Vol zenuwen stapte Anakin Skywalker de vergaderzaal van de Jedi binnen.
Iedereen zat precies zoals hij het zich herinnerde. Iedereen was er nog, en iedereen keek naar hem.'Skywalker,' begon Mace Windu.
Anakin had hem helemaal niet gemist.
'Lang niet gezien.''Waarom ben ik hier?' vroeg Anakin meteen, omdat hij geen zin had om er omheen te praten.
'Anakin, de Council heeft toegegeven dat we fout zaten,' zei Obi-wan.
'Het was niet juist van ons om je weg te sturen.'Niet begrijpend keek Anakin om zich heen.
'Wat bedoel je?''We willen jullie terug in de Jedi Orde.'
Anakin liet het niet zien, maar hij danste van blijheid. Het leek wel een disco in zijn hoofd, zo blij was hij.
'Verwachten jullie dat ik zomaar terugkom?' zei hij om niet toe te geven.'Zo wanhopig ben ik niet,' grinnikte hij.
Obi-wan trok een wenkbrauw op.
'Als je te trots bent, hoeft het niet. We zoeken wel iemand anders,' zei hij.Anakin keek hem aan. Obi-wan wist precies wat hij moest zeggen om Anakin over te halen.
'Best,' zei hij. 'Maar waarom opeens?''De profetie,' zei Yoda.
'De Uitverkorene zal de Force in balans brengen. Jij bent Uitverkorene, ondanks je fouten.''Ik begrijp het niet,' zei Anakin. 'Een paar jaar geleden was ik een reusachtig probleem en nu willen jullie me opeens terug?'
'Anakin, de Sith komt weer op.'
Anakin hield zijn hoofd schuin en zijn ogen werden groot. 'Hoe dan? Ik dacht dat de Sith verdween samen met de Chanselor.'
'Dat dachten wij ook,' zei Mace.
'Maar steeds nieuwe genootschappen worden gevormd in zijn naam. We moeten ze stoppen voordat het te ver gaat en we opnieuw aan de rand van oorlog staan.''En jullie zijn niet bang dat ik me zal aansluiten bij een van die genootschappen?' vroeg Anakin.
Het hoofd van Mace zakte omlaag, alsof hij inderdaad dacht dat Anakin dat zou doen.
'Nee,' zei Obi-wan.
'We hebben je nodig. Je bent de Uitverkorene. Alleen jij kan de Force in balans brengen en de Sith vernietigen.'Anakin keek naar zijn oude meester en probeerde een glimlach te onderdrukken.
'Oké, ik kom terug,' zei hij.
'Op één voorwaarden...'Mace draaide met zijn ogen en Anakin grinnikte.
'Ik wordt een Jedi Master.'De Council wisselde een paar blikken uit. Sommige schudde hun hoofden, maar de meeste knikte. Na een tijdje sprak Yoda.
'Een Jedi Master, jij zult worden.'Weer begon de disco in Anakins hoofd en weer onderdrukte hij zijn blijdschap.
Met een knikje naar Yoda zei hij: 'Dank u.''Jij, master Kenobi en zijn Padawan vetrekken morgen op missi. Verdere informatie volgt nog,' zei Mace en stond op.
'Deze vergadering is voorbij.''Luke!'
Anakin rende het appartement binnen opzoek naar zijn zoon.
Toen hij zag dat Luke niet in de woonkamer zat, rende hij naar zijn kamer.
Daar zat Luke met zijn vliegtuig te spelen.'Luke!' riep Anakin weer.
'Pap wat is er?' vroeg Luke.
'Raad eens wie er morgen mee gaat op missi?'
Luke dacht even na en haalde toen zijn schouders op.
'Master Skywalker!' riep Anakin enthousiast.
Luke sprong op.
'Ben ik een Jedi Master?!'Anakin keek hem vreemd aan.
'Wat? Nee, natuurlijk niet,' zei hij.
'Ik ben Master Skywalker!'Weer keek Luke hem verbaasd aan.
'De Council heeft me teruggevraagd!'
'Wauw, pap! Dat is super! Nu kunnen we samen op missi's gaan en samen de Galaxy veilig maken!'Luke omhelsde zijn vader enthousiast.
'Dit wordt zo leuk!' riep hij.
'Nou, Obi-wan gaat ook nog mee dus heel veel plezier kunnen we niet maken,' grinnikte Anakin.De volgende dag, tijdens de missi
'Ik ben zo gelukkig,' zei Anakin.
'Ik ben een Jedi Master op missi samen met mijn favoriete zoon en Obi-wan.''ANAKIN DOE VOORZICHTIG!'
'Ik heb het vechten en het vliegen zo gemist!'
'IK WEET WIE JOU VLIEGEN NIET HEEFT GEMIST!'
'Master Kenobi, gaat het wel?' vroeg Luke aan Obi-wan.
Onderweg naar huis van een geslaagde missi werd hun schip geraakt waardoor ze zouden neerstorten. Obi-wan was in paniek, maar Anakin had zonder aarzeling het stuur gepakt en probeerde het schip te landen in Coruscant.
'WAAROM GEBEURD DIT ALTIJD?!' riep Obi-wan.
'Pap, weet je zeker dat je dit kan?' vroeg Luke voorzichtig.
Anakin lachte. 'Natuurlijk, ik ben de beste piloot in de Galaxy. Obi-wan houdt gewoon niet van vliegen.''Ik snap hem wel. Ik bedoel, dit schip valt uit elkaar en dalijk landde we midden in de stad,' zei Luke.
'Geen zorgen. Ik heb je moeder belooft dat je voor het avond eten thuis bent, en ik breek nooit een belofte aan je moeder.'
De landingsbaan kwam in zicht en Luke zette zich in zijn stoel.
Obi-wan schreeuwde van paniek terwijl Anakin lachend het schip tot landing bracht.'Oké, ik wil niet opscheppen maar dit was echt stoer,' lachte hij.
'Anakin, er is een goede kans dat dit schip zo gaat ontploffen.'
Anakin keek rond en wist dat Obi-wan gelijk had.
Met zn drieën rende ze het schip uit en toen ze er net uit waren hoorde ze een harde knal.Ze keken toe hoe hun schip compleet in brand stond terwijl de overige stukken kapot ernaast vielen.
'En nu vragen mensen we nog steeds waarom ik vliegen haat...' mompelde Obi-wan.
Obi-wan vertrok even later terug naar de tempel terwijl Anakin en Luke naar huis gingen.
Anakin wist dat Padmé niet thuis was, omdat ze naar Alderaan moest voor een vergadering van de Senaat.
Leia zou dus alleen thuis zijn.
Maar dit was ze niet.Anakin en Luke liepen de woonkamer binnen, pratend over hun missi toen ze Leia op de bank zagen zoenen met een jongen.
'O nee!' riep Luke geschrokken uit en bedekte zijn ogen.
Leia en de jongen leken net zo erg te schrikken.
Anakin liep kwaad op de jongen af.'En wie ben jij?!'
Hij stond zo dichtbij hem dat de jongen niet eens de ruimte had om van de bank of te komend'Eh...Han. Han Solo,' zei hij.
'En waarom is jouw tong in mijn dochters mond?!''Pap!' riep Leia uit en duwde haar vader achteruit.
'Han is mijn vriend!'Anakin blik ging van Leia, naar Han, van Han naar Leia en toen haar Luke die zijn schouders ophaalde.
'Vriend...?' herhaalde hij.
Met een boze blik knikte Leia.'Oké, hier meoten we het over hebben,' zei Anakin.
Luke zuchtte. 'Kan dat dan alsjeblieft tijdens het eten? Ik verhonger!'
JE LEEST
Keeping up with the Skywalkers
FanfictionVolg het leven van de Skywalkers. Een familie met veel drama. Heel veel drama...