– Megjöttem! – kiáltotta el magát Ben, amint belépett a Logan-házba. Semmi válasz. A hangok alapján Mr. Logan szokás szerint a garázsban bütykölt. Rossz érzés volt Carl nélkül hazajönni a munkából, annyira rossz, hogy inkább az ajtón jött be, hátha Mr. Logan megjegyzést tesz a zsírszagú hajára.
Talán jobb lenne Carlt is halottnak tekintenie. Vagy könnyebb. Minden jobb, mint a bizonytalanság. Talán az van neki megírva, hogy sose legyen senkije, és mindenki szarul járjon, aki csak közel kerül hozzá.
Ledobta a dzsekijét és a cipőjét az előszobában, és egy teljes pillanatra normális embernek érezte magát, aki nem az ablakon mászik be a szobájába. Ismét a vállára kapta a táskáját, a munkaruháját útközben bedobta a szennyesbe – mosnia is kéne, mert különben hamar ruha nélkül maradnak, és senki más nem képes rá ebben a házban. Vetett egy elkínzott pillantást a konyhára, mielőtt nekiállt volna rendet rakni.
Többnyire Carl főzött. Az apja nem fogadott házvezetőnőt, és mivel nem igazán csinált bármit azért, hogy ellássa magát vagy a fiát, Carl viszonylag gyorsan megtanult főzni. Ben igyekezett nem gondolni arra, hogy ezután valószínűleg sose lesz már ilyen.
Miután elpakolt, felcaplatott az emeletre, behajította a táskáját a szobájába, és egyenesen Carl birodalma felé indult.
– Helló, haver – nézett be a szobába, bár biztos volt benne, hogy senki sem fog válaszolni. Mégis mit várjon egy kómás embertől?
Idegennek tűnt Carl szobájában a rengeteg kórházi gép, a csipogásuk és a búgásuk zavarónak hatott a néma csöndben, ahogy az ágyon fekvő alak is. Carl fél arcát kötés fedte, minden testrészét harmadfokú égések borították. Ben olvasta a kórházi jelentést, már az is csoda volt, hogy Carl egyáltalán túlélte a robbanást.
Neki kellett volna így megsérülnie, Carl miatta ment be az iskolába, csak segíteni akart rajta, az ő hibája az egész, az erdőben kellett volna maradnia és ott megvárni Carlt...
Nem lett volna szabad szerencsésnek lennie. Nem lett volna szabad feltámadnia. Miért nem Carlnak volt a gyors gyógyulás a képessége?
Leült az ágy mellé a forgószékre és felhúzta a térdét a mellkasa elé. Elvileg a kómában lévők hallják, ha beszélnek hozzájuk, de nem talált semmit a fejében, amiről beszélni érdemes. Mégis mit lehet mondani egy kómában lévő legjobb barátnak?
– Mindig azt mondtad, lógjak másokkal is – motyogta maga elé, őszintén remélve, hogy egy szó sem igaz abból, amit a kómások hallásáról mondanak. – Tessék, most összejött a dolog. Az új csaj eddig az egyetlen, aki nem zavart el maga mellől. Mindent látott aznap. Hogy mi vagyok, hogy túlélted... ő is olyan fura szerzet. Neki nem lett semmi baja. És egész rendes. Orrba vágott, hogy ne kapjak igazolatlant. Ráfogtam néhány végzősre. Tagadták az egészet, mégis elzárást kaptak... – keserűen felnevetett. Még a káröröm se volt ugyanaz.
– Még mindig seggfej vagy, kölyök – jött az erőtlen válasz. Ben ijedtében leesett a székről.
– Te ébren vagy? – tápászkodott fel pár másodperccel később.
– Már igen. – Carl hangja alig volt több valami rekedt suttogásnál. – Mi történt?
– Nem tudni – felelte Ben, és felhúzta a mellkasához a térdét. – Nem mondtak nekünk semmit, hogy mitől robbant fel a suli...
– Nem a sulival. Veled. Velem. – Carl résnyire kinyitotta az ép szemét és kíváncsian fürkészte Ben arcát.
Ben megvonta a vállát, és piszkálni kezdett a farmerján egy szakadást. – Meghaltam. Úgy egy percre. Te meg... csoda, hogy túlélted...
Nem jött azonnal válasz. Aztán...
– Kölyök, nem érzem a lábam.
Ben itt fagyott le. Hosszú pillanatokon keresztül kattogott az agya, hogy mit válaszoljon.
– Találunk rá megoldást – felelte végül, a torkátszáraznak érezte, mint az afrikai sivatag. – Megígérem.
YOU ARE READING
A démon, a sárkány és a három holló (Csillagok Városa #1)
ParanormalAz Árnyékvilágban egy különös félvér gyerek születik, és vele együtt egy jóslat, ami megpecsételheti az emberek és az Árnyak sorsát. Egy forrófejű druida elrabolja a gyereket az anyja mellől és az emberek közé menekül vele, hogy késleltesse a beköve...