Fleargine
Wernie mě vedla chodbami a po schodišti, dokud nezůstala stát u tmavých dveří. Zastavila jsem se. Netušila jsem zda si mám otevřít sama nebo mi je někdo otevře. Tohle dilema za mě vyřešila Elein, když mi dveře otevřela a pak ustoupila stranou, abych mohla projít dovnitř. Vešla jsem do místnosti prosvícené ohněm z krbu a svíček zavěšených na svícnech.
„Je mi líto dámy, ale král pozval k soukromé večeři pouze princeznu. Prosím, vraťte se do královnina křídla či svých pokojů." Zmateně jsem se otočila a všimla si překvapeného pohledu lady Sarafine než jí Elein zavřela dveře před nosem.
„Budu tu sama s králem?" Ani matka nikdy nevečeřela pouze s otcem. Vždy u toho někdo byl. I když jsem byla malé dítě, vždy se našel nějaký šlechtic, který se k nám přidal při jídle.
„Ano. Zůstane tu Denej, jelikož já budu muset jít navštívit Corin a něco s ní probrat, ale stihnu se včas vrátit a odvedu vás zpět do pokoje, kde na vás dám pozor. Kromě Denej tu bude i jeden nebo dva sloužící, kteří vás budou obsluhovat, ale jinak tu budete sama. Král rád jí po boku nejbližších a pokud nemusí, tak se sezením u jídla se šlechtou vyhýbá." Elein odešla ke krbu a hodila do něj polena.
Rozhlédla jsem se po místnosti. Jídelna byla střídměji zařízená než sály v mém křídle, ale i tak působila útulně. Uprostřed místnosti byl přichystaný prostřený stůl s porcelánovým nádobím a skleněnými skleničkami a karafou. Uprostřed stolu stál zapálený pětiramenný svícen. Okna byly zatažené zeleným závěsy. Zadívala jsem se na druhou stranu místnosti, kde nad krbem byly zavěšené dva portréty. Jeden patřil muži a druhý ženě. Přešla jsem k tomu, na kterém byla vyobrazena žena.
Měla oříškově hnědé vlasy, do kterých měla zasazenou honosnou korunu s modrými drahokamy, které v ní byly vsazené. Koruna ladila k jejím tyrkysově modrým šatům. Sukně šatů byla potažena šifónem, zatímco na korzetu byly zlaté ornamenty. Šaty neměly rukávy, ale místo nich měla žena na rukou elegantní rukavice. V rukou držela paví peří. Nebyly to ani tak nádherné šaty, které měla žena na sobě jakožto výraz v jejím obličeji. Rysy v jejím obličeji byly jemné a elegantní, ale její modré oči jakoby mě sledovaly.
„Královna Izabel. Králova matka." Podívala jsem se na Elein, která sledovala s mírným úsměvem obraz.
„Znala jsi ji?" zeptala jsem se jí.
„Pořádně ne, ale mnoho jsem toho o ní setkala a několikrát ji během své návštěvy hradu potkala. Pamatuji si, že vždy byla ladnost sama, když chodila jakoby se vznášela. Nikdy nekřičela, ale když se rozzuřila bylo lepší jít jí z cesty. Starala se o svůj lid a bojovala všemi prostředky za věc, v kterou věřila."
„Co se s ní stalo? Neviděla jsem ji tady." Do kláštera mi moc zpráv o dění v okolních království nechodilo. O smrti králova otce jsem se dozvěděla taky jen náhodou, jelikož jsem v té době pobývala na otcově dvoře.
„Onemocněla a zemřela." Úsměv na Eleině obličeji povadl.
Od dveří se ozvalo zaklepání. Obě jsme se k nim otočily. Dveře se otevřely a dovnitř vešel lord Michael. Usmíval se a v ruce držel pohár. Nepamatuji si, že bych ho zatím viděla bez něj.
„Á, mé milé dámy, už jsou tady, tak to jdu právě včas."
„Někdo z nás dvou je tu navíc a já to nejsem. Tohle je soukromá večeře pokud vím, lorde." Michael loudavým krokem došel k židli a svalil se do ní. Napil se z poháru a zářivě se na nás usmíval.
„Král nestíhá a pověřil mě, abych princezně dělal společnost, dokud se nedostaví."
„A pak že ženám trvá déle než se nachystají," neodpustila si Elein poznámku.
ČTEŠ
Síla moci
Ficción históricaExistovala země plná království, kde u moci byli mágové. Vládli pevnou rukou nad svými poddanými, obyčejnými lidmi. Považovali se za všemocné, neohrožené. Vytvořili dva velké řády. Galaen a Rothan. Zde byli jejich poddaní cvičeni, aby jako elitní je...