««5»»

6 2 0
                                    


cuti hujung minggu datang lagi..

kali ini mereka bertujuh bercadang untuk keluar bersiar siar sekitar kawasan dorm mereka. tetapi mereka mempunyai pendapat yg berbeza untuk memilih tempat terbaik untuk pergi bersama sama .

"aku rasa kita pergi lawat zoo je lah best jugak lama dah ak tak pergi tengok haiwan ii ni" cadang jackson

"boring laa kita dah selalu pergi kan..jom la buat aktiviti yg menarik sikit" balas yugyeom

"okay macam ni apa kata kita pergi suku ii dulu esok..hari ahad ni kita pergi bertujuh..esok kita pergi tempat berbeza beza .. okay?" cadang jb

" okay lah macam tu,aku nak pergi zoo sape nak join?" soal jackson

"aku ngan mark hyung join kau" jawab jinyoung

"aku nak pergi main bowling..sape nak join?" soal jb

"aku ngan yugyeom" jawab youngjae.

"bam? kau nak pergi mana?" soal yugyeom

"aku ingat nak duk dorm je esok kalau aku bosan aku keluar la dekat ii sini" jawab bambam. sebenarnya dia sudah ada perancangan dari awal tapi dia ingin merahsiakan hal itu dari member yg lain.

"okay lah macamtu..jom la tidur..esok nak keluar" kata mark.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

semua member got7 bersiap untuk keluar mengisi masa cuti..kecuali bambam yg masih tidur.

setelah bambam mendapati semua member sudah keluar,dia terus bangun mandi dan bersiap. setelah selasai mandi..

"yoona sshi .."

bambam terkejut melihat seorang perempuan yg sangat cantik berada di depan nya namun perempuan itu berbaju lusuh dan tidak terurus..

"yoona?" soal bambam

"ye,kenapa?"

"kenapa pakaian kau macamni?" tanya bambam

"erm..panjang cerita aku.."

"takpe nanti kau cerita sekarang ni kita pergi beli baju kau dulu okay?"
kata bambam

belum sempat yoona menjawab,bambam terus menarik tangannya dan keluar dari dorm untuk ke kedai.

"bam,janganla pegang aku macam ni orang tak nampak aku,kau tu terkenal jangan sampai viral kau cakap sorang ii kau buat tak tahu je ye?" kata yoona.

"hmm okay..ikut aku tau..jom" balas bambam

sejurus mereka tiba di kedai pakaian wanita semua yg berada di situ pelik melihat bambam yg mencari baju perempuan sedangkan di situ tiada seorang lelaki pun selain dia.

setelah selesai membayar,dia balik dorm bersama yoona dan menyuruh yoona menukar bajunya..dia mengemaskan rambutnya yg serabai dan memakai sedikit perfume yg dibeli oleh bambam tadi.

"bam,dah siap" kata yoona

"wow..beautiful" balas bambam

" thank you belikan baju ni,lama dah ak tak pakai baju brand mahal macam ni" balas yoona .

" wait aku tak kenal lagi kau lebih mendalam,aku nak tahu kau asal dari mana,kenapa kau ada dalam permata tu?kenapa kau berkeadaan lusuh macam ni?
siapa kau? soal bambam

"banyak soalan kau tu hihi.." itu saja yg keluar dari mulut yoona setelah pelbagai persoalan keluar dari mulut bambam.

"please cerita kat aku..kalau ikutkan hati aku ni ak nak keluar ngan member ii lain tau tapi sebab kau lah aku nak stay rumah je" kata bambam.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 22, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mysterious Diamond.Where stories live. Discover now