PART - 1

14 1 0
                                    

DUA TAHUN KEMUDIAN

[Flashback]

Mellvina melangkah menuju ke arah Syafa. Dia memanggil Syafa namun tidak di endahkan dan kawannya itu hanya melihat kehadapan.         

"Sya? Sya? Nur Syafa Farquein! apahal kau tak dengar aku panggil ni?" Sapa mell 

Mellvina terus meluru ke arah syafa dan duduk bersebelahannya memandangkan Syafa tidak jauh daripadanya.                                                                                                                        Tempat ini lah yang menjadi kegemaran syafa jika dia mempunyai masalah.

Sebagai kawan yang baik dan susah senang bersama sudah tentu dia mengetahui semua tentang syafa. Gadis itu suka meluahkan segala yang bermain difikirannya kerana dia sudah dianggap seperti ahli keluarga kandung sendiri.

 Gadis itu suka meluahkan segala yang bermain difikirannya kerana dia sudah dianggap seperti ahli keluarga kandung sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

{Bali}

 
"Sorry mell... Kau cakap ape? Aku tak fokus tadi" kata Syafa yang masih memandang ke hadapan. 

Mellvina terdiam sejenak sebelum meluahkan hasrat hatinya.                       Dia tidak betah melihat kawannya itu yang kelihatan seperti mayat hidup.    Walaupun badannya di sini tetapi rohnya entah hilang kemana.                     

"Sampai bila kau nak duduk sini? Dah lebih 2 tahun sya... Benda yang lepas jangan dikenang. Kau kena kuat walaupun itu menyakitkan." Mellvina kasihan melihat sahabatnya itu kerana kisah yang di lalui meninggalkan parut yang dalam

"Aku okay lah mell. Don't worry... Aku just fikir masa depan je. Ada benda yang aku nak kena settlekan."                                                                                                                                                                 Sedangkan dalam fikiran dia memikirkan si DIA.                         
Yaaa si DIA yang membuat tidurnya tidak lena sehingga ke hari ini.

"Cuba cerita ape yang kau fikirkan sangat tu..." Mellvina tidak mahu sahabatnya itu terbeban dengan masalah lantas menyuruhnya cerita dengan lebih detail. Mungkin dia boleh bantu atau memberi nasihat.

"Bisness aku sekarang ni dah bertambah maju so aku ingat nak buka cawangan lain. Budak-budak dekat markas pon dah bising sebab dieorang takde keje nak buat dah" - sya

"Wahhh idea yang bagus... Tapi kita kena cari tempat yang strategik. Apa cadangan kau sya?"         

Kerana terlampau excited Mellvina menepuk tangannya seperti kanak-kanak riang.

Syafa tergelak kecil melihat telatah sahabatnya. Walaupun umurnya sudah menginjak ke-22 tahun tapi perangai kebudak-budakkan nya itu masih tidak hilang.                                                             
Kemudian dia memandang ke hadapan kembali dan fikiran melayang jauh.

Sebenarnya dia telah membeli 70 hektar tanah di Krabi tetapi masih belum memberitahu Mell kerana sibuk menguruskan hal jual beli tanah tersebut.                                                                               
Mugkin Mell akan terkejut kerana keluasan tanah itu boleh dikatakan muat satu taman tema serta tempat peginapan.

"Emmm.... mell sebenanya aku dah beli tanah dekat Krabi, tinggal nak beritahu kau sebab nak minta opinion and kita dah boleh mulakan projek tu dah...."

Muka mell jangan cakap lah dah ternganga besar dan mata tak berkelip langsung hahahha. Mungkin speechless dengan kerja gila aku ni. 

"HEHEHEHE sorry mell! aku saja nak buat surprise, muahhh cikedddd! jangan marah-marah oceyyy." Kerana takut dimarahi aku pon buat muka comel sambil peace ke arah mell. Mampus aku kalau dia tolak masuk dalam sungai belakang tu hahahah.

"Sampai hati kau beli tanah tu tak bagitahu aku pun.... HUHUHUHU sedih aku" kata mell dengan muncung sedepa kalah itik... alang-alang tu boleh lah sangkutkan hanger sekali hahhhahaa. 

Syafa terus tergelak sambil menekan-nekan perutnya kerana melihat muncung mell itu.

"Ha gelak lah... Gelak lah lagi... bhaii aku nak merajuk." kata mell dengan ura-ura mahu bangun.Tetapi Syafa lebih pantas menarik kembali tangan sahabatnya itu lalu menyuruhnya duduk kembali.

"amboiiii.... sekarang ni nak bergurau pon dah tak boleh. Bendera merah ke akak oiiiii" dengan sisa tawanya itu Syafa berkata.

"ishhhhh... mana ada! saja je gurau dengan kau.... dah lama tak bermanja. Yelah kau kan busy dengan kerja dekat office tuuuuu sampai lupakan aku yang jaga resort kau ni." 

Lalu mellvina terus menjeling ke arah manusia yang dah mentertawakan nya sebentar tadi.

"Alolololo.... fikir comel lah tu? tembak kau guna gun aku ni kang baru kau tahu! hahahhah"           Kalau dah namanya Nur Syafa Farquien memang suka bergurau kasar lah gamakya.

"So.... back to the story, aku rasa kita kena rancang betul-betul konsep bangunan and decorations untuk semua tu ikut trend sekarang or kau nak trend lain?" kata mellvina kerana dia mahu apa yang dirancang sekarang ini berjalan dengan lancar

Syafa berfikir sejenak dan mengatakan bahawa mereka perlu membuat research di google mahupun akaun media sosial yang lain. Dan barulah mereka dapat membuat kata sepakatan.

Selain itu, dia juga perlu berjumpa dengan arkitek-arkitek yang akan bekerjasama dalam menjayakan projek yang dirancang oleh mereka berdua.                                                                                 
 Projek yang akan dilaksanakan ini memerlukan pemerhatian yang tinggi dari segala sudut ilmu pengetahuan para arkitek tersebut agar keselamatan bakal pelancong sentiasa terjamin. 

.

.

Setelah beberapan minit kemudian Mellvina meminta izin untuk masuk ke dalam villa mereka kerana merasa ngantuk dan mahu berehat.

Syafa meneliti jam di pergelengan tangan nya.   

"Lama lagi rupanya.... hmm aku duduk dekat sini jelah lagipun angin dekat luar ni nyaman je..."   Ada lagi  berbaki 2 jam sebelum dia keluar bersiar-siar dan singgah ke mall berdekatan untuk membeli barang-barang rumah yang telah habis.       

Tanpa sahabatnya dia tahu...                                                                                                                                           
Syafa mengeluh apabila dia merasakan ada beban yang berkurang di bahunya     

"haihhhhh..... semoga apa yang aku usahakan selama 2 tahun ni membuahkan hasil supaya aku dapat tolong orang yang dalam kesusahan." Itu tekadnya                                                          

Sebelum Mellvina masuk ke dalam villa tadi, dia ade tanya sama ada mell mahu ikut ataupun tidak.                                                                                                                                                                        Sahabatnya itu tidak dapat mengikutinya kerana mahu berehat dan menyelesaikan dokumen-dokumen yang penting sebelum mesyuarat pada isnin minggu hadapan.

[END OF FLASHBACK]

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 07, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MR. MAFIA VS MS POLICEWhere stories live. Discover now