Chapter 7

54 3 0
                                    

Förra veckan kom jag hem från hotellet, dagen efter vi gick till zooet så fick vi meddelanden om att alla fotografer var borta från min och Rosies lägenhet.
Så jag åkte hem igen, nu har det gått 7 dagar. Jag och Harry umgicks 3 av dom 7 dagarna och pratade i telefonen fram tills förrgår men nu är det helt tyst.

Idag var det lördag och jag tänkte överraska Rosie med en tjejkväll eftersom att vi inte hade umgåtts på ett tag. Jag hade umgåtts med Harry och haft fullt med skolan, Rosie har haft fullt med hennes pojkvän Niall Horan, haha ja Rosie dejtar Niall och igår blev dom officiell ett par.
Jag och Niall har blivit väldigt bra kompisar, allt är så naturligt med honom det är som att jag pratar med Rosie fast jag pratar med honom.

Jag klev upp ur sängen för att klä på mig och köra ner till affären.

Jag tog på mig ett par uppslitna jeans matchande med ett vitt linne med spets på den nedersta kanten.
Jag tog på mig min svarta skinnjacka och hängde över en pälshalsduk.

Jag tog bilen ner till affären och köpte det jag behövde ha.
''That''ll be 3 dollars'' sa kassörskan med det långa blonda håret som förmodligen var blonderat.
''Okey thank you'' sa jag och gick till bilen.
'' Oh shit'' brast jag ut då jag tappade alla mina saker precis några meter från Rosies bil.

''Let me help you'' sa en vänlig röst, då jag skulle kolla upp på honom så såg jag att det var Jake för det går inte att missa med dom blåa ögonen och det vackra blonda håret.

Han bor in mina grejer in i bilen och jag tackade han ordentligt för hans hjälp.

''So you still into that Harry guy uh?'' frågade han mig vilket förvånansvärt jag inte trodde han visste om men det är ju klart det stod om oss i varenda tidning just nu.

''We been on one date but it's nothing serious though'' sa jag och var helt ärlig.

''One date?! The newspapers are going crazy about you, they think you've been together in secret in about 1 year'' sa han och lät väldigt förvånad. Jag själv var bara irriterad på fotograferna och tidningarna som hittar på falska rykten som inte vet ett dugg.

''But that is all rumors'' svarade jag kort och enkelt.
Vi båda sa hejdå och han gick iväg till hans bil och vi båda åkte iväg.
Det var inte mycket trafik alls på vägen vilket gjorde att det ända som stoppade mig hem var rödljusen.

När jag äntligen kommit hem bytte jag om till min rosa dress som bestod av rosa mjukisbyxor och en rosa kofta.
Efter att jag förberett allt så svänger Nialls bil in på uppfarten och dom båda är påväg in.

Jag var inte alls förvånad över att Niall var med för jag var bara glad för deras skull, visst jag hade sett fram emot en tjejkväll med Rosie men jag antar att man inte kan få allt man önskar sig eller?

''SURPRISE MOVIE NIGHT!''
Skrek jag så högt att både Niall och Rosie hoppade till.
''I bought chips,candy,nutella and some coce?'' sa jag och dom bara stod där helt förstelnade i dörröppningen '' are u guys coming in or what?'' Frågade jag och kollade på dom.

Efter 1 timmas kollande av The Mortals Instruments så var allt jag kunde tänka på var Harry. Tänk om han insett att jag var ett misstag. Han har inte ens skickat ett enda sms till mig på två långa dagar. Jag har skickat meddelanden och ringt honom men jag får inget svar.

**ring ring ring ring**
Avbröt Niall's mobil mig i mina tankar, han sprang iväg in på Rosies sovrum för att inte störa oss. Efter att tag ropade Niall in Rosie på hennes rum,nu antar jag att dom drunknar i varandras munnar.

10 minuter senare kommer dom och sätter sig bredvid mig i soffan och är knäpp tysta. Det var som att dom inte vågade prata.

'Rosie vände huvudet mot mig och tog mig i handen ''have you been on your phone today Sara?'' Frågade hon mig, varför beter hon sig så underligt?

''Uhm yes just texting but nothing else why?'' Frågade jag och även kollade på Niall som såg likadan ut som Rosie. Dom sa inte ett ord, dom var knäpp tysta.''guys what's wrong?'' frågade jag och kände oro, varför beter dom sig såhär??

''I think you should go in on some social media Sara?'' Jag tog upp min mobil och klickade upp Twitter appen och där såg jag det, allt inom mig föll ihop och jag visste inte hur jag skulle reagera. Jag var så jävla arg?? Hur fan kunde Harry göra detta mot mig?

''I'm going out'' sa jag till Niall och Rosie som försökte hindra mig från att gå ut ur huset men jag lyssnade inte, jag behövde en förklaring och det behövde jag nu!

Efter att jag kört upp på hans uppfart som jag aldrig vart innan så försökte jag komma in igenom porten men det var såklart ett ring system via porten in till huset.
Jag tryckte in på den gröna knappen för att vänta på ett svar.
''Please write in his mobilephone number on the buttoms'' sa dator rösten innan han kopplade vidare mig. ''Harry'' sa han när han svarat. Hans röst fick mig att brista. Mitt hjärta föll ihop jag var helt stum, vad skulle jag göra?
''It's me open the door'' sa jag vilket lät argare än vad jag trodde.
Jag samlade mig och gick upp till dörren och knackade. När han öppnade dörren stod han där och kollade. ''You know dont you?'' sa han så tyst han kunde.
''Well guess three times Harry!'' sa jag och var irriterad på hans fråga.
''Come in and i'll tell you everything'' sa han och höll öppen dörren för mig.
''Never! why didnt you tell me?''
Jag var så arg jag skulle aldrig sätta min fot i hans hus.
''I dont know'' sa han och jag visste så väl att han bara ljög.
''Well then let me speak for you!
You just used me! You are nothing else then a celebrity who think that he can get everything that he want!
You told me you liked me alot and we went out and a few days later you are kissing another girl, now i know that all of it was a lie! You are an ass Harry and i bet that she's inside right now!'' Sa jag och var förbannad på honom! Hur kunde han göra detta mot mig? Vad hade jag gjort!

''You dont understand Sara i really like you'' sa han och försökte övertala mig.

''But im not perfect and i doesnt fit in your damn world! Why dont you just tell me the truth Harry!
Cause im sick of all the lies!'' Skrek jag och kunde inte hålla tillbaka mina tårar.

''Okey the truth is i didnt tell you beacuse i was afraid of losing you'' sa han och det kom tårar från hans ögon också.

''Well i dont stay with the people who hurts me'' kontrade jag tillbaka.

''But you promised that you never would leave me'' sa han och var förmodligen orolig för att jag skulle gå.

''Well that is a broken promise now'' sa jag och stormade ut. Mina tårar kunde inte sluta rinna.
När jag kommit in i bilen bröt allt samman, allt var förstört. Jag skrek tills jag var så hes att jag inte kunde få fram något.

Han är som död för mig...

Pretty Lies.Where stories live. Discover now