LFDW - Chapter 34

1.4K 142 1
                                    

Kyra memberi jelingan tajam kepada Hazel yang berjalan beriringan dengan Xander menuju ke cafeteria

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kyra memberi jelingan tajam kepada Hazel yang berjalan beriringan dengan Xander menuju ke cafeteria. Dia yang makin berasa panas dengan kemesraan Xander melayan Hazel segera meminta seorang rakannya mengambil gelas yang berisi jus oren.


"Kau nak makan apa?saya belanja," kata Xander sambil menayangkan senyuman ikhlasnya.

"Saya tak lapar bukan saya dah kata tadi saya cuma temankan kau pergi cafeteria ke?"

"Kalau dah sampai cafeteria mesti kena makan juga. Tak baik tolak rezeki tahu," kata Xander.

"Ya tu saya tahu tapi takkanlah kau nak paksa saya makan walaupun saya tak lapar," Hazel menayangkan muka kesiannya. Seriously perut aku masih full dan tak ada ruang dah.

"Okey kau menang. So saya pergi beli makanan dulu tunggu kejap ye,"

Hazel mengangguk. Dilihatnya sekilas Kris yang duduk memandangnya sedari tadi lagi.
Macamlah ekor mata aku tadi tak perasan yang dia asyik pandang aku je.

Hazel memandang Kris seakan akan memberi pandangan seperti bertanya 'kenapa pandang saya'.

Kris hanya menggelengkan kepalanya. Dari jauh dia ternampak satu susuk tubuh yang dia amat kenali dan wajah itu juga sudah hampir setahun lebih dia tak nampak.

Kyra menuju kearah Hazel dengan tangannya yang memegang gelas berisi jus oren. Kris memandang Kyra dengan sedalam-dalamnya. Apa plan gadis ni?

"Hei perempuan tak sedar diri yang tahu menyusahkan orang lain je. Kau tak cukup lagi ke kena buli kelmarin?ingat dah tak berani nak dekat Xander rupanya masih keras kepala lagi!"

Kris bangun dari kerusi. Dia memandang Kyra dengan pandangan yang membawa seribu kebencian apatah lagi mendengar kata-kata yang baru keluar dari mulut gadis itu dia makin jadi muak memandang Kyra.

"Kyra stop it!kau tak penat ke hari-hari nak cari pasal sedangkan aku tak pernah pun kacau hidup kau walau sekali," lawan Hazel.

Kyra tersenyum sinis. "Tak pernah?are you sure?that's why I call you perempuan tak sedar diri sebab kau tak pernah sedar yang kau dah banyak kali jadi pengacau hidup orang!" marah Kyra.

Kris memandang Hazel dengan penuh simpati. Kalaulah dia masih hidup dah lama dia bagi Kyra ni makan penampar tapi disebabkan dia hanyalah roh dia tidak dapat berbuat sedemikian. Mungkin boleh cuma dia tidak mahu munculkan diri depan Kyra buat masa ini.

"Aku nak cakap sikit. Yang kau masih terhegeh dekat Xavier tu bukan namanya pengacau hidup orang ke?" kata Hazel dengan nada menyindir. Terpampang riak terkejut pada wajah Kyra ketika itu.

"Berani cakap berani tanggung. Sebelum kau kata aku ni perempuan tak sedar diri kau balik rumah tengok diri kau dekat cermin paling besar di rumah kau dan di sana kau tengoklah sepuas mungkin betapanya kau lupa untuk cerminkan diri sendiri sebelum mengata orang!" kata Hazel sekali lagi.

Kyra yang tersentap dengan kata-kata Hazel itu ingin menumpahkan jus oren di baju Hazel namun Kris lebih pantas menolak gelas itu menyebabkan Kyra yang terkena sendiri.

"Macam itulah juga. Kalau kita suka mengata dekat orang yang tidak bersalah diri sendiri juga yang akan terkena dengan kejahatan sendirinya," Hazel tersenyum puas.

Kyra melihat bajunya yang sudah pun basah. Dia pelik macam mana gelas itu boleh tertolak sehingga dia sendiri yang terkena jus oren itu. Dia yakin dia tidak menarik semula gelas itu tetapi yang dia pelik gelas itu sendiri tertolak.

"You are shit Hazel!kau jangan masuk campur dengan urusan aku yang lain!aku pelik dengan kau sampai Xavier pun kau kenal!kau nak rampas Xavier dari aku lagi ke lepas dah cuba rampas Xander,"

"Rampas...rampas...kau kalau tak sehari mesti ayat rampas tu juga diulang. Dah bosan aku dengar ayat kau yang macam dalam drama queen tu," kata Hazel tanpa berasa gentar. Aku ada Kris dia boleh tolong aku takutkan Kyra kalau dia buli aku. Ada juga manfaatnya berkawan dengan hantu ni.

"Kenapa pula bosan?dah namanya kau ni memang perampas eloklah ayat tu kena ulang setiap hari. Tak sangka kau dah berani berkata-kata. Well, kita tengok nanti jangan sampai muka kau yang berseri ni jadi macam hantu," Kyra tersenyum jahat seperti sudah mempunyai rancangan seterusnya untuk Hazel.

Xander yang baru datang dengan membawa dulang makanan terus hilang mood apabila melihat Kyra. Perempuan ni memang gila!

"Kalau muka aku hantu sekali pun tak apa yang penting tak busuk hati macam kau..." Xander hanya melihat Hazel dan Kyra yang sedang bertikam lidah. Kris pula tak berpuas hati dengan Kyra yang belum habis- habis lagi dari tadi.

"Kau...eeee...wait and see after this!" Kyra menggengam tangannya dengan perasaan yang geram. Kalau boleh aku nak tampar juga mulut perempuan tak guna ni. Bisik hati Kyra.

Kyra yang sedar akan kehadiran Xander sempat menjeling ke arah lelaki itu sebelum berlalu pergi membawa amarah yang kian membuak-buak.

"Huh gila!" kata Xander selepas Kyra berlalu pergi. Hazel memandang Kris dan Kris juga turut memandang Hazel. Senyuman terbit di bibir lelaki itu dan Hazel juga turut membuat perkara yang sama.

Xander menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dia memandang ke arah yang dipandang Hazel namun tiada orang yang dilihatnya senyum kearah gadis itu. "Hazel...kau senyum dekat siapa tu?" soalan itu membuatkan Hazel tersentak.

"Err...saya senyum...dekat orang tu," kata Hazel acuh tak acuh. Boleh percaya ke sedangkan tiada orang pun dekat sana.

Kris menahan tawa dalam diam.

"Tak ada orang pun dekat arah sana tu. Kau masih boleh senyum walaupun perempuan gila tadi tu dah banyak kali sakitkan hati kau. Terbaik Hazel!"

"Lupakan je semua tu. Tak penting untuk difikirkan buat stress saja. Dia nak saya buat apa lagi kalau saya memang tak tahu apa salah saya dekat dia. Peliklah,"

"Macam yang kau kata tadi lupakan semua tu. Sekarang saya nak makan. Lapar pula. Jangan jealous!" Xander tersengih.



Enjoy🍀

ʟᴏᴠᴇ Fʀᴏᴍ Dɪғғᴇʀᴇɴᴛ Wᴏʀʟᴅ ✔ [Completed]Where stories live. Discover now