Ridskolan

185 5 0
                                    

~Julias perspektiv~
Jag sprang upp för den långa backen ända upp till stallet, jag stannade utanför och öppnade dörren tog ett djupt andetag och gick försiktigt igenom gången till luddes box.
Efter en stund så gick jag till kontoret där hon hade bestämt vilka hästar vi skulle ha.
-På tavlan-
Pia- Belle
Ida-Ludde
Julia-Barre
Bea-Jonte
Elsa-boy
Tårarna brände bakom ögonlocken, det var ju meningen att jag skulle få Ludde eller boy. Jag stod som fast frusen i gången medan alla började att komma. Jag var tvungen att rida på Barre även om jag hatade det.
~Sofias perspektiv~
Jag cyklade upp till stallet med Jossan och myggan, vi skulle hoppa idag och jag skulle äntligen få hoppa 120 igen, vi ställde cyklarna utanför stallet och gick in jag såg att Maria inte hade satt upp vilka hästar vi skulle rida, men det var bara att vänta.
Jossan- Asså jag hoppas inte att bea förstör Jonte nu...
Myggan-men om Julia förstör Barre så dör hon....
Jag tittade lite konstigt på dem och sa ~ dem förstör jämt hästarna....det är därför vi får rida efter göra att rida igång dem.
Dem nickade instämmande.
Efter en timme så kom vissa tillbaka med hästarna och dem som stod kvar skulle vi ha, vi var bara tre stycken i våran grupp, när vi kom in i ridhuset så stod Ludde, Jonte och Barre där.
Jag gick fram till Ludde fixad stigbyglarna och spände om sadeln och hoppade sedan upp och började att skritta jag tittade upp mot läktaren och såg att Julia satt där med Ida och bea dem tittade noga på oss.
-En halvtimme senare-
Jag skänklade på Ludde och galopperade in mot hindret, jag styrde in på mitten och reste mig upp i sadeln, och allt blev perfekt, han flög över hindret som var 1 meter högt.
Vi slutade lektionen lite senare än vanligt för att det hade gått så bra små tjejerna satt på läktaren och glodde, som om dem aldrig hade sett en häst förut, men det var väl för att vi hade hoppat så bra...
Jag ledde in Ludde i boxen och fixade honom, efter en stund som kom Julia gående och frågade hur det hade gått som om jag vore en skitunge..

Jag tittade irriterande på henne och svarade:
~ Du såg väl när jag red han var perfekt.
Julia- Jo men jag vet inte hur han känns.
Vi tittade varandra rakt in i ögonen och sedan gick Julia iväg och började prata med Maria.
~Julias perspektiv ~
Jag gick bort från Sofia och gick till Malin för att fråga en sak
Julia- Kan jag få Ludde eller boy nästa gång?
Maria- Nej, ni ska ha samma häst tre gånger det vet du ju.
Julia- Men jag får ju nästan aldrig rida Ludde eller boy längre.
Maria- okej kanske vi får se, men jag måste gå nu hej då tjejer.
Jag tittade en stund på när stortjejerna fixad med sina favoriter, jag hatade att jag var så dålig på att rida om jag var bättre så skulle jag oxå kunna få rida på Ludde och boy varje dag..
Jossans favoriter är- Jonte och Belle
Myggans är -Barre och Bamse
Sofias är - Ludde och boy
Jag gick hem och duschade sedan åt och efter det lade jag mig och sov jag drömde att Sofia vart lika dålig som jag och att jag vart jätte duktig så jag fick rida när jag ville och på vem jag ville, efter en stund så vaknade jag av att Mia min lillasyster skrek till av att hon hade drömt en mardröm...

Vad tycker ni om första kapitlet? Skriver mera i helgen eller imorgon beror på om jag orkar ses i alla falla ❤️👊

OrättvisaWhere stories live. Discover now