Kapitel 49

629 23 0
                                    

Omars POV:
Jag fattar inte hur det kunde ha gått till. Jag hade ju haft min mobil hela tiden. Eller?? Varför stressa upp sig egentligen. Det kanske bara är nån som heter något liknande mitt namn och som skicka fel. ''det kanske va nån som skicka fel'' sa jag till Oscar. ''Mm kanske det'' mumlade han tillbaka. jag reste mig upp och skakade av mig lite. Det knäppte till ute vid dörren. Felix var ju i sovrummet så vem kan det va varit??
Tredje personens POV:
Jag trampade snett på en planka. Jag Måste va tyst. Det hördes steg. Jag kastade mig in i en garderob. Stegen upphörde. ''Det är ju ingen här sa jag ju'' hördes Oscars röst. Honom har jag inga större problem med. ''Men jag hörde det ju'' svarade Omar. Honom hade jag problem med. Han är snabbtänkt och stark. Dessutom skulle han lätt få mig att åka fast om han bara försökte. Det hördes steg igen. Men snart dog dom bort. Jag smög ut ur garderoben och bort mot köket. Det var tomt. Jag tog ett glas och smög in till sovrummet. I sängen låg en kille. Jag kände igen honom. Men vad hette han nu igen. Felix!! Så var det. Jag ställde mig bakom dörren och kastade iväg glaset. Det landade bredvid sängen och gick sönder. Felix skrek till. "Oscar kom fort!!" Oscar och Omar kom in springande i rummet. Felix pekade med darrande hand på glaset. Oscar kollade på det, sedan suckade han: ''Felix hade du sönder det??"
''Nej det bara om från luften'' svarade han. ''Du är bara konstig i skallen efter Måns'' suckade Oscar. ''Nej det är jag visst inte'' fräste Felix tillbaka. Jag tog fram ett glas till som jag hade innanför jackan och slängde det också. Det landade bakom Omar och gick sönder. Glassplitter flög över rummet. En bit träffade tydligen Omars ben för det rann blod ner för hela bakbenet. Jag flinade. Han svor till. ''Det flyget glas!!'' Sa Oscar chockat. Dumma lilla Oscar. Var det inte det Felix sa precis??! ''Jag sa ju det'' muttrade Felix. Men han lät väldigt rädd. Ha ha!! Detta skulle gå helt enligt mina planer.
*****
Jag har tänkt lite och jag ska avsluta denna novellen till jul. Så jag har ett litet önskemål. Det skulle vara så sjukt kul om denna novellen kunde nå 10k innan julafton. Men vi hörs nissar❤️

Halfway to hell {Foscar&Ogmar}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora