Mâinile sale se întind cu voioşie şi graţie la ecranul laptopului.

Îl deschide atent, imaginându-şi rotiţele din spate învârtindu-se, şi porneşte laptopul cu sistemul de operare Pinguinux cu kernel monolitic open libre source pe care serviciile secrete nu îl pot sparge aşa de uşor.

Surfează curios şi nerăbdător prin notificările de la Faţăcarte, Ciripitor, TuTubezi, Patrucian, apoi prin saiturile de scris şi citit poveşti scurte. Căuta cu mare poftă cea mai bună poveste cu viitor distopian.

Însă nu găsi nimic pe plac.

În plimbările sale prin oraş s-a dus ca ultimu dubios pe la cine a prins şi a întrebat oamenii care e cel mai urât viitor la care s-ar putea ei gândi:

"Se fute bărbat cu bărbat în cur şi nu mai plouă decât vineri seară când ies la bere!"

"Homosecsualii au drept de vot!"

"Se instaurează o dictatură!"

"Se fute bărbat cu animal în cur şi se naşte hidoşenii, regăţeni, moldoveni din Buzău şi ardeleni şoferi de autocar pe ruta Alba Iulia - Arieşeni!

"Se şterge istoria şi se schimbă, pe placul grupurilor care vor puterea!"

"Se fute bărbat animal cu bărbat animal în cur şi nu mai plouă deloc!"

"Oamenii vor fi trataţi doar ca numere!"

"Ne fură norvegienii copiii români ca să-i folosească drept adaos genetic la populaţia lor în continuă scădere şi degradare!"

"Boss, ce pula mea?..."

"Păi nu e aşa???"

"Du-te boss la psiholog."

Simţea că nimeni nu avea o idee cât de cât inteligentă despre un viitor naşpa. Aşa că, dezamăgit, se duse la un preot, să-l întrebe la mişto aceeaşi chestie.

Preotul, aruncându-i o privire de beţivan drogat de după catapeteasmă, îi şopti misterios:
- Cel mai urât viitor e ăla în care proştii ne conduc. Cum te cheamă, fiule?

- Vespasian Urzician.

- Şi pe internet cum te cheamă?

- Motostivuitorul, Tatalabunici, Ardeiul cel Kopt. De ce?

- M-a făcut unu la licitaţie pe Gladiatus şi vreau să-i dau omor Doamne să-l aibă în pază...

Vespasian priveşte dubios la popă şi se gândeşte că Biserica Ortodoxă Română şi-a atins apogeul şi este pregătită să apară în ziarul, hăhă ziarul, VAIS.

Pleacă acasă, în parte dezamăgit că nu a găsit o idee bună de viitor distopian, în parte cu capul vâjâind cu cuvintele preotului beţivan drogat:

"Cel mai urât viitor e ăla în care proştii ne conduc"

Păi nu e deja viitorul ăla acum? Guvernarea României nu e dovada?

Vespasian, dornic să fie scriitor, vrea să scrie cea mai bună poveste cu viitor distopian. Păi poţi scrie o poveste cu prezent obişnuit?

Şi mai dezamăgit ca acum ceva ore, se duce la culcare.

- Mamă ce mişto ar fi dacă aş putea vedea cu ochii mei un viitor distopian, altul decât China! Chiar îmi doresc asta!, îşi zice el.

Şi curând adoarme.

Cybercunt 2000Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum