Egy hónap telt el a robbanás óta, és azóta Rovena gyakran azon kapta magát, hogy együtt jár mindenhova Bennel, Rickkel vagy épp mindkettővel. A két fiú ég és föld volt, és a jelek szerint nem is kedvelték egymást – Rick gyerekként kezelte Bent, Ben meg egy alkalmat sem szalasztott el, amikor gúnyolódhatott –, de mintha csak Rovena miatt elviselték volna egymást.
Rick és Rovena szavak nélkül is megállapodást kötöttek, hogy megvédik Bent Carl helyett az esetleges erőszaktevőktől, de ahogy telt az idő, ez a feladat egyre kényelmetlenebbé vált mindkettőjük számára (főleg Rovenának, akinek arra is energiát kellett fordítania, hogy elkerülje Rebecca Bluet); így jutottak odáig, hogy az iskola folyosójának közepén azon veszekedtek, ki vigyázzon Benre a következő szünetben. Az sem segített a dolgon, hogy Bennek egyáltalán nem volt ínyére, hogy hirtelen lett két testőre.
– Nincs szükségem védelemre – morogta. – Csak társaságra.
– Szóval társaság kell – állapította meg Rick epésen. – Nincs kivel tologatnod a matchboxaidat?
Ben nem felelt, csak egy gyors, alig látható mozdulattal kirúgta Rick alól a lábát, mire a fiú hanyatt vágódott a padlón.
– Én szóltam – vigyorgott Rickre, aki a fejét masszírozva feltápászkodott. Rovena érezte a vibráló dühöt és szégyent körülötte.
– Ne itt kezdjetek el verekedni – morogta.
Órák után végül Rovena és Rick megegyezett abban, hogy ketten figyelnek Benre, a további konfliktusok elkerülése érdekében. Rovena leült az asztalfőre villámhárítónak, a két fiú meg a két oldalára.
– Logan hogy van? – érdeklődött, mint ahogy újabban minden egyes nap.
– Lábadozik – jött a tömör felelet Bentől.
– Bővebben?
– A szervezete jól reagált a protézisekre, de továbbra is seggfej.
– Elvégre szénné égett – jegyezte meg Rick, mire két gyilkos pillantást kapott válaszul.
Egy pillanatra csend támadt az asztalnál.
– Csak idő kell neki – motyogta Ben némi keserűséggel a hangjában. Többet nem is beszéltek a dologról.
Rick és Rovena általában a Sárkánybarlangban maradt tanítás után, ott írták meg a leckét, és egyszer-egyszer váltottak pár szót, ha valamelyikük elakadt egy feladattal. Ez a valaki általában Rovena volt, mert Rick köpte-vágta a matematikát és a természettudományos tantárgyakat, amikkel Rovenának gondjai akadtak – kivéve a kémiát, mert abban valamilyen oknál fogva meglepően jó volt. Ricknek többnyire csak az irodalommal akadtak gondjai.
– Talán ha néha elolvasnád a kötelezőket, nem lenne ezzel bajod – zsörtölődött Rovena, miközben Rick esszéjében gyanúsan hosszú részeket húzott ki.
– Akkor miért nem írod meg helyettem? – dőlt hátra Rick. – A kölyök helyett is megírod.
– Ő ingyen etet – bökte meg Rovena a turmixos poharát, majd visszadobta Ricknek a füzetet. – Írd újra.
– Lemásolhatom a tiédet?
– Nem.
– Ne már, te mindig jókat írsz.
– Írd meg egyedül.
– Én is segítettem a fizikaháziban...
– Én meg az irodalomban. Kijavítottam.
– Kegyetlen vagy – nyögött fel Rick, és kitépte a használhatatlanná vált esszét. – Naaa, Vena, kérlek...
– Nem.
YOU ARE READING
A démon, a sárkány és a három holló (Csillagok Városa #1)
ParanormalAz Árnyékvilágban egy különös félvér gyerek születik, és vele együtt egy jóslat, ami megpecsételheti az emberek és az Árnyak sorsát. Egy forrófejű druida elrabolja a gyereket az anyja mellől és az emberek közé menekül vele, hogy késleltesse a beköve...