1945'li yılların başlarında; İngiltere ve Fransa batıdan, Sovyetler Birliyi ise doğudan Almanya topraklarına girmeye başladı. Yenilgi, Hitler için artık kaçınılmazdı. Etrafındakilerin ona Bavaria'daki güvenliği temin edilmiş yeraltı sığınaklardan birine gitmedi teklifini reddederek, belki de artık vicdanını da kaybettiğini anlayan Hitler, Berlin'i terk etmek istemiyordu. O ya zafer kazanmayı ya da intihar etmeyi düşünüyor ve bunu açık şekilde beyan ediyordu. Berlin bombardıman edildiği zaman Hitler, zorla da olsa, yeraltı sığınaklardan birine indirildi. Belki de o, artık sonunun geldiğini anlıyor ve biliyordu ki, onu dehşetli bir ölüm cezası bekliyordu. Buna ek olarak, Hitler anlıyordu ki, kaybettiği takdirde, onu 1918'te Versal'da imzalanan ve Almanya'nın düştüğü bu duruma neden olan barış antlaşması gibi bir antlaşma imzalamağa mecbur edecekler. O ise bunu istemiyordu. İlginç ve garip de olsa, Hitler, böyle bir durumda 28 Nisan 1945'te sevgilisi Eva Braun'la resmi olarak nikahlanır. 1945'in 30 Nisan'ında ise Hitler, nasyonalist yoldaşları ile vedalaşarak yerine amiral Dönitz'i tayin eder. O'nun bundan sonraki kaderi hakkında çeşitli faraziyeler vardır. Bu faraziyeler içerisinde en esaslısı, Hitler'in 30 Nisan 1945'te ortadan kaybolması ve onun hayatta olup olmadığından bir daha haber alınamamasıdır. Bununla birlikte, bazılarına göre Hitler, Arjantin'e ya da İspanya'ya kaçmış, bazılarına göre, ömrünün sonuna dek gizlenmiş, hatta ne kadar garip olsa da bazılarına göre o, hâlâ yaşıyor. İşin aslı ise Hitler, 30 Nisan 1945'te, karısı Eva Braun'la birlikte intihar etmiştir. Onun intihar etmesi yalanlanamaz olgularla kanıtlanmıştır. Böyle olduğu takdirde, ölümünden sonra Hitler'in sağ kalması hakkında niçin çeşitli rivayetler meydana çıkmıştır?! Bu yazımızda bu soruya cevap vermekle beraber, insanlık tarihine büyük kara leke vuran II Dünya savaşının baş mimarı Adolf Hitler'in ömrünün son günleri ve onun intiharından sonra başlayan ilginç, ihtilaflı ve gizemli olaylar, an be an tasvir edilmiştir.
“Hitler'in Ölüm Haberi”
II Dünya savaşı bittikten sonra dünyanın gelecek kaderinin nasıl hallolunacağı meselesi ortaya çıkığından, müttefik devletlerin komutanları, 1945'in Haziran ayında Berlin'de yıkıntılarının ortasında bir toplantı yaptı. Almanya, 28 gün önce şartsız şekilde antlaşma imzalayarak II Dünya savaşında yenildiğini kabul etmişti. Amiral Dönitz'e göre Hitler'in ölümü, başlangıç olmuştu. Reich'in (reyh) yeni devlet başkanı olan Amiral Dönitz'in Hitler'in ölüm haberini beyanatla bütün Almanya'ya ilan etmesinden sonra bütün dünyada basın mensuplarının o güne kadar hayatlarındaki en önemli ve sansasyonel haber gazetelerde yankılanmıştı:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Araştırma ve Makaleler 1
Non-FictionLütfen Dikkat! Araştırma ve Makeleleri okumadan önce iyice düşünün. Sizi önceden uyarıyor ve dünya görüşünüzün temelli değişeceğini söylüyorum. Aynı konuda okuyacağınız diğer eserler size yavan gelecek ve sadece onun tiryakisi olacaksınız. Çünkü bu...