Seorang gadis melangkah dengan penuh gayanya sambil mengheret bagasi. Adakala bibir merah bak delima itu tersenyum sinis bila pandangan nakal lelaki melekat ke arahnya.
Tapi itu semua dia tak perduli, dia terus melangkah sehinggalah seorang lelaki lengkap dengan suit hitam dengan kaca mata hitam menyekat laluannya. Langkah si gadis terhenti, mata yang terlindung di sebalik cermin mata hitam itu menatap lelaki lengkap bersuit itu dari atas hingga hujung kaki.
"Erm, Handsome" Katanya perlahan dengan senyuman.
"Cik Farisya Iriz Tan Sri Idham" Lelaki itu berkata, dia turut menatap wanita dihadapnya.
Cantik! But't seksi.
"Wau.. Macam mana you boleh tahu nama I, siap nama papa I sekali you panggil menarik"
Lelaki itu berdehem. " Saya Adam Lutfi, drivee Tan Sri"
Kening Farisya berkerut. What? Driver? Mamat handsome ni driver? Wau. Pandai papa cari driver!
Farisya terdiam, tangan yang menggenggam bagasi dilepaskan. Kemudian dia berpeluk tubuh dan mula berjalan menghampiri lelaki itu dekat dan semakin dekat. Setapak dia melangkah setapak lelaki itu berundur.
Adam menelan air liur, dah kenapa ni? Betul ke ni anak Tan Sri? Lain macam je aku tengok? Ke aku silap orang? Bermacam soalan bermain di fikiran lelaki tinggi lampai itu. Jantung usah cerita lah berdebar habis, nasib tak terkeluar je.
Farisya berhenti kemudian dia tergelak kecil. Dia mengundur ke belakang sedikit. Pucat sangat muka dah driver papa. Haha. Tau takut!
Adam melepaskan keluhan lega namun mata tak lepas dari memandang wajah anak majikannya yang sudah tergelak itu. Terpana seketika dia melihat gadis itu. Ya dia akui gadis itu memang cantik, patutlah adik bungsu dia pun cantik. Adam tersenyum apabila teringat akan anak bungsu majikannya yang comel, sungguh dia amat menyukai gadis yang kerap kali tersenyum itu.
"I like when you smile"
Serta merta mati senyum Adam. Dia berdehem.
"Hahaha, comel lah you ni Lutfi"
Lutfi? Adam kerut dahi.
"Kenapa?" Tanya Farisya.
"Panggil saya.....
"Mesti you suruh ipanggil you Adam kan?" Potong Farisya.
Adam hanya mengangguk.
"Tak nak lah i panggil you Adam. Banyak sangat lah orang nama Adam ni tak best, better i panggil you Lutfi je. I rasa nama ni kena dengan you, padan dengan muka you yang handsome tu"
Membulat mata Adam. Terkejut bila Farisya memuji nya.
"Erm, oklah you ambil bagasi i ni lepas tu you balik" Farisya menyerahkan bagasi kepad Lutfi. Lelaki itu terkebil-kebil memandangnya.
"Habis tu Cik Farisya...
"I boleh balik sendiri, lagipun i nak jumpa kawan i dulu. So.. You balik lah dulu" kata Farisya sambil menguak rambut depan ke belakang. Cermin mata hitam dipakai semula.
"Nanti saya nak...
Sekali lagi kata-kata Adam dicantas Farisya.
"Nanti you cakap lah kat papa i yang i jumpa kawan i. You jangan risau papa i takkan marah punya. Kalau dia marah juga nanti" Cermin mata hitamnya diturunkan sedikit."Don't worry i ada untuk backup you" Farisya mengenyit matanya dan kembali membetulkan cermin mata.
YOU ARE READING
Awak sangat Nakal!
RomanceFarisya Iriz seorang yang cantik dan seksi, nakal, manja, menggoda tapi dia tak sombong dan dia baik orang. cuma manusia biasa lah. suka menilai yang entah². Dengan perangainya yang ala² diva tu orang suka salah faham dengannya. Farisya Iriz tujuh...