C'est le moment or in english it is... " it's the time"
Selepas seminggu kejadian, inspektor Haris beritahu yang sekarang Alhakim berada di dalam tahanan hospital sakit jiwa. Aku ada pergi melawat dia, keadaan dia semakin teruk, meracau, dan nurse cakap dah beberapa hati dia tak tidur.
Setakat ni, hanya Loqman dan aku sahaja yang tau apa yang terjadi. Mak aku call bertanyakan khabar kerana tak sedap hati teringat kan aku. Aku tetap dengan pendirian aku biar la antara aku dan Loqman saja.Sampai bila aku nak simpan semuanya, sedangkan aku terbeban dengannya. Sampai bila jugak aku nak berdendam terhadap arwah Farhan. Dikemuncak hidup aku, arwah yang ada disisi. Aku terdetik dihati, rindukan kawan kawan, terakhir kami kumpul dimajlis perkahwinan Natasya. Dia orang call kata semua ada KL, jadi aku buat keputusan tuk jumpa semua orang dan beritahu kebenaran.
Dari jauh aku lihat dia orang bergelak ketawa, bahagia, seolah takda langsung masalah. Tapi hakikat masing masing ada masalah cuma besar kecil jadi perbezaan. Aku lihat Loqman disisi aku. Tak lepas langsung genggaman tangan dia dari aku. Beri aku semangat.
Yan: Faye! Bila sampai tak perasan pon.
Faye: hey, korang.
Uddin: so apa mimpi tiba tiba ajak meeting ni. Ada projek ke?
Faye: hahah tak la... Aku kat sini nak terus terang dengan korang berkaitan satu perkara.
Arul: lain macam faye. Bunyi macam deep je.
Faye: yess arul very deep.
Natasya: kenapa ni faye jangan buat kami resah.
Faye: sejujurnya aku tak pernah sakit pon, tapi semua ni berubah masa aku ambil master dulu. Aku....
Loqman: now or never faye. Not just me.. Others need to know the truth too.
Faye: aku keguguran...Loqman monologue:
What the hell just happen... Do my ear hear it right? Ya Allah. Terlalu banyak tentang faye yang aku tak tau and... I dont expect it to be this big.Faye: yes aku keguguran Loqman.
Loqman: okay... So...
Faye: i fucked up... I fall in love... I became pregnant and that guy left me.
Uddin: macam mana boleh gugur faye?
Faye: accident... Aku bagi tau dengan yang lain aku menghilangkan diri sebab accident saja. Hakikatnya aku keguguran
Noor: aku ingatkan kau dah ceritakan segalanya dengan kami rupanya masih ada yang kau simpan Faye. Apa yang susah sangat Faye tuk cerita kan kami.
Faye: what do you expect? I'm telling you everything out of the blue.. And the next day pretend like everything never happen, i can't! Terang terang i mengandung anak luar nikah. I made mistakes and look what happen to me.
Loqman: so where's that jerk? He impregnated you then he left you just like that.
Faye: aku sayang dia... And akan selalu sayang dia Loqman.Loqman: to be honest, i sakit.. Seriously sakit. But I'm trying to understand you.
Faye: i don't ask you to understand me, just accept me for who i am. (nangis)
Natasya: so.. Mana laki tu.
Faye: dia janji dengan aku, dia takkan tinggalkan aku macam mana sekali pon.. Nampaknya dia salah, maut memisahkan kami. Dia tinggal kan aku terkontang kanting dengan sakit nya ( teresak esak). I lost both my child and the only guy that i ever love. Before that dia langsung tak cakap dengan aku yang dia sakit teruk, dia treat aku macam sampah, he bare all the pain by himself. We was arguing about something before the accident occurred. Agaknya ni balasan atas semua dosa yang aku dah buat.Loqman: so this is the reason for you to keep on avoiding me huh?
Faye: doktor yang rawat aku cakap.. Rahim aku lemah sejak accident tu, chances for another keguguran in the future tinggi and it's bad for my health.
Najihah: aku tak paham... Apa point kau selama ni menipu kami. Apa kau ingat kami akan buang kau, hina kau, judge kau?
Faye: yes!
Yan: dia kan cara dia cakap macam kita kawan baru 2 tahun. Weiii nak masuk 20 tahun lebih kita kawan kau sedar tak. Kita ni dah macam family. Normal kalau kami marah. Marah tanda sayang. Sekejap je the next day we would love you as before. No! even more actually.Mak dengan papa aku tak pernah tau pasal ni. Sebab dia orang pon ada masalah sendiri. Aku tanggung semua nya sendiri. Arwah farhan satu satu manusia yang terima aku seadanya. Lega hati aku selepas aku bukak segala pekung didada. Aku hanya menunggu respond dari Loqman. Dia hanya diam saja dari tadi. Mungkin masih belum dapat proses segala apa yang telah aku ceritakan tadi.
Natasya: ok guys.... Najihah ada announcement. Ok Najihah proceed
Najihah: ok aku dengan arul dah plan kami nak percepatkan majlis perkahwinan kami.
Yan: wuhuuuuu!
Najihah: kami dah nikah, cuma family je yang datang maaf tak kasi tau dengan korang hehe.
Yan: laaaaaa da sah rupanya. Sampai hati en tak kasi tau.
Arul: ahaha saja and majlis kami, kami cadang nak lakukan dua minggu akan datang Inshaallah.
Noor: weiii cepatnya, macam mana dengan persiapan?
Najihah: jangan risau kita dah prepare 3 bulan tuk ni Haha.Loqman masih berdiam diri. Aku tak sanngup nak dengar apa yang akan keluar dari mulutnya selepas ni.
Noor: faye... Promise la dengan kita orang. Anything bagitau je dengan kami. Kitakan family. Kau selalu ada masa susah senang kami. Bagi la kami merasa jugak susah kau bukan senang saja.
Faye: i promise i won't do it again. I really love you guys (group hug)
Yan: yes we too. ( group hug)Loqman: you sure there's nothing else...
Faye: emmmm... My parents divorce few months ago (senyum)
Yan: wey kau serius ah...
Faye: yes...
Loqman: thats for good right?
Faye: yes.
Loqman: bagus la... Your mom should do that earlier actually.
Faye: ...emmmm ( senyum)
Loqman:....
Faye: are you mad at me...
Loqman: how would i? I love you so much... I dont care about your past. I care for u now. Now and forever.
Faye: thank you.___________________
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...