SHORT STORY

117 9 2
                                    


         Dimana masa ini adalah keramaian kawin sepupuh saya . Nama saya Viana berasal dari sandakan [ pinjam nama tempat dulu kio ] . Saya berumur 24 tahun masih single mingle biasa la tidak laku ...
Dan masa kawin itu saya berkenalan dengan seorang lelaki dari kampung sebelah . Uis tiba - tiba ba kunun saya terjatuh cinta sama tu lelaki , pedahal sebelum ini tiada - tiada ba keinginan mahu bercinta . Lagipun dia rapat sama abang saya juga . Saya tidak perna nampak dia sejak dari saya kecil mungkin perna tapi tidak kenal kali . Mana la ingat kalau masih zaman hingusan lagi .
Ingatkan saya bertepuk sebelah tangan rupanya dua - dua pula bertepuk . Wkwk , ndak ba ... sebenarnya kan dia pun suka sama saya . Tapi masa kami jalinkan hubungan . Saya tidak bagitahu sesiapa walaupun itu di alam maya , saya bukan tidak mahu orang tahu tapi belum masanya lagi gea kan .keluarga saya pun saya tidak bagitahu termasuk abang saya itu .

__________________________

Hubungan kami berterusan sampai dua tahun lebih . Ada beberapa orang yang tahu , tapi kawan - kawan saja la . Kalau keluarga memang belum perna lagi . Hubungan kami sangat serius . Dan hanya tunggu sampai masanya kami mahu berjumpa dengan keluarga masing - masing .

Saya -" Saya belum sediah kio dear . Tunggu saya betul - betul bersedia ... "

Aizat -" Ok ba sayang ... dari ko saja baitu , janji hati masing - masing tidak berubah . Kan sayang ."

Saya -" ya dear , saya janji ."

Hubungan kami masih di teruskan lagi ... ada juga mama tanya siapa boyfriend saya . Tapi saya buat tidak tahu dan saja mahu buat diorang suprise baitu . Saya dengan si Aizat pun masing - masing sudah mengenali antara satu dengan yang lain .
Saya betul  - betul serius dengan dia . Apa lagi dia seorang yang baik . Tidak berani menyentuh saya tanpa kebenaran dari saya . Dia respect saya itu yang saya suka pada dia sebenarnya . Rajin , dia tidak mahu satu sen pun keluar duit saya . Semua dia yang keluarkan , walaupun saya bekerja dia menolong saya beli keperluan rumah . Walaupun berapa kali saya menolak dia cakap itu adalah tangungjawap dia kunun .
Gila apa dia ni , nanti dia fikir saya gila duit dan harta dia saja . Tidak la saya mahu kena fikir bukan - bukan mana kita tahu nanti dimasa depan kita macam mana . Kalau sudah kawin , orang ni kadang pandai berubah jadi jahat juga berubah jadi baik .  Saya tidak suka kena ungkit - ungkit tentang masa lalu saya .
Tapi harap la tidak akan berlaku la kan ... saya doakan saja hubungan saya dengan si Aizat ini berkekalan ... 

Pasal gadu ... huuu memang selalu kadang perna break juga sebap ada salah faham di antara kami dua . Mana la ba ada hubungan yang tidak perna bergadu kan. Gadu manja - manja pun jadi la . Haha ...
Orang cakap hubungan yang selalu bergadu ni akan kekal . Haha ... kadang ada betulnya kadang tidak juga la . Dari hati masing - masing juga tu . Mana boleh main antam saja . Hahaha

_________________________

Saya call abang saya bagitahu yang saya sama si Aizat sudah bersetujuh untuk bertunang dulu .. tapi siapa bakal tunang saya itu tetap menjadi rahsia walaupun dengan abang sendiri . Nanti dia tahu laitu kalau sudah depan mata . Pasti abang tidak menyangkah boyfriend saya tu kawan baik dia . Sebap sudah berapa tahun tetap masih tidak diketahui siapa jodohku . Cia , 

Aizat -" sayang bagitahu la sama keluarga , nanti kita atur bila mahu balik nanti kio . Belanja semua biar saya yang atur . "

Saya -" terima kasih dear , akhirnya terjawap sudah tu persoalan keluarga saya mahu tahu siapa kunun sudi mahu kawin saya .hahhaa kasihan ba . Tidak laku ka saya ni . Haha "

Aizat -" Andu ba sayang saya . Now buktikan sama keluarga ko yang ada sudi kawini anak diorang ni ."

Hahaha kami ketawa serentak , syukur la kan kalau ada yang sudi mahu kan kita ni . Bukan tidak mahu ada boyfriend ba sebelum ini . Cuma masih belum bersediah ada komitmen sama sesiapa . Mahu belajar dulu betul - betul . Tapi entah kenapa dengan si Aizat pula tiba - tiba mahu ada hubungan yang serius ..  tapi kalau lebih dari itu masih belum lagi la sebap belum bersatu ...

TERSILAP JODOH ✔Where stories live. Discover now