Piroska az otthonában volt. Pár falusi asszony sürgött forgott körülötte és igyekeztek Piroskát kedves szavakkal nyugtatgatni. De Piroska csak egy dolgot akart: Mephisto szabadulását.
Édesanyjának könyörgött:-Anya, kérlek hallgass meg! Mephisto nem csinált semmi rosszat, engedjétek el! Kérlek anya, nem érdemli ezt meg!!
Anyja viszont nem tudta megérteni, Piroska miért védi a Farkast. Számára a Farkasok gonosz és kegyetlen teremtmények voltak. Mást el sem tudott volna képzelni róluk. Ezért hát nagyon aggódott lánya lelki épségéért. Úgy sejtette, a traumatikus események miatt Piroska félrebeszél.
-Kicsikém mit történt veled? Amit kérsz az érthetetlen!
Piroska anya tanácstalan volt a többi nővel egyetemben. Ekkor valaki kopogtatott az ajtón, majd belépett a házba. Vanessza volt az:
-Minden rendben hölgyeim?
-Oh Vanessza! -egyik hölgy nyomban odasietett hozzá, majd halkan folytatta -Nem bírunk a kis Piroskával. Egyszerűen hajthatatlan, azt akarja, hogy engedjük el azt a fenevadat! Nem tudjuk, mit tegyünk..
-Had beszélgessek el vele egy kicsit kettesben. Talán jobb belátásra tudom téríteni -egy sanda pillantást vetett Piroskára.
Az asszonyok és Piroska édesanyja is rábólintottak. Kimentek a házból, ezzel magára hagyva Piroskát és Vanesszát.
Piroska elutasítóan és dühösen nézett Vanesszára.
-Ne nézz így rám -mondta Vanessza barátságos mosollyal az arcán - Itt mindenki a legjobbat akarja neked.
-Kivéve te! -felelte erre Piroska. Mephisto elmondása alapján tudta, hogy Vanessza ártani akart neki, sőt, még kést is fogott rá.
-Nem tudom, mit mondott neked Mephisto, de nem hallgatnál meg engem is?
Piroska erre nem mondott semmit. Vanessza belekezdett.
-Mephisto nem az, akinek te gondolod....
-Miért, akkor te ki vagy? Egy boszorkány? Mit akarsz tőlünk? A te hibád, hogy Mephistot most ki akarják végezni!! -csattant fel Piroska.
-Én csak meg akarom mutatni neked a valóságot. Megmutatni az igazi Mephistot.
-Nem...te csak ártani akarsz nekünk!!! Mephisto mondta, hogy egy szavadat sem lehet elhinni! Csak manipulálni akarsz és tönkretenni!!
Vanessza felvette a bejárati ajtó kulcsát az asztalról. Hátat fordított Piroskának és az ajtó felé sétált.
A nyitott ajtóban állva hátraszólt Piroskának:
-Hagyok egy kis időt, amíg átgondolod azt, amit mondtam -Piroska felállt a székéből. Sejtette, Vanessza mire készül -Sajnálom, hogy nem értettük meg egymást. Mephistotól pedig már most elbúcsúzhatsz, ugyanis holnap reggel lesz a kivégzése -ezzel a lendülettel becsapta az ajtót maga mögött és bezárta azt.
Piroska nem ért időben az ajtóhoz. Dörömbölni kezdett az ajtón.
-Ne!! Engedj ki!! -ez hasztalan. Gyorsan odafutott a legközelebbi ablakhoz. Bereteszelték. Megnézte a többit is. Mind be volt reteszelve. A hátsó ajtó szintén be volt zárva.
Valaki már gondoskodott arról, hogy a bejárati ajtó bezárása után senki se jusson ki. Piroska tudta, Vanessza keze munkája ez.
~~~~~~~
Felix a szomszédos ház kerítése mögött bújkálva szemtanúja volt annak, ahogy Vanessza kilépett, rázárta az ajtót és otthagyta a bezárt Piroskát.
Felix megdöbbent. Miért csinálta ezt? A faluban mindenki kedveli Vanesszát, megbíznak benne, hiszen neki köszönhető, hogy Piroska visszajutott épségben. Felix emlékezett rá, amikor Vanessza a faluba jött. Azt mondta, hogy látott egy piros kapucnis lányt, akit egy Farkas fogva tart. Gyorsan idesietett segítségért. A falusiak Vanessza vezetését követően meg is taláták Piroskát és Mephistot. Most pedig mindenki hálás neki, és vakon megbíznak benne.
Ám az imént látottak alapján Felix tudta, hogy Vanessza nem is olyan jó és ártatlan, mint amilyennek tűnik. Hogy kiderítse az igazságot, meg kell szereznie a kulcsot tőle és kiszabadítania Piroskát.
Vanessza után eredt. Vanessza útközben több falusival is szóba elegyedett. Mindegyik nem győzőtt hálálkodni neki. Vanessza pedig szerényen csak annyit mondott hogy "bárki ezt tette volna a helyemben" vagy hogy "a lényeg, hogy Piroska most már biztonságban van".
A következő személy, akivel összefutott, John volt.
-Áh John, tudnál holnap reggel segíteni nekünk? Kellene még egy erős férfi, aki segít elvinni innen a Farkast a kivégzéshez -magyarázta Vanessza.
John fájdalmas arckifejezést vágott. Majd megpillantotta, ahogy Felix lassan odasomfordál Vanessza háta mögé és a ruhája zsebe felé nyúl. Felix, amikor észrevette, hogy John meglátta, mutatóujját a szája elé tette.
-John, minden rendben? -kérdezte Vanessza, majd hátra akart fordulni, de John gyorsan megszólalt.
-Oh, igen igen. Csak tudja nagyon megviselt ez az egész történet. Azt hiszem nem lennék erre alkalmas most.
-Értem... Akkor keresek valaki mást -ment is volna tovább, de John az útjába állt, ugyanis Felix még nem szerezte meg a kulcsot.
-Majd én szerzek még egy ember, ne fáradjon. Megkérdezek pár embert, valaki biztosan akad, aki tud segíteni.
Vanessza gyanakodva nézett rá, de csak annyit mondom:
-Azt nagyon megköszönném -továbbindult, de közben Johnnal összeütközött a válla.
-Bocsánat -szabadkozott John azonnal. Vanessza bosszús arckifejezését elrejtve csak megejtett egy mosolyt.
Mikor már hallótávolságon kívül volt, John megkérdezte Felixet:
-Mégis miért akartál tőle elvenni valamit?
Felix azonban le volt sujtva.
-Nem sikerült elvennem tőle....
John odanyújtott valamilyen tárgyat Felix felé:
-Ezt kerested? -a kulcs volt a kezében. Felix nagyon megörült, gyorsan ki is kapta John kezéből a kulcsot és futásnak eredt, közben hátrakiálltott:
-Köszönöm John bácsi! Majd mindent elmondok, de most nagyon sürgős dolgom van!
Felix lihegve odaért a házhoz. Behelyezte a kulcsot, majd elfordította a zárban.
Piroskát pillantotta meg az asztalnál szipogva.
-Felix! -döbbent meg Piroska.
Felix komoly arccal nézett Piroskára.
-Nem tudom, mi történt veled, amíg elvoltál. Nem tudom, hogy most jól cselekszem-e. De egy valamit tudok: Mephisto egyszer azt mondta nekem, hogy vigyázzak rád. Aki ilyet kér tőlem, az biztosan nem akarna neked rosszat. Szabadítsuk ki Mephistot!
Piroska könnyezve odafutott Felixhez és magához ölelte:
-Nagyon okos és bátor fiú vagy Felix! Remek férfi lesz majd belőled. Igen, szabadítsuk ki Mephistot!
ESTÁS LEYENDO
Piroska és a Farkas 2 -A boszorkány átka
RomanceHabár a Farkasok előélete tisztázódott, az ellenségesség továbbra is megmaradt. Mephisto megelégeli ezt és egy boszorkány varázslatának segítségével emberré válik. A varázslat visszarepíti őt az időben, mikor még ő és Piroska nem is találkoztak. Hog...