POV Link
"Dit was de zolderkamer voor deze week, vergeet dat duimpje niet omhoog te doen, en tot volgende keer!" sluit Joost de podcast af. Ik zit naast Jeremy op de bank van de zolderkamer. Dit was de eerste zolderkamer in Joost zijn nieuwe Huis. Zuchtend stond Joost op, "Wilde je nog smash doen, Link?" Vraagt hij aan mij. "Smash? Kunnen we niet iets met z'n drieën doen, nu ik hier ook ben." zegt Jer afkeurend. Joost haalt zijn schouders op, "Ook goed, wat wil je doen Jer?" Vraagt hij aan Jeremy. "Kan Jer niet gewoon meedoen met smash?" Zeg ik voordat Jeremy iets kan zeggen. Ik heb namelijk wel zin om Smash doen. "Prima." zegt Jer, en hij loopt naar de woonkamer, achtervolgt door Joost en mij. "Beloof wel dat we hierna dan wat voor mijn vlog doen," Zegt hij, terwijl hij op de bank neerploft. Joost en ik pakken onze switch, Joost sluit zijn switch aan op de tv en pakt een extra controller voor Jeremy. Nadat we een tijdje 'Smash of de waarheid' hebben opgenomen stoppen we.Joost gaat eten maken en Jeremy beseft dat het wel een goed moment is om zijn vlogcamera erbij te pakken. Ik kijk een tijdje toe, Joost ziet er best leuk uit, denk ik in mezelf. Maar Jer ook.
Even later is het eten klaar en zitten we met z'n allen op de bank. "Lekker Jones." zeg ik. Jer knikt. Joost pakt de afstandsbediening en zet PewDiePie op. Na het eten is het bijna tijd om te gaan. Ik wil nog helemaal niet gaan, denk ik in mezelf. Ik vind het te leuk met deze makkertjes. Nikki is inmiddels thuis gekomen en geeft Joost een kus, ik voel een steek in mijn maag. Wat is er toch met me aan de hand?
POV Jeremy
Link en ik zitten naast elkaar in mijn auto. Link is met mij meegereden. Een tijdje wordt er niks gezegd to Link begint te praten: “Heb je nog wat te doen vanavond?” vraagt hij. Ik schud mijn hoofd, “Heb een vrije avond.” Link knikt, “Kan ik dan met jou mee?” vraagt hij met een zenuwachtige toon in zijn stem. “Is er thuis wat aan de hand?” vraag ik. Link schud snel zijn hoofd, “Nee, nou ja, mijn vader en ik hadden een kleine ruzie.” Hij draait zijn hoofd weg, waarschijnlijk om zijn verdriet te verbergen. “Tuurlijk mag je mee.” zeg ik, ik kan mijn vriend toch niet zomaar laten vallen.Als we even later bij mij zijn aangekomen liggen Merlijn en Morris, mijn broertjes, al te slapen. Link en ik gaan naar mijn kamer. “We zouden Satsat of Unsun kunnen opnemen, als je dat wilt?” vraag ik aan Link. Link knikt, “Goed idee.”
POV Link
Jer en ik nemen Satsat op en zijn na een half uurtje klaar. “Ik zal je bed even opzetten, goed?” vraagt Jeremy. Ik knik. Jer zet het bed op en ik blijf maar naar hem kijken, “Link? Link?” Hoor ik Jer zeggen na een tijdje. “Uh, wat?” zeg ik, terwijl ik word ontwaakt uit mijn gedachten. “Gaat het wel, ik vraag nu al 2 keer of je wat wilt drinken.” zegt Jer. “Sorry.. Ik eh.. Nee hoor, ik hoef niks te drinken.” antwoord ik snel. Ik had net al gelogen in de auto over de ruzie tussen mijn vader en mij, ik wilde niet nog een keer liegen, vooral tegen Jer.“Goed, ik haal wel even wat te drinken voor mezelf, ben zo terug.” Jer loopt de trap af en ik ga op Jers bed zitten. Zijn geur is zo geweldig, ik moet mezelf ervan weerhouden om niet zijn kussen te knuffelen, zodat het voelt alsof ik Jer in mijn armen heb. Dan bedenk ik me dat ik heel raar doe, ik val toch gewoon op meisjes? Waarschijnlijk heb ik deze gevoelens alleen omdat ik gewoon wanhopig ben naar liefde.
JE LEEST
~ Voor Elkaar Gemaakt (Joli / Liry FF) [NL]
FanfictionLink heeft gevoelens voor Jeremy, maar hij is niet de enige in de vriendengroep die iets voor hem voelt.