Inspirasi dari lagu Jepun yang bertajuk servant of evil
Suasana genting mengelilingi istana kerajaan Bangtan. jam yang menunjukkan pukul 3 pagi langsung tidak mendatangkan rasa mengantuk pada setiap penghuni di istana Bangtan ini.
"Sudah hampir dua jam,apakah permaisuri beta masih belom selesai melahirkan."
Tidak lama kemudian,berlari seorang bidan ke arah raja Jeon.
"Ampun Tuanku, permaisuri Tuanku selamat melahirkan bayi kembar sepasang,namun maafkan patik tuanku,patik tidak dapat menyelamatkan permaisuri Tuanku"
Raja Jeon yang mendengar kan hal itu terus memegang dadanya.penasihat baginda Tuanku yg sentiasa berada disamping raja Jeon itu segera menerpa ke arah raja .tau bahawa masalah jantung raja Jeon kembali menyerang.
"Menteri ku ...."
"Ampun Tuanku...."
"Namakan bayi lelaki beta putera Jeon jungkook dan saudara perempuannya Jeon Jina,jadikan anak sulung beta sebagai ketua bagi kerajaan ini setelah umurnya lima tahun.ajar anakanda beta agar saling menyayangi antara satu sama lain dan pisahkan mereka ketika hari pertabalan anak sulung beta agar mereka tahu erti perpisahan.hanya apabila anakanda beta berumur 17 tahunbaru diarahkan untuk anakanda beta mencari saudara kembarnya dan layan lah dia dengan baik"
Kata raja Jeon sebelum beliau menghembuskan nafas terakhirnya di pangkuan menteri nya
Menteri itu memandang ke arah raja Jeon yang kaku.
"Menjunjung titah Tuanku..."
______________________________________
5 tahun kemudian......
"Kakanda....."
Putera Jeon jungkook memeluk erat saudara perempuannya ratu Jeon jina.baru seminit yg lepas.... puteri Jeon Jina bertukar gelaran menjadi ratu.
"Adinda....."
"Maafkan patik tuanku tetapi tuanku ratu dan putera mesti berpisah kerana ini adalah amanat terakhir ayahanda tuanku berdua, jgn lah Tuanku berdua susah hati kerana putera Jeon akan dapat mencari ratu Jeon pabila umur tuanku berdua genap 17 tahun"
"Marilah tuanku Jeon,mari pada patik,akan patik tatang Tuanku seperti minyak yang penuh"
Akhirnya mereka terpaksa juga berpisah.
"Kakanda,ingat kata kata adinda ini,akan adinda cari kakanda suatu hari nanti,akan adinda peluk tubuh kakanda pada hari itu,adinda berjanji pada kakanda"
Putera Jeon melutut menyembah ratu 🛐.
"Ampun Tuanku......."
Suara kecil milik putera Jeon kedengaran.
______________________________________
Okay tak ?
YOU ARE READING
servant of evil
Hayran Kurgushort story "if people said you are evil,so i am too,cause we share the same blood."