Prolog

5 0 0
                                    

"Jag behöver dig"

"Du kan inte bara lämna mig nu, inte efter allting vi har gått igenom." orden yttrades med en osäker, desperat och skakig röst, något jag aldrig förväntade mig få höra från honom. Jag kunde inte få ut ett ord, kunde bero på att jag inte visste vad jag ville säga.

Beslutet var inte lätt, det fanns ingen tvivel om att jag velade mellan två helt olika val som hade två helt olika resultat. Jag velade inte bara mellan två helt olika beslut, jag velade mellan två helt olika världar.

"Du ger mig inget val.."  Jag torkade varsamt bort tårarna som okontrollerbart rann ner för hans kinder och mumlade osäkert fram mina ord. Jag var inte säker, det visste jag för jag älskade honom som jag aldrig hade älskat en kille förut. Jag brydde mig om honom som jag aldrig hade brytt mig om en kille, trots att jag förlorade mig själv i det hela när jag gav mitt allt till honom.

Jag visste att jag aldrig någonsin ville känna smaken av kärlek om jag lämnade honom nu. Jag ville aldrig bli kär igenom, aldrig dela det fina jag en gång har delat honom med någon annan. Jag ville inte blotta min själ för att bli sårad ännu en gång, för att förlora mig själv, låta mitt hjärta gå i miljontals bitar ännu en gång.

Allt jag behövde hitta va harmoni, inre balans, en ro jag inte har känt på evigheter. "Snälla, gör det inte svårare än vad det är.." Sa jag aningen panikartad när jag plötsligt drogs ur mina tankar av hans varma andedräkt som putsades mot mina läppar, han hade lutat sig fram i ett misslyckat försök av att kyssa mig.

Hans röda ögon tittade på mig med besvikelse, yttrade så många ord genom en enda blick och jag började känna mig illa till mods när sanningen ännu en gång kom ikapp mig. Sakta ställde jag mig upp på skakiga ben och bad till gud att mina knän inte skulle svika mig och vika sig under mig.

Jag kollade åt hans håll, en sista gång. Jag betraktade varenda liten detalj, la till allt i minnet och blinkade hårt bort tårarna som skapades i mina ögon. Och jag lämnade.

Så länge sen, back better than ever tbh. Har utvecklats mycket i mitt skrivande och fantasi, och gått igenom en massa som har gett mig nytt inspiration lol.
Hooope you like it

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ängelns Konvertering Where stories live. Discover now