Viran.

486 48 3
                                    

'seni de ağrıyasın diye göğsümün içine koymuşlar işte.'
..
Ali'nin kolunda yavaş yavaş inerken hastane merdivenlerini sordu Hatice " ben Nasıl oldu da buraya geldim, ne olmuş ki.?". Hastane bahçesinde bir banka oturttu Ali; " zarife yengem seni yabanların düze beri koşarken görmüş, anlamış tabi aksilik olduğunu koşmuş bi hamla da Zehra yengeme haber etmiş . Zehra yengem de  Ömer'in patpatıylan gelince peşine seni çalılığın dibinde yatar halde bulmuşlar. Ayakların da hep kan olunca hastaneye getirmişler. Söyle bakayım senin ne işin vardı Hatice'm Yabanların düzde. "
Hatice hastalığını çok net bilmiyordu, bir nevi psikolojik travma sanıyordu, halbuki nöbetlerinin arkasında artık toparlanamayacagı bir hastalık vardı; şizofrendi.
" tam ahırdan çıktım eve giricem bir ses duydum tarlanın alt tarafındaki derede.. bir kız çocuğu sesiydi, yettim dedim koştum. Sonra birden Kadir'i gördüm, sürüklüyorlardı. Yüzlerinde peçe üç beş adam. Onlar gitti ben gittim onlar gitti ben gittim. Tam tel sınırına geldim ki birinin eline basmışım, ayak bileğimden tuttu. Hemen yapıştım ellerinden kavradım bileklerini, dur dur desem de dinlemedi öylece düştü, ellerimden kayıp gitti. Korktum, o korkuyla da kendimi yere atmışım, boylu boyunca uzandım.Koynumdaki Yunus'umun mendilini çıkardım, içime çeke çeke kokladım. Gözlerim ağırlaşınca da uyuyakalmışım. Sonrası ahanda burası."
Yavaşça kalktı yerinden Ali, sağ elindeki değneğine yaslanarak. Sol eliyle yüzünü okşadı saçlarını dağıttı. " hadi kalk Hatce'm eve gidelim."
Köye her gün araba olmazdı, küçük adımlarla asfalt yolun kenarındaki çizgi yola geçip gelen traktörün römorkuna bindiler..
hasret bu, ya deler geçer ya deşer geçer. Unuttum sandığın şey, aslında senin varlığın olmuştur.Sonbahar mevsimi gibi yorgun, içi kıştı Ali'nin.
" İşimi kolay kıl Rabbim, ben çok yoruldum. Ruhumun kalabalık yanıyla artık baş edemiyorum.Hatice'm benim gönlüme diktiğim şükür çiçeğim. Sen onun solmasına, dalından kopmasına müsade etme."
Dinlenmek için çıktığı bu yokuş, farkında olmasa da Ali'nin bir sonraki imtihanına hazırlıkmış.

ince, çizgi bir yol.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin