《eerste dag op een nieuwe school》

431 14 3
                                    

-Yoko, Yoko

Ik wordt langzaam wakker. Het is net 3 dagen geleden dat ik verhuist ben naar België.

- Yoko, opstaan tijd.

En mijn mama roept mij zoals altijd op. Wacht eens even dat is alleen tijdens school. Hmm... het zal wel een speciale dag zijn ofzo. Ik wandelde ... nee beter gezegd, ik strompelde naar beneden, nam een pannenkoek van de stapel en een glas fruitsap. Ik begon op mijn gemak aan het ontbijt. Ineens komt mama gehaast naar binnen.

-goedemorgen mama

- zit gij nog steeds in uwe pyjama?

- Ehh, ja

- hetzij vandaag 1 september. De eerste schooldag. Jij moet binnen 10 min. op school zijn. Je zit in het 3de middelbaar nu.

Ik verschrok mij, vandaar dat ze mij opriep. Ik schrokte mijn eten op en haasten mij naar boven, maakte mij klaar, zij mama gedag en vertrok naar school. Ik fietste het snelste wat ik ooit gefietst had en kwam juist optijd op school aan. 'Fantastisch' dacht ik, ' dit jaar begint goed!!'

De bel was net gegaan. Ik keek nog rap op de klasselijsten en haaste mij naar het klaslokaal, als ik het vond tenminste. Na 2 min. zoeken kwam ik aan. Ik klopte aan en liep rustig naar binnen. Ik zag dat we met 25 in de klas waren: 17 jongens en 8 meisjes. Ik dacht dit wordt vast een drukte van jawelst. Maar dat bleek allemaal wel mee te vallen alleen dat wist ik toen nog niet.

Na een tijdje kwamen onze klastitularissen binnen met een grote lach: mevrouw Swijsen (de leukste) en mevrouw Willen. Ze begroeten de klas meteen

- goedemorgen 3Wb

- GOEDEMORGEN

- Wij zijn Swijsen en mevrouw Willen. zeg allemaal jullie naam, hobbies en woonplaatsen.

Enzo ging dat door tot 12 uur.

De meisjes van onze klas kenden elkaar al lang en ik ken ze niet echt. Behalve Alice, ik hoop dat er tussen ons een sterke band ontstaat.

____________________________________

Heeyy, hoe vinden jullie het ???

Nier te streng alstublieft het is pas mijn eerste boek... xxx-tjes

DragonBloodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu