslutade jag med innan jag satte mig ner på backen och kollade på det som fanns rakt framför mig. Det var faktiskt väldigt fint här. Skogarna, vattnet, ja allt.
Precis när jag skulle gå in till Albin så fick jag syn på henne. Den där tjejen. Hon kollade på mig. Jag kollade på henne. Våra blickar hade mötts ytligare en gång. Helt plötsligt tog hon sin väska och sprang ikapp hennes klasskamrater. Det var något mystiskt med den där tjejen. Jag ville få reda på mer.
-----
Ett litet kapitel från Omars perspektiv. Ja, nu har jag avslutat need you now så nu kommer jag ha fokus på denna. Känner på mig redan nu att Felix kommer ha en ganska stor roll i denna fanfiction också.. Asså herregud. Som ni kanske vet har jag inte planerat upp detta. Men jag har en idé så jag tar det som det kommer rättare sagt.Ni som läste need you now. Ni bör kunna detta.
Rösta och kommentera!
Xx Ebba
VOCÊ ESTÁ LENDO
Turth or Dare - The Fooo
FanficPauline Edholm är en helt vanlig fjorton år tjej som bor i Göteborg som går sista året på grundskolan. Hon har ljusbrunt hår som går ungefär till naveln, hennes ögon är lika blå som is. I skolan är Pauline varken populär eller o-populär hon är där m...