Part 4: Demon vs Witch

71 13 7
                                    

"Jadi dia ka..Witch"

Witch"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

...

"Uwah..sensei Glora kejam!dia bagi kerja sekolah macam sebulan lagi"Ussy mula memprotes di meja orang lain

"Hey hey..jangan protes kat meja aku boleh Ussy?"Kata Ryuenji dengan tatapan mautnya itu.Tersentak badan Ussy melihat tatapan Ryuenji.

"Huwaa..Ryuenji kejam!"Ussy mula melarikan diri ke pintu kelas

Tetapi sebelum sempat Ussy ingin berlari keluar kolar belakang bajunya ditarik ketua kelas mereka,Engel."Ussy..jangan fikir nak ponteng lagi ya?~"Engel memandang Ussy dengan tatapan 'kau takkan lepas dari aku'

Ussy hanya mampu bersedih sendiri di mejanya.Sebenarnya Ussy lebih banyak kawan di luar kelas.Jadi dalam kelas dia ni..dia la si bising pandai di kalangan budak budak bijak ni.

Lagipun dia tak la pandai mana,dia ranking terakhir dalam kelas ni."Ceh,bosannya.."Ussy yang bosan mula bermain sendiri di meja,tingkap dan papan hitam.

Engel sudah tidak dapat tahan sabar."Ussy Vendick!Duduk!.."Selepas mendengar teriakkan Engel badan Ussy terus automatik berlari ke mejanya.

Pelajar lain hanya gelak melihat gelagat Ussy dan Engel.Engel menggeleng memandang Ussy yang tersengih.

Zrakk

"Oh sensei datang.."Engel cepat cepat kembali ke tempat duduknya dan bersedia mengucap selamat.

"Selamat pagi Sensei Touru"Kata Engel.dan diikuti pelajar lain selepas itu.

"Selamat pagi..hari ni kita ada pelajar baru yang terlewat sikit,silakan masuk.."Touru sensei memandang kearah pintu kelas,begitu juga pelajar lain.

Seorang pelajar lelaki berambut kuning berjalur hitam masuk ke kelas dengan kekok.Para pelajar menatap tajam.Ehem,kelas depan ni kurang perempuan gedik so takdak 'kyahh kyahh' Okey?

"Saya Jonah Naxel,sila beri tunjuk ajar"Ucap Jonah sambil menunduk kecil dengan senyuman.Ussy yang pada mulanya tak memberi perhatian dikejutkan dengan nama tersebut.Terus dia pandang kehadapan dan bertatapan dengan Jonah.

"Ah..KAU LA!!"Jerit Ussy kuat sehingga kelas sebelah pun boleh dengar.Para pelajar lain hanya ketawa melihat Ussy."Ussy vendick!Jaga adab kamu"Touru sensei meggeleng melihat Ussy.

Ussy pula sudah menunduk malu.Jonah perasan yang Ussy ialah jiran barunya itu,dan yang telah buat dia berdebar kencang malam tu.

"Maaf la..mulanya saya tak nak la kamu duduk di tepi si nakal tu,tapi yang tu saja tempat duduk yang ada..jadi berseronoklah dengan si nakal tu ya?"Touru sensei menepuk nepuk bahu Jonah.

Jonah mulai jalan untuk ketempat duduk."Entah kenapa suasana dingin..semacam?"fikirnya

"Hai..tak sangka kita sekolah sekali dan sekelas,macam takdir!"Sengih Ussy.Terus merah padam muka Jonah dengar perkataan takdir tu.

The Cursed Where stories live. Discover now