Det var en gång för länge sedan ett rike under vattnet, riket hette Atlantis. I Atlantis fanns en kung ,som hette Hector, en drottning ,som hette Eriina och, deras son, prinsen Derek. Kungafamiljen hade en hushållerska som hette Milly. Milly var en tjej med långt svartbrunt hår med lugg, hennes hår var lite små lockigt, Milly hade runda glasögon och hennes fena ändrade färg beroende på hennes humör/känslor, så när hon kände sig kär var fenan klarröd och hennes topp glitter röd, när hon var arg var fenan kolsvart och hennes topp glittrande svart, när fenan var blå och toppen glittrande blå så var hon ledsen osv.
Milly hade ett armband med sju små runda stenar en grön, en blå, en svart, en röd, en gul, en lila och en aprikos alla de stenarna representerade de sju största och viktigaste känslorna. Alla de färgerna kunde Millys fena och topp vara, bara att toppen var glittrande. Utan armbandet så skulle Milly dö och Atlantis som hade så starka känslor till varandra. Alla brydde sig även om man ogillade någon så brydde de sig, men utan armbandet så skulle folket sluta bry sig, och Atlantis skulle förlora Milly.
När Milly hade jobbat klart för dagen i slottet så skulle hon träffa sina vänner Fluffy och Willy på manetfälten. Fluffy var en fluffig sjöstjärna och Willy var en rutig val. Fluffy och Willy var redan där och hade tagit med fika som de tre skulle äta, när Milly kom så ropade Fluffy och Willy ''HEEEJ'' Milly!!
- Hej Fluffy och Willy vad har ni tagit med er för gott? Frågade Milly.
- Det är bara lite sjösmörgåsar och sjökakor, sa Willy.
- Men Milly varför är din fena blå? Vad har hänt? Undrade Fluffy.
- Jo ni vet att jag är den sista väktaren över armbandet som jag fick av min mamma Diana som Jim dödade, sa Milly.
- Ja men vad gör det att du är den sista väktaren alltså? Frågade Willy.
- Det är ju bara ni, drottning Eriina och kung Hector som vet om det, sa Milly.
- Ja men varför är du ledsen? Frågade Fluffy och Willy.
Milly skulle precis svara men då såg de prins Derek komma simmande. Han skulle äta sin klassiska manetsmörgås med färsk manet. Willy som var god vän med Derek ropade på honom att han skulle komma, och Derek kom och åt sin manetsmörgås med dem. Efter alla fyra hade ätit klart begav de sig hemmått, Fluffy och Willy simmade hem till sig. De bodde tillsammans som vänner. Derek och Milly simmade till slottet, Milly bodde i slottet med kungen, drottningen och prinsen för att hålla armbandet säkert.
1 timme senare
Det var kvällsmat för alla i slottet, men när de satt vid matbordet och precis ätit klart så startade de tv:n för det var Atlantis Nyheterna. Kungen och drottningen kollade alltid på nyheterna för att veta vad som hände i Atlantis.
- Hej Atlantis invånare, det är jag Tom Tucker som leder nyheterna idag.
- Ojoj jag får en live nyhet nu direkt, aha okej jag förstår ska berätta det genast. Jo det visar sig att att super skurken Jim den svävande bläckfisken har rymt men få inte panik! Stanna bara inne och öppna inte snäckan för någon så kommer allt gå bra...
- Det här var Tom Tucker nu blir det vädret.
Det blev kaos i Atlantis, alla skyndade sig hem till sina hus. Milly blev förkrossad. Hon visste att Jim var ute efter henne. Hennes fena blev grå och hennes topp blev glitter grå och alla stenar blev grå. Hon hade bara sett den här stilen en enda gång... när hennes mamma dog mitt framför henne så var både hennes och sin mammas fena grå. Milly hade skyndat sig att hämta armbandet från sin mammas döda kropp sen så simmade hon fort iväg. Armbandet var rädd eller ja stenarna var rädda.
YOU ARE READING
Det magiska armbandet
Short StoryMilly armbandets sista väktare. Milly är en sjöjungfru och har ett armband som Jim vill få tag på, och om han får det då är hela undervattensriket i fara. © Emma Amsenius